Noile trasee RATC – propunere – partea XIV

autobuz 8Continuare din partea XIII – propunerile mele pentru trasee noi ale RATC (trasee metropolitane).

Mai departe, localitatile din nord. In general, autobuzele care merg spre nord vor pleca de la Gara pe Str Th Burada, dreapta pe Bd I.C. Bratianu si apoi stanga pe 1 Decembrie/Lapusneanu/Tomis spre Ovidiu/Navodari.

Palazu Mic si Piatra

Incep cu cele doua sate pentru ca sunt cele mai nordice localitati din Zona Metropolitana Constanta. Fiind doua sate mici, un singur traseu care sa le traverseze pe amandoua este suficient, unul care sa se numeasca „Palazu Mic” pentru ca acolo va fi cap de linie.

Palazu Mic

Din Palazu Mic, din centrul satului, autobuzul pleaca spre Piatra, intoarce langa biserica din sat si iese inapoi in DN pentru a merge mai departe prin Ovidiu spre Constanta intrand pe Bd Tomis si apoi Lapusneanu cu cap de linie la Gara. La intoarcere pastreaza acelasi traseu : intra intai in Piatra pana la biserica si apoi merge pana in Palazu Mic. Satele sunt mici asa ca sunt deservite bine de un singur traseu pe strada principala (singura asfaltata). Din pacate nu poate face o legatura directa si cu resedinta comunei, Mihail Kogalniceanu. Pe drumul dinspre/catre Constanta opreste in toate localitatile in statiile de pe soseaua principala.

Sibioara si Oituz

Sibioara si Oituz pot fi deservite de acelasi traseu, pe modelul celorlalte doua sate de mai sus. Autobuzul s-ar numi „Sibioara” pentru ca acolo ar fi cap de linie.

Sibioara

Din centrul Sibioarei autobuzul merge spre E87 (Tulcea-Constanta), face stanga spre Lumina, intra in Oituz si apoi se intoarce in E87, trece prin Lumina, Ovidiu si urmeaza acelasi traseu ca cel de mai sus spre Gara Constanta. Pe sensul invers pastreaza acelasi traseu : din Constanta, trece prin Lumina, intra si iese din Oituz si apoi merge spre cap de linie la Sibioara (cap de linie doar pentru intoarcere, fara pauza sau dispecerat). Astfel asigura legatura directa a celor doua localitati cu resedinta de comuna, Lumina. Pe drumul dinspre/catre Constanta opreste, normal, in toate localitatile in statiile de pe soseaua principala.

Mihail Kogalniceanu

Catre Mihail Kogalniceanu, fiind un sat foarte mare, cu aeroport, vor fi 4 trasee: „Mihail Kogalniceanu Est”, „Mihail Kogalniceanu Vest”, „Mihail Kogalniceanu Sud” si „Mihail Kogalniceanu Aeroport”.

Mihail Kogalniceanu Est, Vest, Sud

„Mihail Kogalniceanu Est” vine dinspre Constanta pe strada principala, in centru face dreapta pe o strada secundara (a treia din drepta de la drumul spre Targusor), face o bucla in capatul satului si se intoarce pe DJ222 (drumul dinspre Targusor) cu iesire „in curba” si apoi urmeaza strada principala inapoi spre Constanta prin Ovidiu si Tomis Nord. Acopera partea estica a satului.

„Mihail Kogalniceanu Sud” vine tot dinspre Constanta pe strada principala, face „curba” la stanga mentinandu-se pe principala si apoi iar stanga pe DJ222 spre Cuza Voda. La iesirea din localitate face stanga dupa stadion pe Str Tomis si iese in strada principala printre blocuri si parc. Sectiunea dintre stadion si soseaua principala trebuie asfaltata. De aici isi continua drumul spre Constanta, prin Ovidiu, pe varianta Ovidiu, iese la Real/Baumax, continua pe Bd Aurel Vlaicu pana la IPMC si apoi stanga pe Bd IC Bratianu spre Gara. Acelasi traseu si la intors. Astfel locuitorii din Kogalniceanu au doua variante de a ajunge in Constanta, in functie de destinatia exacta : prin nord pe Bd Tomis sau prin vest pe Bd IC Bratianu. Acopera partea sudica a orasului.

„Mihail Kogalniceanu Aeroport” este o cursa rapida intre aeroport si Gara, pe E60, prin centrul Ovidiului, pe Bd Tomis si Lapusneanu. Ar deservi atat pasagerii cat si angajatii aeroportului. Si ar avea program normal, nu numai atunci cand sunt curse pe aeroport. Bineinteles, cand sunt aterizari/decolari cursele vor fi mai dese. Cu acelasi pret al biletului ca si celelalte autobuze, tinand cont ca aeroportul este unul mai low-cost iar pretul unui taxi pana la aeroport este mai mare decat pretul unui bilet de avion pe o ruta low-cost. Opreste si in toate statiile de pe traseu, ca toate celelalte.

„Mihail Kogalniceanu Vest” vine tot dinspre Constanta pe strada principala, in „curba” o tine tot inainte spre Targusor, face o bucla in capatul satului si se intoarce pe Str Nicolae Balcescu spre soseaua principala, pe care o urmeaza spre centru si mai departe spre Constanta. La iesire din Kogalniceanu intra si pana la aeroport si se indreapta tot spre Constanta dar pe alt traseu, si anume prin Lumina, pe bulevardul in constructie pana la Navodari si apoi pe celalalt bulevard in constructie/extindere spre Mamaia Nord si Mamaia. Traseul continua pe Bd Mamaia, prin centru pe la Miga si apoi ajunge la Gara. Acest traseu diferit inseamna in primul rand o a treia varianta/zona acoperita a Constantei pentru locuitorii din Kogalniceanu (in plus fata de Bd Tomis si IC Bratianu) si in al doilea rand o alta varianta de a ajunge in Constanta pentru pasagerii de la aeroport, in special pentru turistii care vin sa se cazeze in Mamaia. Pasagerii care vor cursa directa spre Gara si sa circule doar cu alti turisti (si angajati ai aeroportului) aleg cursa „Mihail Kogalniceanu Aeroport” iar cei care vor sa se cazeze in Mamaia si sa circule si cu locuitorii din Kogalniceanu aleg traseul „Mihail Kogalniceanu Vest”. Acopera si partea vestica a satului.

Mihail Kogalniceanu Vest

Si toate 4 pe aceeasi harta cu traseul intreg:

Mihail Kogalniceanu Est, Vest, Sud 2

Vadu

Catre Vadu va fi un singur traseu: „Vadu”. Este un sat mic asa ca este de ajuns un singur traseu.

Vadu

„Vadu” face o bucla care acopera cam tot satul si se indreapta spre Constanta prin Corbu, Mamaia si pe Bd Lapusneanu pana la Gara. Opreste si in toate celelalte statii de pe traseu.

Corbu

Catre Corbu va fi tot un singur traseu : „Corbu”. Plus cel dinspre Vadu, care nu era de ajuns pentru a deservi si Corbu (marcat cu violet).

Corbu

Corbu e un sat foarte lung si ingust asa ca un traseu pe soseaua principala prin mijloc pana in capatul satului si intors acopera foarte bine localitatea. Spre Constanta traseul va fi prin Navodari (pe Str Constantei si pe langa fostul Combinat de Ingrasaminte Chimice), Lumina si Ovidiu cu intrare in Constanta pe Bd Tomis si Lapusneanu, cu opriri in toate statiile. Trebuie sa aiba curse destul de dese pentru ca deserveste si platfoma Petromidia, atat pentru muncitorii din Constanta cat si pentru cei din Navodari. Cine vrea sa mearga prin Mamaia va lua autobuzul de Vadu. Consider ca un autobuz pana la plaja Corbu ar aduce mai multe dezavantaje plajei decat avantaje calatorilor (ma refer la aglomeratia si mizeria care s-ar produce). Deci deocamdata fara un autobuz spre plaja Corbu

Navodari

Navodari este cel mai mare oras din ZMC dupa Constanta asa ca vor fi mai multe trasee spre aceasta localitate. Si anume 3, plus alte 3 descrise mai sus care trec pe aici (cu violet):

Navodari Nord, Sud, Centru

Prima data o reamintire a traseelor marcate aici cu violet : „Mihail Kogalniceanu Vest” vine din Kogalniceanu, pe la aeroport, pe bulevardul in constructie Lumina-Navodari si pleaca mai departe prin Mamaia Nord si Mamaia spre Constanta. „Vadu” vine dinspre Vadu, Corbu si Petromidia si merge mai departe tot prin Mamaia Nord si Mamaia spre Constanta. „Corbu” vine dinspre Corbu si Petromidia, trece prin mijlocul Navodariului pe Str Constantei si iese pe langa Combinatul de Ingrasaminte Chimice pe strada spre Lumina si apoi mai departe prin Ovidiu spre Constanta. Aceleasi trasee si la intors.

Si acum cele 3 trasee navodarene.

„Navodari Nord” vine dinspre Constanta pe Bd Tomis, prin Ovidiu, apoi pe strada principala din Lumina si pe malul canalului, face stanga pe Str Constantei inainte de podul peste canal si face o bucla in zona de nord a Navodariului pe strazile Nuferilor, Recoltei si Plopilor cu intoarcere pe Str Constantei si mai departe pe malul canalului. Acopera zona de nord a orasului.

„Navodari Sud” vine dinspre Constanta prin Mamaia, merge pe malul canalului si face o bucla pe strazile Randunelelor, Frunzelor, Viilor cu intoarcere pe Str Garii si iar Randunelelor. Acopera zona de sud a orasului.

„Navodari Centru” vine dinspre Constanta pe IC Bratianu si varianta Ovidiu, pe bulevardul in constructie Lumina-Navodari pana la iesire din Lumina de unde urmeaza traseul strazii care se indreapta spre fostul Combinat de Ingrasaminte Chimice, intra in Navodari pe langa vechea Gara, apoi pe Str Constantei, dreapta pe Str Marii prin piata, iese pe malul canalului si se intoarce pe Str Randunelelor cu iesire tot pe Str Constantei spre Combinat si mai departe spre Lumina. Acopera zona centrala a orasului impreuna cu traseul „Corbu”.

Am folosit si strada care leaga Lumina de Navodari pe langa Combinatul de Ingrasaminte Chimice pentru ca este o alternativa la iesirile cunoscute, are o stare relativ buna si ofera posibilitatea traversarii orasului cu iesire prin capatul opus.

Si pe o harta mai mare toate traseele care trec prin Navodari, cu diferite rute spre Constanta, ca sa aiba lumea de unde alege, in functie de nevoi:

Navodari Nord, Sud, Centru 2

Mamaia-Sat, ca parte a Navodariului, este deservita foarte bine de 3 trasee : „Mihail Kogalniceanu Vest”, „Navodari Sud” si „Vadu”, si nu este nevoie de un alt traseu special.

Lumina

Lumina este deja deservita bine de 4 trasee : „Corbu”, „Navodari Nord”, „Navodari Centru” si „Mihail Kogalniceanu Vest” (marcate cu violet). In plus fata de acestea ar mai fi inca un traseu care sa ajunga in centrul satului si care s-ar numi „Lumina” (cum altfel?) .

Lumina

Autobuzul „Lumina” va veni din Constanta prin Ovidiu iar la sensul giratoriu dintre E60 si E87 (la Peco Celsy) va face dreapta pentru a intra in sat prin spatele halelor industriale pe Str Mare, traverseaza soseaua principala si continua pe Str Mare pana la Primarie. De aici face o bucla mare in partea de nord a localitatii pe strazile Brotacei, Morii, pe langa calea ferata din nord cu intoarcere pe strada de langa cartierul nou de langa pod si apoi pe Str Pelican spre Primarie. De aici isi continua acelasi traseu pe Str Mare spre Constanta prin Ovidiu si apoi pe Bd Tomis si Lapusneanu.

Ovidiu

Catre Ovidiu, ultima localitate dintre cele nordice” va fi un singur autobuz : „Ovidiu”. Plus inca 9 (noua !!!) care trec pe aici dinspre alte localitati. Dintre acestea 9, 6 au traseul pe strada principala („Palazu Mic”, „Sibioara”, „Mihail Kogalniceanu Est”, „Mihail Kogalniceanu Aeroport”, „Corbu” si „Navodari Nord”) si 3 au traseul pe varianta Ovidiu care iese la Real/Baumax („Kogalniceanu Sud”, „Navodari Centru” si „Culmea”).

Ovidiu

Deci, tinand cont ca centrul (soseaua principala) si vestul (varianta) sunt deja deservite foarte bine de cele 9 trasee, a mai ramas descoperita partea estica. Care va fi acoperita de acest traseu care intra „prin cartier”. Adica, la intrare in Ovidiu dinspre Constanta, la sensul giratoriu, autobuzul face dreapta prin cartierul de vile noi (Ovidiu Sud) si merge pe strada „9” si apoi pe strada „A” (foarte „pitoresti” denumirile), pe langa „Lake Residence”, continua in linie dreapta pe Str Pescarilor pana cand aceasta intalneste calea ferata, unde traseul face dreapta (fara a traversa calea ferata) pe Str Poiana spre lac si apoi stanga pe Str Lacului (care trebuie reabilitata) cu cap de linie langa proiectul abandonat „Oasis Residence”. De aici acopera si capatul de nord-est al orasului, adica strazile Delfinului si Zorilor. Si inapoi fix pe acelasi traseu spre Constanta cu intrare pe Bd Tomis si Lapusneanu pana la Gara.

Acestea ar fi toate autobuzele suburbane (sau metropolitane) care pleaca din Gara Constanta spre nord catre localitatile Palazu Mic, Piatra, Sibioara, Oituz, Mihail Kogalniceanu, Vadu, Corbu, Navodari, Lumina si Ovidiu, in total 13 trasee. Urmeaza in partea XV o recapitulare a traseelor descrise in aceste 14 articole.

Acest articol a fost publicat în Autobuze și etichetat , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Noile trasee RATC – propunere – partea XIV

  1. Lenuta spune:

    pe data 15-08 microbuzul 22b constanta Lumina nu a oprit in statia boema cursa de 21 si patruzeci de minutenu a oprit in statia boema bagati microbuze mari ca ramine lumea pe drum fiti putin mai responsabili daca nu sinteti in stare renuntati la traseu intrun cuvint sunteti o firma de nimic

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s