Noile trasee RATC – propunere – partea IV

autobuz 3Continuare din partea III – propunerile mele pentru trasee noi ale RATC. Incerc, ca de obicei, sa ma suprapun cat pot pe actualele sau fostele trasee, cu care e obisnuita lumea si sa modific doar ce e strict necesar.

Sa continui cu traseele care ajung din nord in Centru (sau pleaca din Centru spre nord). Centru adica jos, la plaja Modern. Aici vor avea toate cap de linie cu dispecerat, insemnand ca pe la celalalt cap de linie, in cartiere, vor trece fara pauza.

Traseul 33

33b33a

Incep cu un traseu spre Palazu Mare pentru ca e cel mai vestic dintre cele spre nord, ca sa zic asa, si sa continui sensul orar de prezentare a traseelor. Traseele mai lungi le-am facut din doua harti alaturate ca sa nu iasa una mica pe care nu s-ar fi vazut mai nimic. Si bazandu-ma pe actualul 3 spre Palazu l-am modificat si l-am numit autobuzul 33 ca sa ramana cat de cat familiar. Prima modificare e ca pleaca de pe plaja Modern, ca toate celelalte, nu din Tomis III ca pana acum. Merge pe Tomis/Mircea cel Batran, iese din oras (oarecum, ca Palazu e tot in oras), trece pe langa Carrefour si intra in Palazu. Numai ca nu intra pe Str Dumbraveni (cea principala, de la giratoriu) ci pe Str Ionel Teodoreanu, imediat dupa Elvila. In acest moment inca nu e asfaltata dar la un moment dat va fi, cu cat mai repede cu atat mai bine (obligatoriu ca sa poata trece un autobuz pe ea). Ocoleste cimitirul pe Str Recoltei si IG Duca si apoi pe Str Rovine ajunge pe Santinelei unde are cap de linie la Spitalul TBC ca si pana acum. Toate aceste strazi trebuie asfaltate. La cap de linie doar intoarce, nu face pauza, nu are dispecerat. Si se intoarce pe traseul actual al 3-ului, adica pe Santinelei si Dumbraveni iesind in Nationala la sensul giratoriu. Astfel acopera foarte bine partea de sud a cartierului Palazu Mare.

Traseul 32

32b32a

Si daca ziceam ca 33-ul acopera foarte bine partea de sud a lui Palazu ar trebui sa existe si acest autobuz 32 care sa acopere partea de nord a lui. Adica venind pe Nationala, dinspre oras, nu intra pe la giratoriu pe Dumbraveni ca 3-ul actual ci pe Str Alexandru Sahia, in dreptul strazii neasfaltate care duce spre Poiana. Cu ocazia asta ar putea deservi si noul sediu al Registrului Comertului, pana cand cineva se va gandi sa-l mute intr-un loc mai … bine gandit (vezi aici discutia). De pe Alexandru Sahia face un ocol pe Pionierilor, Viilor si Santinelei (trebuie asfaltate) pentru ca sa se intoarca tot pe Dumbraveni spre Nationala pe la sensul giratoriu. Atat 32 cat si 33 ies prin acest giratoriu pentru ca este singura iesire din Palazu unde poti sa faci stanga spre oras. Si astfel acopera foarte bine si partea de nord a cartierului Palazu Mare. Traseul spre Centru difera de cel al lui 33 pentru a oferi mai multe destinatii directe locuitorilor. Deci traseul nu mai e direct pe Tomis pana in Centru ci pe Aurel Vlaicu spre Mamaia si apoi pe Bd Mamaia pana la Capitol de unde ajunge spre Centru pe Tomis / Mircea cel Batran si apoi coboara pana pe plaja. Astfel exista o legatura directa atat cu Campusul cat si cu Universitatea Veche pentru toti studentii din Palazu (nord si sud) cat si din Tomis Plus si Boreal.

 Traseul 31

31b31a

Autobuzul 31 are un traseu tot pe directia Palazu Mare dar care deserveste cartierele Tomis Plus si Boreal. Astfel la sensul giratoriu de la Tomis Plus / Palazu intra in cartierul Tomis Plus si apoi pe Str Napoli trece prin Tomis Vila si ajunge in Boreal unde iese inapoi in Nationala (E60, DN2A, Bd Tomis). Veti zice ca „ce le trebuie autobuz alora care si-au luat apartamente si vile scumpe acolo”. Pai in primul rand sunt si ei tot constanteni, platitori de impozite si taxe catre aceeasi Primarie si au dreptul la toate utilitatile unui oras normal, inclusiv transport public. Au si ei copii elevi care trebuie sa se duca la scoala/liceu/facultate fara sa-i duca parintii cu masina, au si ei parinti/bunici care sa vina in vizita sau sa aiba grija de copii, au si ei dreptul sa bea un pahar de vin in oras fara sa-i rupa taxiul, au si ei prieteni care vin in vizita etc, etc.

Iar traseul prin oras difera de 32 si 33 adica merge pe Aurel Vlaicu spre Mamaia pana la Satul de Vacanta si apoi pe Lapusneanu pana la Dacia pentru a continua apoi pe Tomis / Mircea cel Batran spre Centru. De ce asa ? Mai mult pentru locuitorii de pe Lapusneanu din dreptul Parcului Tabacarie care nu au un autobuz direct spre Centru. Iar aceasta mica deviere nu creste semnificativ timpul de calatorie pentru cineva care vrea sa ajunga in Boreal, de exemplu. Deci am acoperit si cartierele Tomis Plus si Boreal.

Traseul 42

42

In ordine geografica urmeaza autobuzul 42. Am pastrat numele de 42 pentru ca se suprapune in mare parte cu actualul 42. Doar ca in partea de nord nu mai face bucla pe Cismelei/Dobrila Eugeniu ci merge dus-intors pe Dobrila Eugeniu pentru a face o bucla incepand de la giratoriul de la Ciresica pe Dispensarului, Lapusneanu, Campus, Aurel Vlaicu, Dispensarului si inapoi la Ciresica. Bucla in sensul acesta si nu invers pentru ca statia pentru Campus sa fie pe partea cu Campusul (in dreptul aleii dintre cele doua corpuri, nu in dreptul Aleii Universitatii) ca sa nu mai fie nevoie sa traverseze studentii o sosea aglomerata, atat pentru urcare cat si pentru coborare, printr-un loc in care se intampla mai mereu accidente. Noua statie ar fi atat pentru urcare cat si pentru coborare, fiind o bucla. Continua pe Tomis pana la Dacia de unde se modifica un pic traseul. Adica nu mai merge pe Tomis pana la Capitol ci merge pe Lapusneanu pana la Trocadero si apoi pe perechea de sensuri unice Mihai Viteazu / Lahovari pana la intersectia cu Mamaia de unde continua doar pe Mihai Viteazu (cu dublu sens) ca si pana acum pe la Tomis Mall, Poarta 2 cu prelungire pana pe plaja. Astfel ofera o legatura directa zonei Trocadero/Mihai Viteazu atat cu Centru (pe care ar avea-o si prin 52, din zona de vest) cat si cu Tomis Nord si Campus.

 Traseul 43

43

Autobuzul 43 pastreaza in mare traseul actual, arhicunoscut. Adica in Tomis Nord pastreaza aceeasi bucla pe Cismelei / Dobrila Eugeniu doar ca e prelungita pana la giratoriul de la Ciresica (fara pauza la cap de linie). Apoi pe Tomis / Mircea cel Batran spre Centru si plaja Modern (nu la Gara). Poate s-a observat ca toate traseele propuse nu mai folosesc strada 1907 ci Bd Tomis pentru ca zona „a intinerit” in ultima perioada in timp ce pe 1907 a mai ramas doar Pedagogicul ca punct de reper mai important.

Traseul 40

40

Autobuzul 40 ramane in mare actualul 40 numai ca spre capatul de nord ar trebui sa ajunga pana la capatul Mamaiei, indiferent de sezon, adica pana la limita administrativa a statiunii, in zona cluburilor Fratelli / Le Gaga etc cu intoarcere la ultimul giratoriu inainte de Camping Pescaresc / GPM. S-au construit multe blocuri in zona, mai mult sau mai putin legal, dar locuitorii lor platesc impozite ca si ceilalti si merita un mijloc de transport (microbuzul 23 spre Navodari nu-l consider mijloc de transport decent). In capatul dinspre Centru continua pe Tomis / Mircea cel Batran pana pe plaja (nu la Gara).

Traseul 37

37

Autobuzul 37 e unul nou care pleaca de pe plaja, urmeaza cunoscuta pereche Tomis / Mircea cel Batran pana la Victoria unde nu se mai repliaza ambele sensuri pe Tomis ci pe Primaverii, pe langa Stadion si iese la Parcul Tabacariei / Palatul Copiilor si apoi stanga spre Tomis III. Zona Primaverii nu avea nici un autobuz cu toate ca aici e si stadionul unde veneau (odata) sustinatorii Farului in numar mare (pe jos de la statia Victoria). Apoi din Piata Tomis III urca pe Adamclisi iesind la Brotacei si apoi coboara pe Sucevei (care nu are nici un autobuz, desi e plina de blocuri) pana pe Lapusneanu. Face apoi aceeasi bucla ca si 43 pe Lapusneanu, Campus, Aurel Vlaicu, Dispensarului si se intoarce pe acelasi traseu spre Centru.

Traseul 38

38

Autobuzul 38 leaga Centrul de cartierul Delfinariu. Pleaca de pe plaja, merge pe Mircea cel Batran / Tomis pana la Spitalul Judetean unde face dreapta pe Nicolae Iorga si apoi trece printr-un cartier care nu a avut autobuz pana acum (Piata Chiliei) chiar daca e aproape de zona centrala, facand stanga pe Str Chiliei. Trece pe langa Facultatea de Medicina, traverseaza Str Ion Ratiu si ajunge pana la Lacul Tabacarie unde face dreapta pe Soveja si in continuare pe Zorelelor spre cap de linie al actualului 102. Apoi face o bucla prin cartierul Delfinariu / Pescarie pe strada Pescarilor, cu ocol pe dupa Caminul de Batrani si cu intoarcere pe Str Unirii. Este o zona destul de departe de autobuzul 40 care e deservita acum doar de catre un maxi-taxi. Deserveste astfel foarte bine atat cartierul Delfinariu cat si cartierul Piata Chiliei

Traseul 39

39

Autobuzul 39 este un traseu nou ceva mai scurt decat celelalte care leaga Centrul de cartierul Faleza Nord. Pleaca de pe plaja, merge pe Mircea cel Batran / Tomis pana la Capitol unde face dreapta pe Bd Mamaia pana dupa Inspectoratul de Politie unde face dreapta pe Str Turda pentru a ajunge pe Str Unirii. Atinge atat Universitatea Veche cat si Universitatea Spiru Haret, face dreapta spre „cartierul Consilierilor” pentru a intra pe Str Pescarilor si ocoleste „patratul” de blocuri din Faleza Nord pe Str Grozesti cu intoarcere pe Str Unirii. Continua pe Str Unirii pana se uneste cu traseul dus (in dreptul Spiru Haret) si iese inapoi in Bd Mamaia pe Str Turda (unde trebuie facuta o trecere in scuar in locul celei din dreptul strazii Patriei. Aici unii ar putea comenta asupra denumirii cartierelor tinand cont ca toti cei care locuiesc  intre Universitatea Veche si Mamaia / Pescarie zic ca ei stau in „Faleza Nord”, chiar daca e o zona lunga de mai bine de 2 km. Parti din aceasta zona lunga mai sunt cunoscute popular sub numele de Pescarie, Delfinariu, Tabacarie etc. In lipsa unei denumiri unitare si oficiale a cartierelor am numit cartierul Delfinariu zona de la nord de Str Zorelelor pana la Pescarie si cartierul Faleza Nord zona de la sud de Str Zorelelor pana la Str Ion Ratiu. Deci acest traseu deserveste cartierul Faleza Nord si cartierul Universitate (atat Universitatea Veche cat si Universitatea Spiru Haret).

 

Cam acestea ar fi traseele care pleaca din Centru si merg spre Nord : 31, 32, 33, 37, 38, 39, 40, 42 si 43, in total 9 autobuze. Acopera foarte bine toate cartierele din Nord (inclusiv Mamaia si Palazu Mare), ajunge prin cartiere pe unde nu a mai trecut vreodata un autobuz si de asemenea acopera foarte bine varianta Aurel Vlaicu (partea de nord, intre Tomis si Mamaia). Mai jos sunt centralizate toate pe aceeasi harta.

Urmeaza traseele care traverseaza orasul dintr-un capat in celalalt, in partea V. Mai exista si alte trasee spre Nord dar care nu vin din Centru, tot in partea V.

Centru-Nord 2Centru-Nord 1

 

Acest articol a fost publicat în Autobuze și etichetat , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s