Intersectia de la Billa – propunere

Pentru ca tot nu am mai scris de multisor vreo propunere, iata una pentru intersectia de la Billa. Ce e la Billa ? Pai acolo se intalnesc Sos. Mangaliei cu Bd. 1 Mai printr-un sens giratoriu si o straduta mica. Tot acolo se desprinde o straduta spre vest (Billa/Transatlantis/Fan Curier), strada spre cartierul Faleza Sud (separat dus si intors, fosta linie de tramvai 104) si strada spre cartierul CET (fosta linie de tramvai 101) peste „podul de tramvai”.

Acum cativa ani circulatia in zona a fost modificata si, dupa ce s-a obisnuit lumea, s-a fluidizat traficul. Sunt in continuare destui cei care uita sa faca dreapta spre Billa pentru a ajunge in Faleza Sud / Poarta 6 si isi dau seama abia cand ajung la vechea intrare, cea de dinainte de podul Mangaliei.

Care sunt totusi problemele :

  • sensul giratoriu din dreptul Billa este foarte-foarte mic si nu poate intra mai mult de o masina o data, fiind ineficient cand traficul creste un pic
  • cand vii dinspre Faleza Sud este permis viraj la stanga, pe pod spre CET, ceea ce incurca traficul care merge spre Gara
  • cand vii de pe pod dinspre CET e interzis virajul la stanga catre Faleza Sud, dar toata lumea face stanga acolo pentru ca prima posibilitate de a face stanga e la sensul giratoriu, adica 500m in plus de mers. Astfel se incurca traficul care vine dinspre CET spre Gara.
  • autobuzul 101 (101C si 101M) nu poate merge pe „podul de tramvai” si ocoleste pe la Doraly, un plus de 2 km dus-intors.

Deci, asa arata acum intersectia de la Billa :intersectie Billa 1

Si asa ar arata in propunerea mea :intersectie Billa 2

Ce modificari  sunt (de la dreapta la stanga):

  • Sos Mangaliei continua fara oprire pana la straduta spre Transatlantis, pe 2+2 benzi, deviata un pic spre Billa
  • este desfiintat giratoriul din dreptul magazinului Staer (mutat mai spre sud)
  • este desfiintata straduta de legatura din dreptul magazinul Staer / statiei de GPL
  • este desfiintata trecerea de pietoni din dreptul statiei de GPL (mutata mai spre sud)
  • statia de autobuz (5) este mutata un pic mai spre Far
  • parcarea magazinului Billa este micsorata (oricum nu e folosita toata)
  • intre Sos Mangaliei si Bd 1 Mai se amenajeaza un spatiu verde(unde sunt acum pepenii)
  • se construieste un nou sens giratoriu, mai mare, in dreptul stradutei spre Transatlantis
  • tot aici se amenajeaza si o legatura cu Bd 1 Mai, straduta care intra in giratoriu
  • pe Bd 1 Mai, dinspre Mangalia, se amenajeaza o banda separata pentru viraj la stanga, spre giratoriu
  • Sos Mangaliei continua pe 2+2 benzi pana la „podul de tramvai”
  • dupa giratoriu, intre Sos Mangaliei si Bd 1 Mai se amenajeaza un alt spatiu verde
  • inainte de pod Sos Mangaliei se bifurca, o banda face dreapta spre Faleza Sud si una urca pe pod (la fel si la intors)
  • pe pod, unul dintre trotuare se desfiinteaza pentru a putea trece autobuzele (acum este cam ingust)

Pe scurt, giratoriul, straduta de legatura intre bulevarde si trecerea de pietoni de pe 1 Mai sunt mutate mai spre sud (spre stanga in imagine) cu 100m si Sos Mangaliei continua pe 2+2 benzi pana la pod.

Ce costuri ar fi :

  • niste bani pentru exproprieri (un pic din parcarea de la Billa si un pic din service-ul auto)
  • refacerea carosabilului si a trotuarelor (sunt costuri mici)
  • amenajarea spatiului verde
  • marcaje

Ce beneficii ar fi :

  • cand vii dinspre Faleza Sud mergi direct inainte, pe banda separata, fara a mai sta dupa cei care fac stanga spre CET sau dupa cei care coboara de pe pod
  • in schimb, daca vrei sa faci stanga spre CET, mergi pana la sensul giratoriu, care este mai aproape cu ~100m, dar mergi pe o banda separata, fara a mai acorda prioritate
  • cand vii dinspre CET nu mai faci stanga (ilegal) spre Faleza Sud (pentru ca era departe sensul giratoriu) ci mergi pana la giratoriu, care acum este mai la indemana
  • se mareste spatiul verde amenajat – un mic parc (statia de GPL se poate desfiinta sau nu, oricum nu e mare investitie acolo)
  • circulatia se fluidizeaza
  • acum autobuzele 101C si 101M pot merge numai pe Sos Mangaliei si sa urce pe pod spre CET, fara a mai ocoli pe Bd 1 Mai si pe la Doraly. La fel si la intors. Fara ocolul pe la Doraly si pe la Far scade distanta parcursa cu 2,5km dus-intors, echivalentul a 5-6 statii. Consum mai mic, timp mai scurt, eficienta mai mare.

Mare greutate nu e, trebuie un pic de vointa (de aici nu prea iese spaga) si rezulta un pic de fluidizare=eficienta. Putin aici, putin dincolo si rezulta ceva bun.

Acest articol a fost publicat în 5. Bd 1Mai/Mangaliei și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s