Noile trasee RATC – propunere – partea V

Continuare din partea IV – propunerile mele pentru trasee noi ale RATC. Incerc, ca de obicei, sa ma suprapun cat pot pe actualele sau fostele trasee, cu care e obisnuita lumea si sa modific doar ce e strict necesar.autobuz 5Sa continui cu traseele care traverseaza orasul de la un capat la celalalt. Aici vor fi foarte multe trasee noi. In general nu ajung prin Centru si, tot in general, trec pe la Gara. Vor fi trasee nord-sud, nord-vest, sud-vest sau inelare. Dar aceste trasee trebuie obligatoriu sa lege direct de Gara fiecare din zonele care au fost legate de Centru in partile II, III si IV. Si sa ajunga in celalalt capat al orasului. Am urmarit, de asemenea, sa fie atinse (sau bine deservite) zonele importante din oras (in afara de Centru si Gara) si anume : Campus, Universitatea Veche, Mamaia, Spitalul Judetean, Zona Industriala. Vor fi trasee lungi si foarte lungi, create pe principiul „ajung cu un singur autobuz”. Ce inseamna lungi ? Ca idee lungimea medie a unui traseu RATC in ziua de azi este de 15-16 km dus-intors. Cele propuse vor fi (mult) mai lungi de atat. Voi lua pe rand traseele descrise mai inainte (2, 4, 5 etc, in aceeasi ordine ca pana acum, sud, vest, nord) si le voi stabili si o alta destinatie (una, doua, trei) prin care sa atinga obiectivele propuse (Gara si celalalt capat al orasului).

Traseul 104

104

Primul capat despre care vorbesc este Faleza Sud. Traseul 2 leaga deja cartierul Faleza Sud (si Km 4 si Far) de Gara si de Centru. Mai ramane ca acest(e) cartier(e) sa fie legat(e) de celalalt capat al orasului si, preferabil, sa atinga si unul din punctele importante enumerate la inceput.

Asa ca am propus un nou traseu, numit autobuzul 104, care sa faca toate acestea. De ce 104 ? Pentru ca are la baza fostul tramvai 104 prelungit pana in Mamaia. O combinatie intre traseul 104 si traseul actual 100 prelungit in Mamaia. In mod normal as fi inceput de la 61 (ultimele folosite erau 51, 52) dar acesta prea seamana cu 104, asa ca i-a ramas 104. Incepe de la Poarta 6, prin cartierul Faleza Sud (cu bucla) si urmeaza traseul fostului 104 pe sub podul de tramvai si apoi pe Sos Mangaliei pana la Gara. De la Gara iese prin Th. Burada pe IC Bratianu pana la ICIL si continua pe traseul actualului 100 pana la Satul de Vacanta. Aici atinge Campusul si isi continua traseul prin Mamaia (adica atinge un alt obiectiv, Mamaia) pana la capatul acesteia (la limita municipiului, inainte de campinguri). Ofera o legatura cu Gara si cu „celalalt capat al orasului” si pentru Mamaia si toate cartierele dintre Gara si Satul de Vacanta (Casa de Cultura, Trocadero, Dacia, Tomis III, Tomis Nord). Un traseu de ~31,5 km dus-intors, cu dispecerat la cap de linie Mamaia.

Traseul 61

61

Ramanem tot la „capatul” Faleza Sud. Autobuzul 61 inseamna o legatura intre Faleza Sud si un alt capat, Palazu Mare, cu trecere pe la Gara dar nu pe cea mai rapida ruta (Lapusneanu-Tomis), pentru a atinge cat mai multe zone in drum. De ce 61 ? Pentru ca ajunsesem pe la 50 si ceva, am mai lasat ceva loc si am inceput de la 61.

Deci 61 pleaca tot de la Poarta 6, urmeaza un traseu comun cu propusul 2 pana la Gara, iese pe Th Burada si IC Bratianu la ICIL, merge pana la Casa de Cultura unde face stanga pe IL Caragiale, urmeaza traseul lui 49 pe IL Caragiale chiar si dupa Intim-Brick prin cartierul Groapa, face dreapta pe Milescu, traverseaza Soveja si ajunge pe Eliberarii langa actualul cap de linie 51, intra in Halta Traian cu o bucla pe Interioara II si Interioara III (vezi descrierea pentru 49), iese in varianta Aurel Vlaicu pana la intersectia cu Tomis unde face stanga si urmeaza traseul autobuzului 33 prin partea de sud a cartierului Palazu Mare. Ofera o legatura cu Gara si cu „celalalt capat al orasului” si pentru zonele Groapa, Halta Traian, varianta Aurel Vlaicu, Carrefour, Palazu Mare sud. Un traseu de ~37 km dus-intors, cu dispecerat la Gara. Trebuie sa fie un dispecerat cu pauza foarte scurta, pentru ca este in mijlocul traseului.

 Traseul 62

62

Si inca un traseu pentru „capatul” Faleza Sud. Autobuzul 62 inseamna o legatura intre Faleza Sud si un alt capat, Palas, fara trecere pe la Gara pentru ca ambele capete au deja legatura directa cu Gara (prin 2, respectiv 45/48).

Deci 62 pleaca tot de la Poarta 6, urmeaza un traseu comun cu propusele 2 si 104 prin Faleza Sud numai ca nu ies din cartier pe 1 Mai Vechi ci pe strada de langa calea ferata, traseul fostului tramvai 104 pana la Billa unde se intoarce la giratoriu (giratoriul actual sau giratoriul propus aici) si trece pe Podul de Tramvai spre Anda, CET, face stanga cu o bucla prin toata Zona Industriala, iese la Fabrica de Paine si traverseaza podul IPMC pana pe IC Bratianu si apoi urmeaza traseul propusului 45 prin partea de sud a cartierului Palas, pe la Liceul CFR. Ofera o legatura cu „celalalt capat al orasului” si pentru zonele Palas, Zona Industriala, CET, Anda, Billa. Un traseu de ~21 km dus-intors, cu dispecerat in mijlocul traseului, in Zona Industriala.

Traseul 63

63

Trecem la urmatorul capat (in ordinea sud-vest-nord), Km 5 – Praktiker. Traseul 4 leaga deja aceasta zona (si Doraly si Far) de Gara si de Centru. Mai ramane ca acest(e) cartier(e) sa fie legat(e) de celalalt capat al orasului si, preferabil, sa atinga si unul din punctele importante enumerate la inceput.

Autobuzul 63 inseamna o legatura intre acest capat, Praktiker (bifurcatie Cumpana) si Badea Cartan (Tomis Nord, stadion), o combinatie intre traseele propuse 4 si 51 cu trecere pe la Gara pentru ca 51 nu are legatura directa cu Gara.

Deci 63 pleaca de la giratoriul de langa Praktiker (intrarea in oras), urmeaza un traseu comun cu propusul 4 pana la Gara, ajunge la ICIL si Casa de Cultura unde face stanga si urmeaza exact traseul propusului 51, adica pe Eliberarii, Camp, Compozitorilor, Kamsas, Stefanita Voda cu bucla in Badea Cartan si inapoi.

Ofera o legatura cu „celalalt capat al orasului” si pentru zonele Km 5, Doraly, Far, Casa de Cultura, Inel 2, Compozitori, Kamsas, Badea Cartan si o legatura cu Gara pentru ultimele 4 care nu avea decat o legatura cu Centru, pana acum. Un traseu de ~24,5 km dus-intors, cu dispecerat la Gara. Capatul de sud poate fi prelungit pe soseaua spre Cumpana in cartierul Veterani, in functie de asfaltarea strazilor.

 Traseul 64

64

Ramanem la acelasi capat Km 5 – Praktiker. Autobuzul 64 inseamna o legatura intre acest capat si Mamaia, o combinatie intre traseul propus 4 si actualele 101 si 102 prelungit pana in Mamaia.

Deci 64 pleaca tot de la giratoriul de langa Praktiker (intrarea in oras), urmeaza un traseu comun cu propusul 4 pana la Doraly, merge pe Aurel Vlaicu pe la Anda si CET, aproape de Zona Industriala, face dreapta pe Cumpenei pe la Cora Bratianu si in continuare Inel 2, Inel 1, Galeriile Soveja si ajunge in Tomis III, face stanga pe Tomis pana la iesire la vaporas, unde ajunge din nou pe Aurel Vlaicu, trece pe la Campus si intra in Mamaia pe care o strabate pana la capat, la limita statiunii, inainte de campinguri.

Ofera o legatura cu „celalalt capat al orasului” si pentru zonele Km 5, Doraly, Anda, CET, Zona Industriala, BIG Butelii, Inel 2, Inel 1, Tomis III, Tomis Nord. Un traseu de ~36 km dus-intors, cu dispecerat la cap de linie Mamaia. Capatul de sud poate fi prelungit pe soseaua spre Cumpana in cartierul Veterani, in functie de asfaltarea strazilor.

Traseul 65

65

Si inca un traseu pentru “capatul” Km 5 – Praktiker. Autobuzul 65 inseamna o legatura intre acest capat si Palazu Mare, o combinatie intre traseul propus 4, actualul 100 si propusul 32 pana in Palazu Mare nord.

Deci 65 pleaca tot de la giratoriul de langa Praktiker (intrarea in oras), urmeaza un traseu comun cu propusul 4 pana la Gara, merge pe traseul lui 100 pana la Dacia, face stanga pe Tomis pana in Palazu Mare, unde face o bucla pe Alexandru Sahia, Viilor, Santinelei si Dumbraveni, la fel ca propusul 32.

Ofera o legatura cu „celalalt capat al orasului” si pentru zonele Km 5, Doraly, Far, Casa de Cultura, Trocadero, Dacia, Tomis III, Tomis Nord. Un traseu de ~26,5 km dus-intors, cu dispecerat la Gara. Capatul de sud poate fi prelungit pe soseaua spre Cumpana in cartierul Veterani, in functie de asfaltarea strazilor.

Cam acestea ar fi traseele care pleaca din capetele Faleza Sud si Km 5/Praktiker spre alte capete : 104, 61, 62, 63, 64, 65, in total 6 autobuze. Urmeaza cele care pleaca din capetele Veterani, Sere si Zona Industriala, in partea VI.

Acest articol a fost publicat în Autobuze și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s