Orasul, caldura si asistatii

Zilele trecuta ma uitam ca s-a afisat lista de plata la intretinere. Si, langa ea, lista cu subventiile primite de dragii nostri asistati. Cred ca jumatate din bloc primeste subventie. Si nu e deloc un bloc sarac. Si ma uitam la ce vecini am eu pe etaj. Langa mine : 2 pensionari. Au o masina mai noua (si mai scumpa) decat a mea dar primesc subventie pentru caldura. Langa ei : un navigator. Il vad maxim o data pe an. Nu are timp sa-si puna dosarul pentru subventie si nici nu consuma ca nu e acasa. Dar s-ar incadra la subventie fara nici o problema. Si ultimul : o pensionara singura pe la 80 de ani. Se plange tot timpul ca nu are bani daca vrem sa facem o investitie pe scara dar in fiecare duminica (sau sambata ?) se duce la biserica si imparte. La doua-trei luni face praznice. Sta singura in 3 camere si nu vrea sa vanda. Nici macar sa inchirieze. Dar, bineinteles, primeste subventie.

Deci eu platesc cea mai scumpa  gigacalorie din tara (si probabil ca si tu) pentru ca unii sa plateasca mai nimic pentru caldura. Si nu sunt persoane sarace. Nici macar nevoiase. Marea majoritate si-ar permite un pret corect la gigacalorie. Dar sunt o mare masa de manevra. Care pot fi manati in turma spre cabinele de vot. Sa voteze pe cine trebuie. Ca ei atat stiu : ca Mazare le da subventie, din buzunarul lui. In nici un caz ca Primaria orasului le da subventie. din buzunarul meu.

Orasul, RATC-ul si asistatii

In weekend am iesit cu jumatatea (jumatatea mea mai buna, bineinteles) in oras. Si am decis sa luam autobuzul in loc de masina. Dupa ce am stat 10 minute in statie in vant (si era in mijlocul zilei) am urcat in autobuz. Nici nu am apucat bine sa bagam biletul ca un pensionar senil era in stare sa se urce pe noi ca sa prinda un loc pe scaun (cel putine 10 scaune erau libere, noi eram in picioare). Apoi un grup de pensionari s-au „gasit” si au migrat de pe scaunele lor spre mijlocul autobuzului unde erau scaune libere cat sa-i „acomodeze” pe toti si sa poata sa-si impartaseasca ultimele boli „achizitionate”. Nimic nu le statea in cale. Plateste vreunul bilet ? Nu. La prima statie urca un tip la vreo 50 ani. Se uita stanga-dreapta si dupa doua statii coboara. Fara sa bage bilet. La urmatoarea urca un alt tip la vreo 40-50 ani care abia se tinea pe picioare. Bilet ? Ce-i aia ? In spatele autobuzului niste … muncitori, vorbeau cat sa-i auda si soferul. Am mai vazut un tanar care a urcat si a bagat bilet. In rest nimic. La fel ca mai sus, eu (si probabil si tu) platesc biletul la pret intreg pentru ca sa poata RATC-ul sa plimbe pensionarii, betivii si tiganii gratis toata ziua prin oras. Sunt si oameni normali (si am un respect deosebit pentru ei) care merg cu autobuzul, se comporta civilizat si baga bilet. Elevii au trebuit sa faca plangere la DNA ca sa obtina (dupa foarte multi ani) reducerea de 50% la abonamente la care aveau dreptul prin lege. Dar pe elevi si studenti nu poti sa-i prostesti asa usor sa te voteze.

Iata, mai jos, o parte din asistatii de care vorbeam. Ei sunt cei de care nu mai ai loc in autobuze. Ei sunt cei care primesc subventie la caldura din banii tai.

pensionari Stefan

 

Aici sunt in postura de a sta ore in sir la coada pentru un pui si un kil de malai. „De la Mazare, mama”. Se mai numesc si „cozile saraciei” sau „cozile umilintei”.  Nu vreau sa instig la ura impotriva lor, doar imi doresc sa le lumineze si lor mintile cineva. Sa le deschida ochii. Sa vada ca ai lor copii nu au un loc de munca in orasul asta. Sa vada ca ai lor nepoti nu au unde sa se plimbe si sa se joace in orasul asta. Sa realizeze ca ei  insisi nu pot sa se plimbe seara prin cartier din motive de frica. Sa realizeze ca ei nu sunt ajutati, sunt umiliti, sunt o masa de manevra si atat.

Acest articol a fost publicat în De ce ? și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

