Noile trasee RATC – propunere – partea II

autobuz 2Continuare din partea I – propunerile mele pentru trasee noi ale RATC, cu o oarecare intarziere, din motive tehnice. Incerc sa ma suprapun cat pot pe actualele sau fostele trasee, cu care e obisnuita lumea si sa modific doar ce e strict necesar.

Incep cu traseele care ajung in Centru (sau pleaca din Centru). Centru adica jos, la plaja Modern. Aici vor avea toate cap de linie cu dispecerat, insemnand ca pe la celalalt cap de linie, in cartiere, vor trece fara pauza. Incep cu traseele spre sud, apoi vest si nord.

Traseul 2

2

Mare diferenta fata de actualul autobuz 2 nu e, doar ca ajunge pana jos pe plaja iar la Gara se schimba un pic traseul, pe Burada si Bratianu. Se pastreaza „cercul” de la capatul din Faleza Sud. Cam 17km dus-intors.

Traseul 13

13

13b

Autobuzul 13 este de fapt un 2 prelungit prin Port pe la Poarta 6 pana la Sanatoriul Agigea, mai precis pana la Poarta 9. Sau este actualul 13b prelungit pana in Centru. Nu i-am mai zis 13b pentru ca nu mai exista de mult un 13 simplu cu care sa se confunde. Cam 27km dus-intors.

Traseul 4

4

Autobuzul 4 e o combinatie intre actualul 5, proaspat desfiintatul 5R si fostul 4. Adica e un 5R care se duce pana in Centru si care are capatul sudic un pic schimbat, adica nu mai intra la Auchan ci se intoarce in giratoriul de la bifurcatia spre Cumpana, unde are statie si pe stanga si pe dreapta, adica si inainte de a intra in sens si dupa ce iese din sens, exista deja un fel de alveole/retrageri. Deci scopul lui nu e de a duce clientii la hipermarket (cu toate ca poate dar trebuie sa mai mearga ceva pe jos), scopul lui e de a duce locuitorii din Km 5, zona de blocuri, repede, la Gara si in Centru. Si cu acesta ocazie poate sa duca/ia si oameni pana la bifurcatie sau pe angajatii de la Oil Terminal sau hipermarketuri. Si deserveste foarte bine si Scoala 15 (langa 2×1), care altfel ar fi ramas un pic pe dinafara. Pe vremuri traseul 4 se oprea la Fabrica de Oxigen, fabrica demult desfiintata, o cladire intre Auchan si Oil Terminal din care hotii au cam furat tot ce era de furat. Nu l-am numit traseul 5, pentru ca urmatorul traseu descris (5) se suprapune si el partial peste actualul 5, si urmaresc cat de cat si o anumita logica in numerotare, fara a face totusi mari schimbari (adica traseul 4 sa fie ca pozitie intre 2 si 5, 5 sa fie intre 4 si 6 si tot asa, in masura posibilitatilor). Acest autobuz 4 ar putea fi prelungit pe soseaua spre Cumpana si sa intre in cartierul Veterani cu o bucla dar depinde de dezvoltarea si asfaltarea cartierului (asfaltare care se lasa asteptata de 20 de ani).

 Traseul 5

5

La acesta propunere e mai mult de discutat, pentru ca sunt multe modificari fata de actualul autobuz 5. In capatul dinspre Centru urmeaza acelasi traseu ca si celelalte (2 si 4), adica de la Gara, pe Burada, Bratianu, iese la Cardinal pe Ferdinand si apoi se duce pana jos pe plaja. In jumatatea sudica, de la Gara nu mai merge pe 1 Mai ci pe Sos Mangaliei pentru ca trebuie sa treaca pe Podul de Tramvai si asa este mult mai usor, mai drept si mai rapid. Si astfel deserveste si Scoala 16 (vis-a-vis de Abator/Carmeco) care nu avea nici o statie in apropiere. Mai departe trece pe Podul de Tramvai (care trebuie largit prin renuntarea la unul dintre trotuare) si ar trebui sa faca stanga pe Liliacului numai ca nu se poate decat intorcand in giratoriul nou construit din dreptul viitorului Kaufland (intersectie Aurel Vlaicu cu Campinei). Intoarce in giratoriu si apoi face dreapta pe Liliacului. Pe Liliacului trece pe langa Muzeul de Arme (sau Muzeul Militar, multi nici nu stiu ca exista acest muzeu), deserveste Scoala 37, Scoala 33 si tot cartierul Km 4-5 care nu are un autobuz care sa treaca prin centrul lui. Apoi face o bucla mare pe Pandurului, Comarnic, Fantanele, Lanului si se intoarce pe Liliacului, Kaufland, Podul de Tramvai si inapoi spre Gara si Portul Tomis. Astfel deserveste si cartierele Vila Cucoanei si Veterani care nu aveau un autobuz pe aproape. Bucla e un pic cam mare si Lanului e un pic cam ingusta dar e acceptabil. Acest 5 nu mai ajunge pana la Sere, va fi un alt autobuz care va trece pe acolo.

Traseul 6

6

Autobuzul 6 este un traseu nou, pe strazi pe care nu a mai circulat vreodata un autobuz si fara nici o legatura cu fostul autobuz 6 (pentru cei care il mai tin minte). Din Portul Tomis pana la Gara traseul este identic cu 2, 4 si 5. De la Gara merge pe 1 Mai iar la Far face dreapta pe Caraiman, traverseaza calea ferata de doua ori si iese la Anda. De aici urmeaza o bucla pe Vf cu Dor, pana la Sere si inapoi pe Democratiei, pe la cimitirul din Viile Noi, prin cartierul Viile Noi pe Soseaua din Vii si inapoi in giratoriul de la Anda. La Sere e cap de linie dar fara dispecerat, ca acum, e o statie cu intoarcere normala, fara pauza. Daca vreodata se vor face mai multe fabrici/depozite in zona Sere se poate extinde traseul pana in „fundul” serelor. Sau pana la Spitalul Regional, daca va mai fi vreodata construit. Traseul acopera foarte bine cartierul Viile Noi, care este cam prost deservit astazi. Varianta de a trece pe Caraiman, chiar daca exista posibilitatea de a sta la doua bariere, scurteaza cu cel putin 1 Km traseul normal, pe Podul de Tramvai sau pe Podul Mangaliei. In plus deserveste si zona industriala Caraiman, cu Oil Terminal si toate celelalte. Iar intre Sos Mangaliei si 1 Mai am ales 1 Mai pentru a putea ajunge mai usor in Port prin Poarta 5, coborand la statia de la Far.

 Traseul 7

7

Autobuzul 7 este un alt traseu nou, fara nici o legatura cu vreun alt traseu 7 din trecut. Deserveste zonele CET si Medeea. Din Portul Tomis pana la Gara traseul este identic cu 2, 4, 5 si 6. De la Gara merge pe 1 Mai iar la Far face dreapta pe Caraiman, traverseaza calea ferata de doua ori si iese la Anda, ca si 6-le. De aici continua pe Aurel Vlaicu spre CET dar la OMV  nu mai face stanga spre Zona Industriala ci o ia tot inainte spre Podul IPMC. Chiar inainte de pod face dreapta pe Str Cincinat Pavelescu si apoi iar dreapta pe Spiru Haret. Astfel acopera foarte bine tot cartierul Medeea, care era foarte slab deservit, inclusiv Scoala 19. Apoi traverseaza Str Cumpenei si intra in cartierul CET pe langa Meconst. Trece pe langa Scoala 40 si Liceul Auto (Dimitrie Leonida) si ajunge inapoi la Anda si urmeaza acelasi traseu spre Centru. Si acest traseu trece tot pe Caraiman, din cauza distantei mai mici si pentru a deservi mai bine zona industriala Caraiman.

Traseul 101

101

Autobuzul 101 este in mare actualul 101C, mai mult din dorinta de a nu schimba prea mult numerele si traseele cu care s-a obisnuit lumea. Doar ca ajunge pana jos pe plaja Modern, ca toate celelalte de pana acum. De la Gara merge pe Sos Mangaliei dar nu mai face stanga la Far pentru a iesi pe 1 Mai si pe Podul Mangaliei ci o ia tot inainte pe Podul de Tramvai, care trebuie latit prin renuntarea la unul dintre trotuare, dupa cum ziceam mai sus. O a doua linie care trece prin fata Scolii 16. Apoi isi continua traseul spre CET cu aceeasi bucla mare in Zona Industriala, unde va fi cap de linie dar fara dispecerat, adica fara pauza. Daca zona se va dezvolta se poate prelungi traseul de la cap de linie cu inca o statie mai departe pe Str Industriala (spre Plasty Prod, spre vest). Traseul 101 are capatul in Zona Industriala care este in zona de vest a orasului, nu in cea de sud, dar am lasat-o in postarea cu Sud pentru ca cea mai mare parte a traseului trece prin zona de sud. Si toate autobuzele din aceasta postare pleaca de la Gara spre Sud, pe Sos Mangaliei sau Bd 1 Mai, la fel ca si acesta.

Cam acestea ar fi traseele care pleaca din Centru si merg spre Sud : 2, 13, 4, 5, 6, 7 si 101, adica 7 autobuze in total, centralizate toate pe aceeasi harta mai jos. Urmeaza traseele din Centru spre Vest, in partea III. Mai exista si alte trasee spre Sud dar care nu vin din Centru, in alt post.

Centru-Sud

Acest articol a fost publicat în Autobuze și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s