Noile trasee RATC – propunere – partea III

autobuz 3Continuare din partea II – propunerile mele pentru trasee noi ale RATC. Incerc, ca de obicei, sa ma suprapun cat pot pe actualele sau fostele trasee, cu care e obisnuita lumea si sa modific doar ce e strict necesar.

Sa continui cu traseele care ajung din vest in Centru (sau pleaca din Centru spre vest). Centru adica jos, la plaja Modern. Aici vor avea toate cap de linie cu dispecerat, insemnand ca pe la celalalt cap de linie, in cartiere, vor trece fara pauza.

Traseul 48

48

Cel mai cunoscut autobuz spre vest este autobuzul 48, care merge pana in Palas. Noul 48 ar avea cateva modificari fata de vechiul 48. In primul rand ajunge pana jos pe plaja la Modern, ca toate autobuzele care merg spre Centru. In al doilea rand cand pleaca din Centru nu mai merge pe la Tomis Mall, Constantin Bratescu si IG Duca ci iese direct in Ferdinand pe la Miga si apoi isi continua traseul pe IC Bratianu, cu o bucla pe la Gara. Iar in al treilea rand nu mai are cap de linie la Oierie ci continua spre iesirea din oras pana la centura A4 cu statii in dreptul reprezentantei Dacia (si al viitorului cartier care se va construi vis-a-vis), in dreptul Vaporasului (la RAR si la intrarea in noul cartier Valu lui Traian) si cu intoarcere pe buclele de pe centura A4. Iar cei care isi fac probleme ca nu vor avea cum sa traverseze soseaua pentru ca nu sunt treceri de pietoni (si e ilegal si periculos) pot sa mai stea 2-3 minute in autobuz pana se duce la capat si se intoarce ca sa coboare linistiti (si nevatamati) pe partea care le trebuie. Cu ocazia asta (a prelungirii) pot sa foloseasca transportul in comun si cei care sunt nevoiti sa-si lase masinile la reprezentanta (Dacia, Toyota, Daewoo) sau la RAR si nu mai trebuie sa ia taxiul. Plus angajatii din acele zone.

Traseul 45

45

Autobuzul 45 este un traseu nou, derivat din actualul 48. Adica dupa ce ajunge la actualul cap de linie 48 (la Oierie) nu se mai intoarce tot pe IC Bratianu ci intra prin cartier, mai precis prin zona de sud a cartierului Palas, pe strazile Bucegi, Motilor, Mihu Copilu, Bradului (sau Vifor Haiducul) si pe strada Palas inapoi in IC Bratianu. Astfel deserveste mai bine locuitorii din zona care nu mai trebuie sa mearga pana in IC Bratianu si trece pe langa Liceul CFR si Scoala 20 (Marin Sorescu). Ajunge inclusiv in zona de blocuri a cartierului (capatul strazii Palas).  Apoi merge pe IC Bratianu pana dupa Cora de unde se desprinde de traseul 48-ului si face stanga la Scoala 8 pentru a intra pe IL Caragiale in cartierul Groapa (ar trebui gasit alt nume). Un cartier cu foarte multi locuitori, cu o strada destul de larga pe mijloc dar fara nici un autobuz care sa o foloseasca. Apoi ajunge la Casa de Cultura si pe IG Duca iese in Ferdinand la Republica dupa care se indreapta pe traseul normal spre Poarta 1 si apoi plaja Modern. Astfel deserveste mai bine atat sudul cartierului Palas cat si cartierul Groapa. De ce „45”? Pentru ca spre vest merg autobuzele care incep cu „4” sau cu „5” si pana la „44” erau deja luate. Si mergand spre nord vor urma 46, 49 etc.

 Traseul 46

46

Autobuzul 46 este unul nou, tot o derivatie de la actualul 48. Adica plecand de pe plaja ajunge pe Ferdinand pe la Miga (deci nu pe la Tomis Mall) si apoi pe IC Bratianu spre Palas, cu o bucla pe la Gara. Doar ca dupa ce trece de Lidl Bratianu si inainte de 2 Cocosi face dreapta pe Str Alba Iulia (cea care iese pe varianta) si imediat iar dreapta pe Str Achile Saligny. Astfel deserveste zona de nord a cartierului Bratianu si Scoala 22 („IC Bratianu”) care nu aveau mijloace de transport in comun in apropiere. Zona de sud a cartierului (intre bulevard si calea ferata) este prea ingusta ca sa fie nevoie de un alt autobuz. Continua pe Str Razvan Voda si se intoarce pe Str Verde pentru a iesi din nou in Alba Iulia si face dreapta spre varianta, la giratoriul de langa reprezentantele Seat si Opel/Chevrolet. Traverseaza varianta (Bd. Aurel Vlaicu) si intra pe Str Crisului in zona de nord a cartierului Palas (in zona de sud este 45-ul de mai sus). Zona asta e probabil cea mai rau-famata din oras prin numarul mare de tigani de aici (dar vine tare din urma cartierul Henry Coanda din Tomis Nord). Intr-un fel sau altul trebuie domesticiti civilizati si ei iar un autobuz prin mijlocul cartierului ar fi un inceput bun (de fapt inceputul cred ca a fost Sectia 4 de Politie de aici). De pe strada Crisului face stanga pe Oltului (as fi vrut direct pe Ghe Sasu dar e prea ingusta), stanga pe Somesului si iese pe Str Ghe Sasu in bulevard, in dreptul statiei Rompetrol (cea fara Hei, cea nerenovata). Face stanga pe IC Bratianu spre Centru si apoi la giratoriul dinaintea podului IPMC iar stanga pe Str Pasajului de unde revine pe Str Alba Iulia. Bucla aceasta din Palas poate avea sensul si invers fara nici o problema. De pe Alba Iulia urmeaza acelasi traseu ca si la dus pana pe plaja Modern. Astfel deserveste mai bine cartierul Bratianu si cartierul Palas  (zona de nord).

Traseul 49

49

Pentru cei care nu-l mai tin minte, autobuzul 49 este de fapt un 51 prelungit pana in Halta Traian, care venea foarte rar si doar intre anumite ore (de venire si plecare a „oamenilor muncii” la serviciu). Propunerea mea pentru 49 nu are mari modificari. In primul rand la plecarea din Centru, dupa Tomis Mall nu mai face stanga pe Constantin Bratescu pe langa Piata Grivitei continua pe Mihai Viteaza pe acelasi traseu ca si celalalt sens de mers. Numai ca in loc sa faca stanga pe Tepes Voda, care e cu sens unic, face stanga pe urmatoarea, pe Calugareni (la fel de ingusta/larga ca si Constantin Bratescu). O deviatie mare intre sensuri in mijlocul traseului si statii fara corespondenta dus-intors nu au nici un rost. Apoi continua pe la Casa de Cultura si Str Eliberarii ca si 51, numai ca nu se opreste la cap de linie 51 inainte de calea ferata ci o traverseaza si intra in halta Traian. Preferabil ar fi sa mearga pe Interioara 2 pana la capat „and beyond”, adica sa se asfalteze si capatul si sa se uneasca cu Interioara 3 inainte de VMB Lux Sonor (cei cu Rabla) si Dobre si Fiii. Pana se va face aceasta asfaltare probabil va merge pe Interioara 3 pana la capat si inpoi. Dupa ce s-ar intoarce in aceasta bucla ar face dreapta spre varianta (Aurel Vlaicu) unde face sensul giratoriu si se intoarce in halta Traian si merge pe acelasi traseu spre Centru (fara bucla Interioara 2 – Interioara 3). Deserveste toti angajatii din halta Traian precum si zona de nord a cartierului Bratianu (in plus fata de traseul 46).

 Traseul 51

51

Autobuzul 51 seamana cu actualul 51 si cu noul 49 de mai sus pana la Camp (Str Dezrobirii), cu modificarea Constantin Bratescu – Calugareni (ca la 49). Numai ca de aici este prelungit cam cu „inca pe-atat” si ajunge pe unde „no one has gone before”. Multe de discutat. Adica la Camp face dreapta pe Dezrobirii si imediat stanga la Primo pe Str Eduard Caudella pentru a intra in cartierul Compozitori (stiu ca e interzis la stanga acolo dar pentru transportul in comun nu e o problema sa se faca o exceptie). Cartier care pe cat de mult s-a dezvoltat pe atat de inapoiat e ca utilitati. Ma refer la asfalt, trotuare, iluminat, transport public, gradinite, scoli etc. Parca Primaria nu vede cum arata cartierul, se multumeste doar sa colecteze impozite. Normal ca in primul rand strada Eduard Caudella ar trebui asfaltata ca sa poata merge un autobuz pe ea. Traseul continua pe acesta strada pana in celalalt capat unde ajunge pe Baba Novac in zona blocurilor pentru tineri (gen ANL-uri, turnurile acelea visinii de langa Kamsas). Traverseaza Baba Novac si intra in cartierul de vis-a-vis (cunoscut ca si Kamsas in lipsa de o sistematizare clara a orasului) pe Str Alexandru Alexandridi. Aici iar aceleasi probleme : nu tu asfalt, nu tu trotuare, nu tu iluminat, nu tu transport in comun etc etc. Deci in primul rand asfaltata Str Alexandridi.  Traseul continua pana la capatul strazii unde trebuie facuta o legatura cu capatul sudic al strazii Tulcei. Este strada ingusta care trece printre unitatile militare si iese in Stefanita Voda si se continua ca Str Tulcei pana la Boema. Pe aceasta strada (care acum e cu sens unic) ar trebui sa mearga acest 51 iar pe Stefanita Voda sa faca stanga spre Aurel Vlaicu. Pe varianta face dreapta spre Mamaia si imediat iar dreapta pe Aleea Stadionului, pe unde era odata intrarea la targul de masini. Continua pe Stadionului, ocoleste complexul de stadioane Badea Cartan, trece pe langa blocurile de langa Bd Tomis si iese in Str Badea Cartan, langa Administratia Financiara. Continua pe Badea Cartan, face stanga pe Stefanita Voda si apoi dreapta inapoi pe straduta Tulcei printre unitatile militare spre Kamsas. De aici urmeaza acelasi traseu ca la dus pana pe plaja Modern. Este un traseu lung care deserveste cartiere care nu au mai avut pana acum transport in comun : Compozitori, Kamsas, Tomis Nord – Badea Cartan. Este probabil cel mai dificil de facut avand in vedere lungimea strazilor care trebuie asfaltate. Da, suntem in unul dintre primele orase ale tarii si avem cartiere intregi care nu au urma de asfalt.

Traseul 44

44

Autobuzul 44 este in mare actualul 44 numai ca spre capat, cand iese de pe Baba Novac in varianta (Aurel Vlaicu) nu mai face dreapta spre Maritimo ci face stanga spre Real/Baumax. Si continua pe Aurel Vlaicu pana se intalneste cu IC Bratianu. Astfel aceasta parte de varianta este acoperita si de un autobuz care merge in Centru, in plus fata de actualul „1” care e cam scump la vedere si are niste „capete” nu foarte uzuale. Astfel face si legatura cu 48, 45, 46. Si, bineinteles, in capatul dinspre Centru merge pana pe plaja Modern si foloseste strada Calugareni in loc de Constantin Bratescu.

Traseul 52

52

Autobuzul 52 este un traseu nou intre Centru si zona Galeriile Soveja/Maritimo. Astfel pleaca la fel ca toate cele de mai sus de pe plaja Modern, merge pe Mihai Viteazu prin fata Tomis Mall si continua pana la intersectia cu Bd Mamaia. Aici ar trebui sa o ia tot inainte dar cum e cu sens unic invers va merge pe urmatoarea strada, Lahovari, pana la Trocadero. Traverseaza Bd Lapusneanu si merge pe Str Portitei pana in zona Eden unde iese pe Soveja si face dreapta. Continua pe Soveja pana la Galeriile Soveja unde face stanga pe Stefanita Voda (pe unde este acum cap de linie pentru 44). De pe Stefanita Voda iese in varianta (la Obor) si face stanga spre Maritimo. Merge pe Aurel Vlaicu pana la giratoriul de la intersectia cu varianta spre Ovidiu (Real/Baumax). Astfel deserveste zona de case din perimetrul Mihai Viteazu/Mamaia/Poporului care nu avea nici un autobuz, zona Trocadero care nu avea nici o legatura directa cu Centru, partea de nord a cartierului Coiciu care nu avea nici un autobuz, zona Eden care nu avea nici o legatura direct cu Centru, zona Galeriile Soveja care are o legatura cu Centru doar ca este foarte lunga si ocoleste mult (44) si acopera si zona din varianta Aurel Vlaicu intre Maritimo si Real/Baumax care este acum acoperita de 44 (ca o continuare a zonei acoperite de nou-propusul 44). Aaa, si deserveste si noul Ferentari de Constanta : Henry Coanda (pacat ca numele inventatorului avionului cu reactie este asociat cu tiganii, el nu a facut decat sa inventeze locuintele astea modulare in care stau parazitii).

 

Cam acestea ar fi traseele care pleaca din Centru si merg spre Vest : 45, 46, 48, 49, 51, 52 si 44, 7 autobuze in total. Acopera foarte bine toate cartierele dinVest, ajunge prin cartiere pe unde nu a mai trecut vreodata un autobuz si de asemenea acopera foarte bine varianta Aurel Vlaicu (partea de vest, intre IC Bratianu si Tomis). Mai jos sunt centralizate toate pe aceeasi harta.

Urmeaza traseele din Centru spre Nord, in partea IV. Mai exista si alte trasee spre Vest dar care nu vin din Centru, in alt post.

Centru-Vest

Acest articol a fost publicat în Autobuze și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s