Noile trasee RATC – propunere – partea XII

autobuz 8Continuare din partea XI – propunerile mele pentru trasee noi ale RATC.

In aceasta postare voi vorbi despre traseele metropolitane, adica cele care ajung in localitatile limitrofe, mai precis cele din ZMC (Zona Metropolitana Constanta).

In aceste localitati traiesc foarte multi oameni care fac naveta zilnic spre Constanta. Se vede in numarul mare de masini care vin prin intrarile principale in oras, bulevardele Tomis, Bratianu si Sos Mangaliei. Acum sunt „deservite” de microbuze care in orele de varf sunt burdusite pana la refuz. Toti acesti oameni (plus elevii si studentii care invata in Constanta) merita un mijloc de transport mai civilizat.

Aceste mijloace de transport ar trebui probabil operate de o alta societatate in afara de RATC (si in afara de privati), o regie in care actionari sa fie toate primariile deservite de aceste autobuze. Ar trebui sa fie autobuze normale, ca cele din interiorul orasului. Toate vor pleca de la Gara, din zonele special desemnate pe aceasta harta.

Mai sunt unele proiecte de a muta Autogara undeva mai in sud, aproape de Auchan City, sau de a face cate o autogara separata pentru fiecare directie (nord, vest, sud) spre intrarile din oras. Mie mi se par niste ineptii totale, niste proiecte gandite de oameni care nu s-au mai dat jos din masina de zeci de ani, proiecte facute din pix pe harta. Care e dezavantajul de a avea Autogara acolo unde e ea acum, langa Gara ? Ca mai avem niste trafic in oras, adica autocarele/microbuzele care vin din localitatile invecinate ? Pai voi credeti ca oamenii aia au destinatia finala la autogara ? De asta vin ei in oras, sa vada autogara ? Ei se duc mai departe, la serviciu, la scoala, la plaja, la cumparaturi, oriunde numai la autogara nu. Deci oricum merg mai departe cu un (alt) autobuz, deci traficul e acelasi, ca nu poti sa inghesui un autocar plin de calatori intr-un autobuz RATC care e si el deja plin de calatori. Trebuie sa mai trimiti inca unul pe traseu, deci acelasi trafic.

Si din punct de vedere al calatorului („putin” diferit de cel al birocratilor care fac proiectele astea de doi lei din pix) : pai el, calatorul, ajunge cu autobuzul din afara Constantei, se da jos la autogara, se urca in al doilea autobuz (RATC) spre destinatie si cel mai probabil trebuie sa-l schimbe chiar si pe al treilea ca sa ajunga unde are nevoie, daca nu si pe al patrulea (de exemplu acum, pe la autogara proiectata de langa Auchan Sud trece doar 5-40, deci doar spre Gara si Bd Mamaia, pentru restul trebuie sa schimbi). Si acelasi traseu si la intors. Pai si atunci cum sa nu vina cu masina in oras ? Daca nu are bani isi ia o rabla de Bulgaria si tot vine decat sa schimbe atatea autobuze. Asta ne dorim, domnilor birocrati ?

Deci NU ! Toate autobuzele metropolitane trebuie sa ajunga pana la Gara, toate in acelasi loc. Iar de la Gara trebuie sa aiba legaturi directe cu toate zonele orasului prin RATC (asa cum am prezentat in partile anterioare) si tot la Gara se urca direct in tren, spre orase mai indepartate. Deci maxim doua mijloace de transport schimbate, nu mai multe.

Revenind. Sa incep cu localitatile din sud. Toate autobuzele care merg spre sud vor pleca de la Gara pe Bd 1 Mai si in continuare pe Sos Mangaliei si DN39/ E87 spre Mangalia.

Tuzla

Catre Tuzla vor fi doua trasee: „Tuzla Vest” si „Tuzla Est”.

Tuzla est, vest

„Tuzla Vest”, care urmeaza exact DN39, ajunge pana la aeroportul Tuzla intorcandu-se prin „cartier”, prin partea de vest a satului iar „Tuzla Est”, care la intrarea in sat face stanga pe Str Morii pana la bariera, traverseaza „cartierul” din est pana la capatul localitatii (spre Rompetrol) si se intoarce pe soseaua principala spre Constanta. Deserveste bine atat partea vestica cat si partea estica iar centrul este deservit de un traseu la dus si de celalalt la intors. Plus aeroportul. Am incercat sa fac traseele pe strazile mai drepte si mai asfaltate fara a lasa zone mari neacoperite. Pe drumul dinspre/catre Constanta opresc in toate localitatile in statiile de pe soseaua principala (DN39) : Eforie Sud, Eforie Nord, Agigea, Lazu.

Eforie Sud

Catre Eforie Sud vor fi doua trasee, „Eforie Sud Centru” si „Eforie Sud Faleza”, la care se adauga si celelalte doua trasee de mai sus spre Tuzla care trec pe soseaua principala din Eforie Sud si au statii si aici (marcate cu violet mai jos).

Eforie Sud Centru, Faleza

„Eforie Sud Centru” intra in localitate pe DN 39, face stanga imediat dupa spital pe Str Dr Climescu si apoi trece prin centrul orasului pe strazile Carmen Sylva, Negru Voda, Nicolae Balcescu si A.I. Cuza pana la limita cu Tuzla (langa cimitir). „Eforie Sud Faleza”ar fi probabil un traseu estival care ar merge pe faleza orasului pana la capatul strazii Tudor Vladimirescu. Daca exista cerere se poate prelungi si in extrasezon. Pe drumul dinspre/catre Constanta opresc, normal, in toate localitatile in statiile de pe soseaua principala (DN39) : Eforie Nord, Agigea, Lazu. Prin Eforie Nord ar fi bine sa treaca prin centru, pe Bd Republicii, pentru a deservi mai bine statiunea (vezi mai jos).

 Eforie Nord

Catre Eforie Nord vor fi doua trasee, „Eforie Nord X” (inca mai caut un nume potrivit) si „Eforie Nord Faleza”, la care se adauga cele doua trasee de mai sus spre Tuzla care trec pe DN39 (Str Traian), cele doua trasee spre Eforie Sud care trec pe strada centrala (Bd Republicii) si un traseu spre Techirghiol care va fi descris mai jos. Aceste ultime 5 trasee sunt marcate cu violet mai jos.

Eforie Nord Faleza

„Eforie Nord X” deserveste cartierul nou de vile din partea de vest a orasului si are traseul sub forma de bucla pe strazile Marasesti, Lapusneanu si Spiru Haret. „Eforie Nord Faleza” merge pe faleza (Bd Tudor Vladimirescu) pana dupa lacul Belona, la intrarea pe plaja.

Techirghiol

Catre Techirghiol vor fi 3 trasee: „Techirghiol Vest”, „Techirghiol Centru” si „Techirghiol Sanatoriu”.

Techirghiol Vest, Centru, Sanatoriu

„Techirghiol Vest” vine dinspre Agigea pe DN38 si il urmeaza pana la iesirea spre Movilita unde intoarce. „Techirghiol Centru” vine tot dinspre Agigea si acopera zona centrala a orasului pe strazile Ecaterina Teodoroiu si Nicolae Balcescu. „Techirghiol Sanatoriu” vine dinspre Eforie Nord si merge pe langa faleza pana la Sanatoriu.

Agigea

Catre Agigea vor fi 3 trasee: „Agigea Vest”, „Agigea Est” si „Agigea Port”. Plus cele 2 spre Tuzla, cele 2 spre Eforie Sud, cele 2 spre Eforie Nord si cele 3 spre Techirghiol (marcate cu violet).

Agigea Vest, Est, Port

„Agigea Vest” deserveste vestul orasului avand traseul sub forma de bucla. „Agigea Est” merge pana la cartierul de case nou construite de langa Lacul Agigea si Portul Constanta Sud (aproape de Statiunea Zoologica Borcea). „Agigea Port” merge pe DN39, iese din Agigea si inainte de intrarea in Eforie Nord urca pe podul Ro-Ro pana la  intrarea in Portul Constanta Sud pe la Poarta 10. Deserveste si casele construite pe faleza dintre Eforie Nord si Port si casele mai noi construite peste drum.

Lazu

Spre Lazu va merge un singur autobuz, „Lazu” plus celelalte descrise mai sus care trec pe DN 39 / E 87.

Lazu

Va avea un traseu sub forma de bucla pe strazile Grigore Moisil, Miron Cristea, Alexandru Averescu cu intoarcere spre sensul giratoriu din centrul localitatii (vis-a-vis de Peugeot).

Cumpana

Spre Cumpana vor fi 3 trasee : „Cumpana Nord”, „Cumpana Vest” si „Cumpana Sud”.

Cumpana Nord, Sud, Vest

„Cumpana Nord” face o bucla pe strazile Ciresica si Morii in partea de nord a satului (am ales strazile asfaltate in acest moment). „Cumpana Vest” urmeaza Sos Constantei pana aproape de iesirea din localitate, apoi face dreapta pe o strada care ar iesi aproape de ANL-uri (prima care se va asfalta), cu intoarcere pe strada Ciresica pana la sensul giratoriu si inapoi spre Constanta. „Cumpana Sud” faca stanga in centru, „la posta”, pe Str Alexandru Alimanisteanu pana la intrarea in cartierul Del Sole, langa gradinita. Cand se vor mai asfalta strazile ar fi recomandat sa se intoarca pe o bucla prin cartierul Dealu Spirii (sud-estul satului). In afara de acestea ar mai merge inca un mijloc de transport, detaliat aici, pentru viitorul nu foarte apropiat, cand localitatea se va dezvolta mai mult.

Acestea ar fi toate autobuzele suburbane (sau metropolitane) care pleaca din Gara Constanta spre sud catre localitatile Tuzla, Eforie Sud, Eforie Nord, Techirghiol, Agigea, Lazu si Cumpana, in total 16 trasee. Urmeaza in partea XIII traseele metropolitane catre localitatile din vestul Constantei.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Autobuze și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s