Noile trasee RATC – propunere – partea VII

autobuz 7Continuare din partea VI – propunerile mele pentru trasee noi ale RATC. Incerc, ca de obicei, sa ma suprapun cat pot pe actualele sau fostele trasee, cu care e obisnuita lumea si sa modific doar ce e strict necesar (cu toate ca majoritatea propunerilor sunt noutati).

Sa continui cu traseele care traverseaza orasul de la un capat la celalalt, mai precis cu cele care au un capat in Zona Industriala si Palas.

Traseul 72

72

Primul capat despre care vorbesc este Zona Industriala. Traseul 101 (si cel actual si cel propus) leaga deja aceasta zona de Gara si de Centru. Mai ramane ca ea sa fie legata de celalalt capat al orasului si, preferabil, sa atinga si unul din punctele importante enumerate la inceput (Campus, Universitate, Mamaia, Spitalul Judetean, Zona Industriala) . De ce e o zona importanta aceasta Zona Industriala ? Pentru ca aici sunt multe fabrici si depozite, ceea ce inseamna multe locuri de munca, deci oamenii trebuie sa ajunga usor aici.

Autobuzul 72 leaga aceasta zona de cartierul Tomis Nord. O combinatie intre traseele propuse 101 si 43. Incepe cu o bucla prin Zona Industriala, pe Sos Industriala, Celulozei si Aurel Vlaicu, ajunge la Anda unde traverseaza caile ferate pe Caraiman (o alta zona industriala) si apoi continua pe Bd 1 Mai pana la Gara. Apoi iese la ICIL si continua pe Ferdinand pana la Miga (in Centru) de unde se indreapta spre Tomis Nord pe Mircea cel Batran si Tomis, pe langa Spitalul Judetean,  facand aceeasi bucla in Tomis Nord ca si actualul 43.

Ofera o legatura cu Gara si cu „celalalt capat al orasului” si pentru cartierele CET, Anda, Far, Centru, Tomis I, Tomis II, Tomis III si Tomis Nord. Un traseu de ~26 km dus-intors, cu dispecerat in Zona Industriala.

Traseul 100

100

Ramanem tot la „capatul” Zona Industriala.

Autobuzul 100 inseamna o legatura intre Zona Industriala si Campus – Sat Vacanta cu trecere pe la Gara. De ce 100 ? Pentru ca este aproape actualul 100 prelungit pe IC Bratianu pana in Zona Industriala. Incepe cu o bucla prin Zona Industriala, pe Sos Industriala, Celulozei si Aurel Vlaicu, traverseaza podul de la Butelii pe langa Cora Bratianu si merge pe IC Bratianu pana la Gara. Apoi iese de la Gara pe 1 Decembrie si Lapuseanu pe la ICIL, Casa de Cultura, Trocadero, Dacia, Tomis III – Bulevard (City Park Mall), Sat Vacanta unde face o bucla pe la Campus si prin Tomis Nord pe Str Dispensarului pentru a se intoarce pe Lapusneanu spre Gara.

Ofera o legatura cu Gara si cu „celalalt capat al orasului” pentru cartierele Medeea, BIG-Butelii si aproape tot bulevardul IC Bratianu si Lapusneanu. Un traseu de ~22 km dus-intors, cu dispecerat la cap de linie Campus, intr-o alveola in dreptul aleii de acces catre corpul nou de la Campus.

 Traseul 102

102

Si inca un traseu pentru „capatul” Zona Industriala.

Autobuzul 102 inseamna o legatura intre acesta si un alt capat, Delfinariu, fara trecere pe la Gara pentru ca ambele capete au deja legatura directa cu Gara. De ce 102 ? Pentru ca este fix 102-ul actual cu o mica deviatie prin cartierul Delfinariu, adica face aceeasi bucla pe Zorelelor, Pescarilor si Unirii ca si autobuzele propuse 38 si 69. Si pentru ca imi aduc aminte de tramvaie. Incepe cu aceeasi bucla prin Zona Industriala, pe Sos Industriala, Celulozei si Aurel Vlaicu, traverseaza podul de la Butelii pe langa Cora Bratianu si continua pe Dezrobirii si Soveja pana la Delfinariu facand apoi bucla de care ziceam un pic mai sus prin cartierul Delfinariu.

Ofera o legatura cu „celalalt capat al orasului” pentru zonele BIG-Butelii, Inel 2, Inel 1, Tomis III, Delfinariu. Un traseu de ~19 km dus-intors, cu dispecerat la cap de linie in Zona Industriala.

Traseul 73

73

Trecem la urmatorul capat (in ordinea sud-vest-nord), Palas. Traseele propuse 45, 46 si 48 leaga deja acest cartier (cu diferite capete) de Gara si de Centru (pe diferite rute). Mai ramane ca el sa fie legat de celalalt capat al orasului si, preferabil, sa atinga si unul din punctele importante enumerate la inceput.

Autobuzul 73 inseamna o legatura intre acest capat, Palas (partea de sud a cartierului), si Mamaia (pana in nord la limita administrativa a statiunii/orasului), o combinatie intre traseele propuse 45, 48 si 40 cu trecere pe la Gara.

Deci 73 pleaca din Palas, de la actualul cap de linie al lui 48, cu o bucla prin zona de sud a cartierului ca si propusul 45, continua pe IC Bratianu pana la Gara, iese pe 1 Decembrie la ICIL si face dreapta spre Ferdinand iar la Republica face stanga pe IG Duca si continua pe Mamaia, pe unde nu trece acum nici un autobuz. Tine in continuare Bd Mamaia pe toata lungimea lui (pe langa Universitate) pana la capatul statiunii Mamaia.

Ofera o legatura cu „celalalt capat al orasului” pentru tot Bd IC Bratianu si tot Bd Mamaia. Un traseu de ~37 km dus-intors, cu dispecerat la cap de linie in Mamaia.

 Traseul 74

74

Ramanem la acelasi capat, Palas. Autobuzul 74 inseamna o legatura intre acest capat (zona de nord a cartierului Palas) si Campus – Sat Vacanta, o combinatie intre traseele propuse 45, 46, 42 si 43 fara trecere pe la Gara, pentru ca ambele capete au deja legaturi bune cu Gara.

Deci 74 pleaca din zona de nord a cartierului Palas cu aceeasi bucla ca si propusul 46 pe strazile Crisului, Oltului, IC Bratianu si Pasajului si apoi trece prin zona de nord a cartierului Bratianu (tot ca 46-le). Revine pe IC Bratianu pana la Scoala 8 de unde face stanga pentru a intra pe IL Caragiale pana la Casa de Cultura si apoi pe Tepes Voda si Mamaia pana la Capitol. De aici se indreapta spre Tomis Nord mergand pe Mircea cel Batran si Tomis, apoi pe Primaverii si stanga pe Soveja pana in Tomis III de unde urca pe Adamclisi si Dobrila Eugeniu si face o bucla pe Dispensarului, Lapusneanu, pe la Sat Vacanta si Campus, apoi pe Aurel Vlaicu si iar Dispensarului pentru a se intoarce pe Dobrila Eugeniu spre Centru si apoi Palas.

Ofera o legatura cu „celalalt capat al orasului” si pentru zonele Bratianu, BIG Butelii, Groapa, Casa de Cultura, Centru, Tomis I, Tomis II, Stadion, Tomis III si Tomis Nord. Un traseu de ~23 km dus-intors, cu dispecerat la Campus.

Traseul 75

75

Ramanem la acelasi capat, Palas, mai exact zona de sud a lui.

Autobuzul 75 inseamna o legatura intre acest capat, Palas (partea de sud a cartierului), si Campus, o combinatie intre traseele propuse 45 si 68.

Deci 75 pleaca din Palas, de la actualul cap de linie al lui 48, cu o bucla prin zona de sud a cartierului ca si propusul 45, continua pe IC Bratianu pana la podul IPMC unde face stanga pe Aurel Vlaicu pe care il urmeaza pana la capat, adica pana la Campus – Sat Vacanta, unde face bucla pe Dispensarului, Lapusneanu, Sat Vacanta, Campus si inapoi pe Aurel Vlaicu spre Palas.

Ofera o legatura cu „celalalt capat al orasului” pentru partea nordica a bulevardului Aurel Vlaicu. Un traseu mai scurt, de ~16 km dus-intors, cu dispecerat la cap de linie Campus.

Multe dintre aceste trasee au dispeceratul la Gara, in mijlocul traseului pentru ca la capete au bucle si nu e normal sa pui dispeceratul intr-o bucla decat daca are o pauza foarte mica. Si decat sa pui cate un dispecerat in (aproape) fiecare bucla de capat mai bine pui unul singur la Gara, pe unde trec majoritatea. Adica soseste autobuzul in statie la Gara, soferul coboara pana la Dispecerat cat timp urca pasagerii, semneaza foile pe care le are de semnat si se intoarce in autobuz pentru a pleca mai departe, totul in maxim 2-3 minute. Asta cel putin pana se va trece la un dispecerat electronic, adica fara semnaturi pe foi fizice, fara coboratul soferului din autobuz. Iar reglarea timpilor intre autobuze se poate face in mers pentru ca traseele sunt foarte lungi.

Cam acestea ar fi traseele care pleaca din capetele Zona Industriala si Palas spre alte capete : 72, 73, 74, 75, 100 si 102, in total 6 autobuze. Urmeaza cele care pleaca din capetele din nord-vestul orasului, in partea VIII.

Acest articol a fost publicat în Autobuze și etichetat , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s