Noile trasee RATC – propunere – partea XV

Continuare din partea XIV– propunerile mele pentru trasee noi ale RATC.

Dupa cum ziceam mai inainte, in aceasta ultima postare din seria RATC voi face o recapitulare a traseelor propuse.

autobuz 5

Deci, in total, avem 84 de trasee, impartite astfel (capatul boldat este si dispecerat, distantele sunt dus-intors) :

Trasee urbane (46 trasee, 23 km in medie) :

  1. centrale (spre/dinspre Centru, 23 trasee, 20 km in medie)
    1. dinspre Sud – 7 trasee (20 km in medie)
      1. 2 : Centru – Gara – Faleza Sud (17 km)
      2. 4 : Centru – Gara – Praktiker (19 km)
      3. 5 : Centru – Gara – Km 5 (21 km)
      4. 6 : Centru – Gara – Viile Noi (18 km)
      5. 7 : Centru – Gara – Medeea (18 km)
      6. 13 : Centru – Gara – Poarta 6 – Sanatoriu/A4 Sud (27 km)
      7. 101 : Centru – Gara – Zona Industriala (22 km)
    2. dinspre Vest – 7 trasee (20 km in medie)
      1. 44 : Centru – Casa de Cultura – Baba Novac – IPMC (20 km)
      2. 45 : Centru – Casa de Cultura – Palas Sud (20 km)
      3. 46 : Centru – Gara – Palas Nord (20 km)
      4. 48 : Centru – Gara – Palas – A4 Vest (25 km)
      5. 49 : Centru – Casa de Cultura – Halta Traian (18 km)
      6. 51 : Centru – Casa de Cultura – Compozitori – Badea Cartan (20km)
      7. 52 : Centru – Trocadero – Henry Coanda – Baumax (19 km)
    3. dinspre Nord – 9 trasee (20 km in medie)
      1. 31 : Centru – Dacia – Campus – Tomis Plus (24 km)
      2. 32 : Centru – Pescarie – Palazu Mare Nord (29 km)
      3. 33 : Centru – Dacia – Palazu Mare Sud (22 km)
      4. 37 : Centru – Stadion – Tomis Nord – Campus (18 km)
      5. 38 : Centru – Spitalul Judetean – Piata Chiliei – Delfinariu (16 km)
      6. 39 : Centru – Universitate – Faleza Nord (13 km)
      7. 40 : Centru – Pescarie – Mamaia (29 km)
      8. 42 : Centru – Trocadero – Tomis Nord – Campus (16 km)
      9. 43 : Centru – Dacia – Tomis Nord (16 km)
  2. transversale (dintr-un capat in celalat al orasului, 18 trasee, 25 km in medie)
    1. sud-nord – 8 trasee (29 km in medie)
      1. 61 : Faleza Sud – Gara – Casa Cultura – Halta Traian – Palazu Mare Sud (37 km)
      2. 64 : Praktiker – CET – Tomis III – Badea Cartan – Mamaia (36 km)
      3. 65 : Praktiker – Gara – Dacia – Palazu Mare Nord (26 km)
      4. 66 : Km 5 – Gara – Tomis Nord (33 km)
      5. 68 : Km 5 – IPMC – Campus (25 km)
      6. 69 : Viile Noi – Gara – Spitalul Judetean – Piata Chiliei – Delfinariu (21 km)
      7. 70 : Viile Noi – Gara – Trocadero – Henry Coanda – Tomis Plus (26 km)
      8. 104 : Faleza Sud – Gara – Campus – Mamaia (31 km)
    2. sud-vest – 3 trasee (22 km in medie)
      1. 62 : Faleza Sud – Zona Industriala – Palas (21 km)
      2. 63 : Praktiker – Gara – Casa de Cultura – Compozitori – Badea Cartan (25 km)
      3. 67 : Km 5 – Gara – Casa de Cultura – Baumax (21 km)
      4. aici pot fi incluse si 61, 64, 68, 70
    3. nord-vest – 7 trasee (23 km in medie)
      1. 71 : Medeea – Salvare – Gara – Spitalul Judetean – Faleza Nord (20 km)
      2. 72 : Zona Industriala – Caraiman – Gara – Miga – Tomis Nord (26 km)
      3. 73 : Palas – Gara – Universitate – Mamaia (37 km)
      4. 74 : Palas – Casa de Cultura – Capitol – Stadion – Tomis Nord – Campus (23 km)
      5. 75 : Palas – IPMC – Campus (16 km)
      6. 100 : Zona Industriala – Salvare – Gara – Campus (22 km)
      7. 102 : Zona Industriala – Inel II – Delfinariu (19 km)
  3. expres (rapide, cu putine statii, 5 trasee, 24 km in medie)
    1. expres
      1. X1 : Faleza Sud – Gara – Campus/Perla (21 km)
      2. X2 : Km 5 – Gara – Dacia – Palazu Mare (28 km)
      3. X3 : Palas – Gara – Miga – Universitate – Campus (27 km)
      4. X4 : Zona Industriala – Tomis III – Pescarie – Campus (22 km)
      5. X5 : Praktiker – IPMC – Campus/Perla (24 km)

Trasee metropolitane  (38 trasee, 43 km in medie)

  1. spre sud – 16 trasee (29 km in medie)
    1. spre Tuzla
      1. „Tuzla Vest” (46 km)
      2. „Tuzla Est” (44 km)
    2. spre Eforie Sud
      1. „Eforie Sud Centru” (38 km)
      2. „Eforie Sud Faleza” (36 km)
    3. spre Eforie Nord
      1. „Eforie Nord X” (27 km)
      2. „Eforie Nord Faleza” (29 km)
    4. spre Techirghiol
      1. „Techirghiol Vest” (27 km)
      2. „Techirghiol Centru” (30km)
      3. „Techirghiol Sanatoriu” (32 km)
    5. spre Agigea
      1. „Agigea Vest” (20 km)
      2. „Agigea Est” (23 km)
      3. „Agigea Port” (28 km)
    6. spre Lazu
      1. „Lazu” (16 km)
    7. spre Cumpana
      1. „Cumpana Nord” (23 km)
      2. „Cumpana Sud” (22 km)
      3. „Cumpana Vest” (23 km)
  2. spre vest – 9 trasee (44 km in medie)
    1. spre Siminoc
      1. „Siminoc” (48 km)
    2. spre Poarta Alba Nord
      1. „Poarta Alba Nord” (60 km)
    3. spre Poarta Alba
      1. „Poarta Alba” (48 km)
    4. spre Nazarcea
      1. „Nazarcea” (55 km)
    5. spre Murfatlar
      1. „Murfatlar” (40 km)
    6. spre Valu lui Traian
      1. „Valu lui Traian Vest” (33 km)
      2. „Valu lui Traian Est” (29 km)
    7. spre Culmea
      1. „Culmea (53 km)
    8. spre Poiana
      1. „Poiana” (34 km)
  3. spre nord – 13 trasee (59 km)
    1. spre Palazu Mic si Piatra
      1. „Palazu Mic” (84 km)
    2. spre Sibioara si Oituz
      1. „Sibioara” (62 km)
    3. spre Mihail Kogalniceanu
      1. „Mihail Kogalniceanu Est” (57 km)
      2. „Mihail Kogalniceanu Vest” (89 km)
      3. „Mihail Kogalniceanu Sud” (60 km)
      4. „Mihail Kogalniceanu Aeroport” (50 km)
    4. spre Vadu
      1. „Vadu” (81 km)
    5. spre Corbu
      1. „Corbu” (75 km)
    6. spre Navodari
      1. „Navodari Nord” (51 km)
      2. „Navodari Centru” (50 km)
      3. „Navodari Sud” (42 km)
    7. spre Lumina
      1. „Lumina” (38 km)
    8. spre Ovidiu
      1. „Ovidiu” (26 km)

Ca o comparatie cu situatia actuala (2015, doar pentru traseele urbane) :

  • numar de trasee propuse – 46
  • numar de trasee actuale – 20 (1, 2-43, 3, 3B, 3R, 5-40, 13B, 40C, 42, 43C, 43M, 44, 48, 51, 100, 100C, 101C, 101M, 102, 102N)

  • numar de dispecerate propuse – 5 (Centru, Gara, Campus, Mamaia, Zona Industriala)
  • numar de dispecerate actuale – 8 (Gara, Ciresica, Poarta 1, Sere, Palas, Faleza Nord, Pescarie, Carrefour)

  • lungimea traseelor propuse – ~1050 km
  • lungimea traseelor actuale – ~310 km

  • lungimea medie a unui traseu propus – 23 km
  • lungimea medie a unui traseu actual – 16 km

Toate aceste trasee trebuie combinate si cu o reconfigurare a spatiului din fata Garii, ca in aceasta postare.

sofer autobuzSi sa nu uitam de oameni : soferi imbracati „aproape office”, adica un pantalon lung si o camasa office cu maneca lunga (se presupune ca exista aer conditionat in autobuze). Nu neaparat cravata. Dar in nici un caz soferi transpirati in tricou si bermude si cu un prosop pe umeri. Vorbim de un pic de civilizatie.

Si cu aceasta am incheiat exercitiul de a propune un nou RATC, cu alte trasee, cu alte autobuze/troleibuze si cu alte zone acoperite. Sper sa fie una dintre cele mai bune propuneri existente, atat ca destinatii cat si ca nivel de detaliere. Sper ca cineva, candva sa vada si sa ia in calcul aceasta propunere. Pentru un transport public mai bun, mai rapid si mai civilizat, asa cum ne dorim cu totii.

Orice fel de comentarii (constructive), sugestii si idei sunt binevenite, ca intotdeauna.

 

Acest articol a fost publicat în Autobuze și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s