Propunere zona Gara

In ultimele postari am propus mai multe trasee de autobuze RATC. Foarte multe dintre ele ar trece pe la Gara dar pe un traseu diferit fata de cel din zilele noastre. Adica venind dinspre sud, pe Sos Mangaliei sau pe Bd 1 Mai, trec prin fata Garii si merg mai departe pe Th Burada spre IC Bratianu in loc sa faca dreapta pe langa Parcul Garii spre Bd Ferdinand. Abia cand ies pe IC Bratianu fac dreapta spre ICIL si merg mai departe spre Bd Ferdinand sau spre Casa de Cultura.

Si m-am gandit ca ar trebui sa detaliez un pic zona Garii asa cum o vad eu si asa cum ar trebui sa fie pentru a functiona bine traseele propuse. Si pentru a arata mai civilizat.

Vazuta „de departe” zona ar arata cam asa :

gara 1

Incepand de sus in jos :

– strada Th Burada trebuie largita la 4 benzi (plus o larga zona pietonala dar despre asta in alta postare, aici). Largire inseamna, normal, niste cladiri demolate.

– apoi, in fata Garii strada deviaza un pic spre Gara si cuprinde intre cele doua sensuri actualul Vaporas (mutat cativa metri spre Gara). In dreptul Str Garii (prelungirea bulevardului Ferdinand) din strada Th. Burada se desprind mai multe „bretele”, cate 3 pe fiecare parte in propunerea mea, unde vor fi statii RATC. Adica, incepand dinspre Gara, in ordine ar fi : trotuar pentru statie, aleea 1, trotuar pt statie, aleea 2, trotuar pentru statie, aleea 3, trotuar, cele trei benzi ale strazii spre sud (una de oprire), Vaporasul, celelalte trei benzi ale strazii spre nord, trotuar, aleea 4, trotuar pentru statie, aleea 5, trotuar pentru statie, aleea 6, trotuar pentru statie, trotuarul din jurul parcului si apoi parcul. In aceste intrari/alei/alveole vor opri in statie toate autobuzele RATC care trec pe la Gara, de o parte sau de alta a Vaporasului in functie de sensul in care merg.

– in partea dreapta cum te uiti la Gara (partea de nord, unde sunt acum autocarele spre Bucuresti si cafeneaua), in dreptunghiul albastru, sa fie autobuzele care pleaca spre localitatile din nord (Navodari, Kogalniceanu, Harsova, etc).

– in partea stanga cum te uiti la Gara (partea de sud, unde era inainte statia de plecare pentru tramvaiul 104), in dreptunghiul albastru, sa fie autobuzele care pleaca spre localitatile din sud (Mangalia, Negru Voda, Eforie, etc).

– tot in partea stanga dar pe partea dinspre peron, in al treilea dreptunghi albastru, sa fie autobuzele care pleaca spre localitatile din vest (Valu Traian, Medgidia, Cernavoda, Adamclisi, etc).

– in fata Garii, in dreptunghiul galben, ar fi statia pentru taxiuri.

La o privire mai de aproape zona Garii ar arata cam asa :

zona Gara

Adica, mai detaliat:

– venind dinspre IC Bratianu (de sus) str Th Burada se opreste in primul sens giratoriu, din dreptul Str Garii (prelungirea Bd Ferdinand). De aici se desprind mai multe stradute/alei/intrari. Spre dreapta Str Garii se inchide circulatiei auto si devine parcare de lunga durata. Adica vii cu masina cu bagaje de acasa, o parchezi aici si pleci cu trenul. La intoarcere o iei din acelasi loc. Cu plata, bineinteles, dar cu un tarif decent, nu tarif de aeroport. Parcarea de lunga durata este dreptunghiul roz din dreapta.

– o alta straduta merge spre Gara si ofera acces pentru statia de autobuze interurbane spre nord (dreptunghiul albastru de sus)

– din aceeasi straduta se face accesul si in parcarea de scurta durata, dreptunghiul portocaliu. Aceasta parcare este pentru cei care vin sa-si ia rudele/prietenii de la tren sau autobuz.

– straduta continua prin fata Garii spre sud, pe langa statia de taxiuri (dreptunghiul galben), trece pe langa statiile de autobuze interurbane spre vest (dreptunghiul albastru din stanga) si spre sud (dreptunghiul albastru de jos) iar apoi iese inapoi in Th Burada in al doilea sens giratoriu.

– in fata Garii, fix in fata iesirii, este o zona verde cu alei, bancute si indicatoare. Aici ar trebui calatorul/turistul (din tren sau din autobuz) sa se opreasca un minut si sa se orienteze spre destinatia lui. Un spatiu liber, deschis de unde sa poti sa iti faci o idee pe unde sunt autobuzele, unde sunt taxiurile, etc. La momentul actual turistul sau calatorul care iese din Gara da cu nasul fix in portbagajele taxiurilor cu taximetristi care de care mai colorati dispusi sa te duca oriunde pentru un „pret bun” (dar de cateva ori mai scump decat normalul).

– de aici (din spatiul verde) pleaca o alee pietonala lata spre Parcul Garii (dunga alba spre dreapta), care traverseaza toate alveolele statiilor RATC (pentru un acces facil la ele), traverseaza Str Th Burada pe langa Vaporas (iar cu niste locuri de odihna/asteptare/orientare), traverseaza si alveolele de pe partea cealalta a strazii si ajunge in parc cam pe unde era biserica aia de carton inainte. Aceasta alee pietonala (mai multe o succesiune de treceri pentru pietoni) ar fi inceputul proiectului „Promenada Stefan cel Mare” dar despre asta in alt articol. Ca o recomandare, traversarea strazii Th Burada ar trebui facuta cu un semafor temporizat (cum e cel de la Republica) pentru a nu crea greutati traficului auto.

– o alta alee pietonala pleaca din fata Garii (din spatiul verde) spre nord, pe langa Str Theodor Burada, un fel de trotuar foarte lat (>10m). Aceasta ar fi inceputul proiectului „Promenada Poporului”, intr-un articol viitor.

– in mijlocul imaginii sunt statiile RATC, adica mai multe alveole in care vor opri toate autobuzele care tranziteaza Gara (si ar fi destule)

– Vaporasul ramane in centru, la loc de cinste, ca o emblema a orasului, intre sensurile de mers ale strazii Th Burada. Si o mica amenajare cu spatiu verde si bancute in jurul lui.

– mai jos este al doilea giratoriu in care ies toate alveolele RATC, straduta din fata Garii, legatura cu Sos Mangaliei (doua benzi pe sens) si legatura cu intersectia 1 Mai-Burada.

– linia roza punctata va fi detaliata intr-un alt articol (pentru unii cred ca e deja previzibil despre ce vreau sa scriu)

– linia curba bleu va fi deasemenea detaliata intr-un alt articol (nu, nu e un curs de apa)

– parcarea pentru autobuzele interurbane, adica locul unde acestea stationeaza intre doua curse, ar fi pe locul actualei Autogari Sud, care nu va mai avea plecari de acolo, statiile fiind mutate in dreptunghiurile albastre detaliate mai sus. Tot in aceasta parcare ar functiona si o statie PECO (e si acum) si cateva locuri pentru service rapid de autobuze (gen vulcanizare, schimbat un bec ars, etc)

Astfel Gara ar arata mult mai civilizat, mai ordonat, mai eficienta, mai simplu de orientat, mai verde si mai mult orientata spre calator/pieton decat spre masina. Multe indicatoare, un punct de informare cu harti, locuri de odihna/asteptare/relaxare, doua-trei cafenele, doua-trei fast-fooduri, niste ziare, niste flori si cam atat. Poate si un dispecerat de cazare. Ceva administrat de Primarie, nu privat, unde sa fie prezente toate unitatile de cazare din oras si imprejurimi. Si poate asa ar functiona cat de cat si asa-zisul mall care a fost construit la Gara dar care are spatiile goale. Aici trebuia sa fie inclusiv un cinematograf. Poate vreodata o sa fie.

Acest articol a fost publicat în Autobuze și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s