Noile trasee RATC – propunere – partea VI

autobuz 6Continuare din partea V – propunerile mele pentru trasee noi ale RATC. Incerc, ca de obicei, sa ma suprapun cat pot pe actualele sau fostele trasee, cu care e obisnuita lumea si sa modific doar ce e strict necesar.

Sa continui cu traseele care traverseaza orasul de la un capat la celalalt, mai precis cu cele care au un capat in zonele Veterani, Sere si Medeea/CET.

Traseul 66

66

Urmatorul capat despre care vorbesc este Veterani, mai precis cartierele Km 4-5 (zona de blocuri), Km 5 (zona de case), Veterani si Vila Cucoanei (cartiere de vile in constructie). In cartierul Veterani inca nu am creionat un traseu, ramane de vazut in functie de dezvoltarea viitoare (asfaltare si constructii). Poate va fi nevoie de niste trasee noi, dedicate. Traseul propus 5 leaga deja aceste cartiere de Gara si de Centru. Mai ramane ca ele sa fie legate de celalalt capat al orasului si, preferabil, sa atinga si unul din punctele importante enumerate la inceput.

Autobuzul 66 leaga aceste cartiere de cartierul Tomis Nord. O combinatie intre traseul propus 5 si traseele actuale 100 si 43. Incepe cu o bucla prin Km 5 (care poate fi prelungita si spre Veterani, dupa cum ziceam) pe strazile Pandurului, Comarnic, Fantanele, Lanului si in continuare Liliacului, trece prin centrul cartierului Km 4-5, iese la piciorul podului de tramvai unde face un ocol pana la giratoriul de la viitorul Kaufland pentru a putea urca pe podul de tramvai si apoi continua pe Sos Mangaliei pana la Gara. Apoi iese la ICIL si continua pe la Casa de Cultura, Trocadero, Dacia, stanga pe Tomis pana la Boema unde intra in Tomis Nord pentru a face o bucla pe Cismelei, Dispensarului, Lapusneanu si inapoi pe Sucevei spre Boema pentru traseul de intoarcere.

Ofera o legatura cu Gara si cu „celalalt capat al orasului” si pentru toate cartierele dintre Gara si Tomis Nord (Casa de Cultura, Trocadero, Dacia, Tomis III). Un traseu de ~33 km dus-intors, cu dispecerat la Gara. Aici va fi un dispecerat cu pauze foarte scurte pentru ca e in mijlocul traseului. Intr-un alt articol voi descrie (si schita) cam cum ar trebui sa arate zona Garii pentru a optimiza circulatia atat a autobuzelor cat si a celorlalte autovehicule.

Traseul 67

67

Ramanem tot la „capatul” Veterani.

Autobuzul 67 inseamna o legatura intre km 5 si un alt capat, varianta Aurel Vlaicu, mai precis zona Energia cu trecere pe la Gara. O combinatie intre traseul propus 5 si actualul 44. Incepe cu aceeasi bucla prin Km 5 (care poate fi prelungita si spre Veterani, dupa cum ziceam) pe strazile Pandurului, Comarnic, Fantanele, Lanului si in continuare Liliacului, trece prin centrul cartierului Km 4-5, iese la piciorul podului de tramvai unde face un ocol pana la giratoriul de la viitorul Kaufland pentru a putea urca pe podul de tramvai si apoi continua pe Sos Mangaliei pana la Gara. Apoi iese la ICIL si continua pe la Casa de Cultura,  unde face stanga pe IL Caragiale si apoi Baba Novac pe care o urmeaza pana la intersectia cu Aurel Vlaicu in zona Energia.

Ofera o legatura cu Gara si cu „celalalt capat al orasului” si pentru toate cartierele dintre Gara si Energia (Casa de Cultura, Coiciu, Catanga, Kamsas). Ultimele 3 nu aveau legatura directa cu Gara. Un traseu de ~21 km dus-intors, cu dispecerat la Gara, la fel, cu pauze foarte scurte.

 Traseul 68

68

Si inca un traseu pentru „capatul” Veterani.

Autobuzul 68 inseamna o legatura intre acesta si un alt capat, Campus, fara trecere pe la Gara pentru ca ambele capete au deja legatura directa cu Gara. O combinatie intre traseul propus 5 si actualul 1. Incepe cu aceeasi bucla prin Km 5 (care poate fi prelungita si spre Veterani, dupa cum ziceam) pe strazile Pandurului, Comarnic, Fantanele, Lanului si in continuare Liliacului, trece prin centrul cartierului Km 4-5, iese la piciorul podului de tramvai unde urmeaza Bd Aurel Vlaicu prin Anda, CET, Zona Industriala, podul IPMC, pe langa Halta Traian, Energia, Maritimo si ajunge in zona Tomis Nord, unde intra pe Dispensarului spre Ciresica pentru a face o bucla pe Lapusneanu, pe langa Satul de Vacanta, Campus si inapoi pe Aurel Vlaicu spre Km 5.

Ofera o legatura cu „celalalt capat al orasului” si pentru zonele Anda, CET, Zona Industriala si toata varianta Aurel Vlaicu, pe care o strabate in totalitate, de la un capat la celalalt. Un traseu de ~25 km dus-intors, cu dispecerat la cap de linie Campus, intr-o alveola in dreptul aleii de acces catre corpul nou de la Campus.

Traseul 69

69

Trecem la urmatorul capat (in ordinea sud-vest-nord), Sere. Traseul 6 leaga deja aceasta zona (si Viile Noi, Anda, Caraiman, Far) de Gara si de Centru. Mai ramane ca acest(e) cartier(e) sa fie legat(e) de celalalt capat al orasului si, preferabil, sa atinga si unul din punctele importante enumerate la inceput.

Autobuzul 69 (sa-i zic 69, sa nu-i zic 69🙂   , this is the question)  inseamna o legatura intre acest capat, Sere, si Delfinariu, o combinatie intre traseele propuse 6 si 38 cu trecere pe la Gara pentru ca 38 nu are legatura directa cu Gara.

Deci 69 pleaca din Viile Noi cu o bucla prin cartier pe strazile Varful cu Dor, (Sere), Democratiei, Soseaua din Vii, Ion Ursu si Caraiman, traverseaza Aurel Vlaicu pe la Anda, merge pe Caraiman traversand calea ferata (de doua ori) si iese la Far de unde continua pe 1 Mai pana la Gara. Apoi continua spre ICIL si Casa de Cultura si face dreapta pe Nicolae Iorga (la Telecom) pentru a ajunge la Spitalul Judetean. Traverseaza Tomisul si continua pe Nicolae Iorga pana face stanga pe Chiliei pana la Delfinariu, pe acelasi traseu ca si propusul 38. Merge apoi pe Zorelelor pana la cap de linie 102 si face o bucla prin cartierul Delfinariu pe Pescarilor si inapoi pe Unirii pana la Zorelelor.

Ofera o legatura cu „celalalt capat al orasului” si pentru zonele Anda, Caraiman, Far, Casa de Cultura, Tomis 1, Tomis 2, Piata Chiliei si o legatura cu Gara pentru ultimele 3 care nu avea decat o legatura cu Centru, pana acum. Un traseu de ~21 km dus-intors, cu dispecerat la Gara, la fel, cu pauze foarte scurte.

 Traseul 70

70

Ramanem la acelasi capat Sere. Autobuzul 70 inseamna o legatura intre acest capat si Tomis Plus – Boreal, o combinatie intre traseele propuse 6, 52 si 31 cu trecere pe la Gara, pentru ca 52 si 31 nu aveau legatura directa cu Gara.

Deci 70 pleaca din Viile Noi cu aceeasi bucla prin cartier pe strazile Varful cu Dor, (Sere), Democratiei, Soseaua din Vii, Ion Ursu si Caraiman, traverseaza Aurel Vlaicu pe la Anda, merge pe Caraiman traversand calea ferata (de doua ori) si iese la Far de unde continua pe 1 Mai pana la Gara. Apoi continua spre ICIL si Casa de Cultura si face stanga la Trocadero pe Portitei pentru a ajunge in Inel 1, pe traseul propusului 52. Face dreapta pe Soveja pana la Galeriile Soveja unde face stanga pe Stefanita Voda pana pe varianta iar de aici merge pe Aurel Vlaicu si Tomis spre cartierele Tomis Plus si Boreal vis-a-vis de Palazu Mare. Intra pe la sensul giratoriu in Tomis Plus si urmeaza traseul lui 31 spre Boreal iesind apoi pe Nationala (DN 2A/E 60/ Bd Tomis) ca sa se intoarca pe acelasi traseu.

Ofera o legatura cu „celalalt capat al orasului” si pentru zonele Anda, Caraiman, Far, Casa de Cultura, Trocadero, Inel 1, Badea Cartan si o legatura cu Gara pentru ultimele 2 care nu avea decat o legatura cu Centru, pana acum. Un traseu de ~26 km dus-intors, cu dispecerat la Gara, la fel, cu pauze foarte scurte.

Traseul 71

71

Trecem la urmatorul capat (in ordinea sud-vest-nord), Medeea. Nu e chiar un capat in sensul de margine a orasului dar e un cartier din care pleaca un traseu separat spre Centru, propusul 7. Acest 7 leaga deja aceasta zona (si CET, Anda, Caraiman, Far) de Gara si de Centru. Mai ramane ca acest(e) cartier(e) sa fie legat(e) de celalalt capat al orasului si, preferabil, sa atinga si unul din punctele importante enumerate la inceput.

Autobuzul 71 inseamna o legatura intre acest capat, Medeea, si Faleza Nord, o combinatie intre traseele propuse 7 si 39 cu trecere pe la Gara pentru ca 39 nu are legatura directa cu Gara.

Deci 71 pleaca din Medeea cu o bucla prin cartier pe strazile Spiru Haret, Pelicanului, Aurel Vlaicu, Cincinat Pavelescu si iar Spiru Haret pana la Cumpenei de unde se indreapta pe pod spre BIG Butelii, face dreapta pe IC Bratianu, trece pe la Gara pe Th. Burada si 1 Decembrie pentru a iesi la ICIL, apoi casa de Cultura si face dreapta pe Nicolae Iorga in dreptul Liceului Telecom, trece pe la Spitalul Judetean, traverseaza Tomisul si continua pe Nicolae Iorga pana la Bd Mamaia, intra apoi pe Str Turda pe traseul propusului 39, urmeaza Str Unirii prin spatele Universitatii Vechi, pe langa Spiru Haret, si apoi face aceeasi bucla ca si 39 prin Faleza Nord pe strazile Ion Ratiu (prel.), Pescarus, Grozesti si inapoi pe Unirii pana la Turda.

Ofera o legatura cu „celalalt capat al orasului” si pentru zonele BIG Butelii, Intim, Casa de Cultura, Tomis 1, Tomis 2, Universitatea Veche si o legatura cu Gara pentru ultima care nu avea decat o legatura cu Centru, pana acum. Un traseu de ~20 km dus-intors, cu dispecerat la Gara, la fel, cu pauze foarte scurte.

Majoritatea acestor trasee au dispeceratul la Gara, in mijlocul traseului pentru ca la capete au bucle si nu e normal sa pui dispeceratul intr-o bucla decat daca are o pauza foarte mica. Si decat sa pui cate un dispecerat in (aproape) fiecare bucla de capat mai bine pui unul singur la Gara, pe unde trec majoritatea. Adica soseste autobuzul in statie la Gara, soferul coboara pana la Dispecerat cat timp urca pasagerii, semneaza foile pe care le are de semnat si se intoarce in autobuz pentru a pleca mai departe, totul in maxim 2-3 minute. Asta cel putin pana se va trece la un dispecerat electronic, adica fara semnaturi pe foi fizice, fara coboratul soferului din autobuz. Iar reglarea timpilor intre autobuze se poate face in mers pentru ca traseele sunt foarte lungi.

Cam acestea ar fi traseele care pleaca din capetele Veterani, Sere si Medeea spre alte capete : 66, 67, 68, 69, 70, 71, in total 6 autobuze. Urmeaza cele care pleaca din capetele Zona Industriala si Palas, in partea VII.

Acest articol a fost publicat în Autobuze și etichetat , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s