Traseul autobuzului 2b – desfiintat

simplicitypedia mini 2

Autobuzul 2b facea legatura intre cartierul Faleza Sud (Poarta 6) si Gara CFR. Pe site-ul RATC linia 2b nu mai este mentionata. 2b este de fapt 2-ul de dinainte, dupa ce 2-ul a fost prelungit pana la Poarta 1 a fost introdus acest 2b intre Faleza Sud si Gara, servind initial calatorii care doreau sa ajunga numai la Gara, nu si in Centru. Apoi la un moment dat a fost desfiintat, considerandu-se ca linia 2 acopera foarte bine traseul.

autobuz 2b(poza de pe ratc.stfp.net)

Iata si hartile (separat pentru dus si intors):

Sensul Gara – Poarta 6

traseu autobuz 2b spre poarta 6

Sensul Poarta 6 – Gara
traseu autobuz 2b spre gara

Deci erau 7 statii pe sensul Gara – Poarta 6, cu o distanta intre statii de minim 300m si maxim 1.200m, cu o lungime de 3,9km si o distanta medie intre statii de 650m. Iar pe sensul Poarta 6 – Gara erau tot 7 statii, cu o distanta intre statii de minim 350m si maxim 1.400m, cu o lungime de 4,1km si o distanta medie intre statii de 680m. In total 8km, cu o distanta medie intre statii de 670m. Atunci nu existau inca statiile Scafandri, Plopilor si Parc Faleza Sud.

Ca distanta intre statii era peste normal (recomandabil e intre 400 si 500m, vezi ped shed), ca lungime traseu era foarte scurt, ca destinatii atinse era aproape ok (parerea mea e ca din orice cartier ar trebui sa poti sa ajungi direct la Gara si in Centru, in cazul nostru in centrul vechi, adica Poarta 1) iar ca amenajare a statiilor statea deficitar, ca majoritatea traseelor din Constanta, dealtfel.

Prin amenajare satisfacatoare a unei statii de autobuz inteleg :

  • alveola pentru oprirea autobuzului, ca sa nu incomodeze celelalte autovehicule
  • statie cu acoperis pentru asteptarea autobuzului cu sau fara banci, acoperisul sa protejeze atat de ploaie cat si de soare, banca e optionala tinand cont ca frecventa autobuzelor ar trebui sa fie ridicata deci timpul de asteptare scurt
  • harta cu traseele autobuzelor si eventual a obiectivelor turistice
  • casa de bilete sau alta posibilitate de a cumpara bilete care sa functioneze atat ziua (de obicei sunt acele tarabe rosii de ziare care stau deschise cam intre 8 si 17, in functie de vanzatoare) cat si dimineata devreme sau seara tarziu (ori chioscuri de ziare gen Telegraf sau Cuget Liber, ori casa de bilete a RATC).

Prin amenajare „buna” inteleg in plus un loc de procurat ziare (gen taraba care sa fie deschisa ziua) si un chiosc (gen Telegraf sau Cuget Liber) deschis de dimineata devreme pana seara tarziu de unde sa poti sa-ti cumperi macar o apa minerala/suc sau covrigei, tigari etc.

Pentru statiile cap de linie doar pentru coborare nu e necesara o astfel de amenajare, o alveola e suficienta, de aceea nici nu sunt luate in considerare la calcularea procentelor de mai jos. La marea majoritate a statiilor din Constanta prin „amenajare” se intelege (in conceptia Primariei) o tabla cu numele statiei agatata pe un stalp. Sunt cartiere intregi unde nu gasesti un loc de cumparat bilete (mai ales dimineata si seara) iar majoritatea statiilor nu au nici macar un acoperis, calatorii asteptand in soare in canicula sau in ploaie.

Mai jos e un tabel cu situatia amenajarii statiilor de pe traseul 2b la data desfiintarii traseului (click pe statie pentru detalii) :

Sensul Gara – Poarta 6

Nume____statie Alveola Acoperis Bilete ziua Bilete in_rest Ziare Chiosc
Gara (2)  da  da  da da  –
Far (1)  –  da  da da  –
Camine (1)  –  –  –  –  –
Petru Cercel(1)  –  –  –  –  –
Lic. Navrom (1)  –  –  –  –  –
Piata Rosie  –  – da  –  da
Poarta 6  –  /  /  /  /  /
Procent  14%  33% 50%  0%  33%  16%

Sensul Poarta 6 – Gara

Nume____statie Alveola Acoperis Bilete ziua Bilete in_rest Ziare Chiosc
Poarta 6
Liceul Blaga
Lic. Navrom(2)
Petru Cercel(2) da
Camine (2)
Far (2)
Gara (8) da / / / / /
Procent  14%  0% 0%  0%  0% 16%

Cu un click pe numele statiei se poate ajunge la un articol dedicat unde sunt detaliate pozitia, amenajarile, harti si fotografii.

Traseul 2b are un „indice de amenajare a statiilor” (calculat pentru amenajarile din prezent) de 15% (media aritmetica simpla a procentelor). Sunt 8 statii care nu aveau nici un fel de amenajare, doar o tabla cu numele statiei pe un stalp. Nu exista nici o singura statie de unde sa poti sa cumperi bilete tot timpul zilei. Exista o singura statie cu acoperis, la Far .

Traseele altor autobuze RATC din Constanta le gasiti aici.

Sau va puteti gasi un traseu cu mijloacele de transport RATC intre oricare doua puncte din oras pe www.transporturban.ro

Acest articol a fost publicat în 3. Trasee desfiintate și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s