Adio, 5R !

Dupa cum poate stiti, linia 5R a fost desfiintata incepand de azi. Era o linie foarte scurta (poate chiar cea mai scurta din oras) care lega Gara cu Real Sud (acum Auchan City). Singurul avantaj, sa-i zicem, fata de linia 5 era ca ajungeai de la Gara la Real Sud mai repede decat cu 5-ul simplu, ca inapoi traseele se suprapuneau.

Eu unul nu sunt de acord cu autobuzele publice care au ca destinatie un centru comercial sau un Mall, de genul Real, Carrefour, Maritimo etc. Din doua motive :

  1. RATC-ul, adica Primaria, adica noi din banii nostri, nu avem de ce sa caram clienti pentru hipermarketuri. Daca vor clienti sa si-i care. Auchan-ul chiar face asta, cu microbuzele lor gratuite, si la Auchan Nord si la Auchan Sud. Dar nu inteleg de ce trebuie sa platesc eu (ca transportul public e subventionat din banii nostri, nu e un serviciu care sa aduca profit, normal) ca sa aiba hipermarketul clienti. Daca era o mare fabrica, cu niste mii de muncitori, atunci da, perfect de acord. Ca asta inseamna productie si e buna. Dar pentru hipermarketuri nu, multumesc.
  2. Hipermarketul, care e o societate straina ce isi transfera prin diferite cai profitul la ea acasa, are deja o gramada de avantaje fata de magazinele de cartier, cum ar fi chiria mai mica (terenul e la marginea orasului), salarii mai mici (de obicei casierele din hipermarketuri castiga mai putin decat la un magazin de cartier bun) si grosul cumparaturilor celor care au masina (ei se duc cam saptamanal la hipermarket). Si atunci cum sprijinim noi economia locala, micile magazine de cartier (sau chiar si cele mai mari, gen Alfa Beta) ale caror profituri raman in tara si dezvolta economia ? Pai ii luam si pe cei care nu au masina, cei care isi fac de obicei cumparaturile din cartier, si ii ducem pe banii nostri cu autobuzul la hipermarket. Si atunci de ce sa nu sa duca toti in hipermarket : pret mai mic, produse mai multe, transport asigurat ? Unde mai pui ca transportul e in mare parte gratuit in acest caz, pentru ca cei care nu au masina sunt ori pensionari ori folosesc deja RATC-ul deci au deja abonament. Si atunci ramane inca un NU din partea mea pentru autobuzele cu cap de linie la hipermarket/mall.

autobuz 5r

Deci eu sunt foarte de acord cu desfiintarea lui 5R. Daca avea cap de linie la Oil Terminal, de exemplu, pentru a duce muncitori, sau la bifurcatie, cam cum era 4 pe vremuri, mai ziceam, dar asa, special pentru hipermarket, NU, multumesc.

Pe aceleasi motive ar trebui desfiintate si autobuzele 101M (Maritimo), 43M (Maritimo), 100C (Carrefour), 43C (Carrefour), 3R (Real Nord) si 3B (en-gross-ul de legume fructe). La 3B, chiar asa, daca zice ca e en-gross, adica cumperi cu sacul, pentru ce iti trebuie autobuz ? Sa caram saci de cartofi cu autobuzul ? Sau ca sa se duca pensionarii sa ia un kil de rosii cu un leu mai ieftin ? E mai scump transportul decat economia facuta. Dar ei nu platesc transportul ! Pai atunci pietele pentru ce mai sunt ? Le inchidem ? Ii omoram si pe pietari ? Ma refer la producatori si cei care „mananca” doar din asa ceva, nu la bisnitarii din piete. A, am uitat ca en-gross-ul e a lu’ primarili. D-aia.

Acest articol a fost publicat în din Constanta, Prezent și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s