Mamaia : masini sau autobuze ?

Acum cateva zile au aparut prin presa unele declaratii ale alesului-pentru-vesnicie-de-catre-pensionari, the-one-and-only, Raaaaaadu Mmmmmazare. Se plangea el si facea scandal ca un „functionaras” de la un minister nu ii dadea un aviz ca sa construiasca in Mamaia in timp ce investitorii se bateau care mai de care sa arunce cu milioane in buzuna statiune. Si s-a dus el la prietenul lui (?) Victor ca sa-l dea afara pe „functionarasul” despre care „a auzit el” ca ii ceruse spaga si astfel sa obtina hartia mult dorita.

Ce anume avea impotriva „functionarasul” ? (ca idee el reprezenta vocea unor oameni cu experienta, experti in domeniu, nu se impotrivea el de unul singur de capul lui). Pai potrivit declaratiilor „lu’ primarili” domnul de la minister era „impotriva realizarii parcarilor etajate, a pasarelelor pietonale si impotriva taierii copacilor din Mamaia” si sustinea transportul in comun, in special cel electric. Cata nesimtire, dom’le, sa te impotrivesti mata visului unui primar (fie el si al Mamaiei).

macheta pasarela mamaia

Pai hai sa le luam pe rand:

  • parcari etajate. In primul rand banii pentru constructia unei parcari finantate de stat se duc in buzunarul care trebuie, deci cine are interes sustine proiectul. Apoi, daca ai parcari, ai si masini, adica ai si trafic crescut. Ca daca nu erau parcari si te-nvarteai cate o ora sa gasesti un loc de parcare parca nu iti mai ardea sa vii cu masina si veneai cu maxi sau cu taxi. Si orice constructie inseamna mai putin spatiu verde, normal.
  • pasarele pietonale peste bulevard in locul trecerilor de pietoni. Motivul : trecerile de pietoni incurca circulatia masinilor. Masinile alea carora tocmai le-a facut parcare cu doua randuri mai sus. Deci daca eliminam pietonii o sa mearga totul snur, ca ei erau problema. Si o sa mearga totul mai repede. La masini ma refer. Parca, totusi, intr-o statiune se recomanda a se circula mai incet, nu ca pe timp de iarna cu 80km/h. Si iar ajungem la cine „prinde” constructia acestor pasarele. Pai a „prins-o” deja o firma cu renume. Dar nu in domeniul constructiilor. De fapt nici nu prea a mai construit ceva pana acum. Mai ales pasarele. E vorba de Polaris M Holding. Da, cei cu gunoiul. Da, cei care incaseaza taxa de habitat triplata in acest an (din banii nostri, da). Da, cei care sunt foarte buni prieteni cu „primarili”. Designul este chiar dragut dar…exista un mare dar. Are scari. Numai scari. Pai cam pe unde vor traversa biciclistii, mamele cu carucioare sau chiar si handicapatii in scaune cu rotile ? Pai cum pe unde? Nu mai tineti minte reclama la Sprite ? Cu ala care isi pune niste ochelari de protectie prin care nu se vede nimic, se urca pe bicicleta si ii da viteza sa traverseze strada. Nu, nu a mai ajuns pe partea cealalta. Dar poate ca pe un bulevard cu 3 benzi pe sens, cu trafic marit (ca avem mai multe parcari) si cu masini in viteza (ca nu se mai opresc la treceri pentru pietoni) ai sanse sa ajungi dincolo. Sau, mai degraba, … „dincolo”.
  • taierea copacilor. Aici nu cred ca are rost sa mai zic ceva.

Deci cum sa te impotrivesti ideilor marete ale preafericitului primar ? Cand aduc atatea beneficii … Pentru el, nu pentru noi.

Care este alternativa la atatea masini ? Si mai multe masini ? Nu, se cheama transport public, ala plin ochi din cauza votantilor lui iubiti. Pai ce transport public avem acum in Mamaia ?  Pai nu avem. Si pentru ca nu avem folosim (cand lasam masina acasa) maxi-taxi-urile. Da, rablele alea. Pai normal ca pot sa circule in starea asta, normal ca incap si 35 intr-un microbuz, normal ca nu primesti bilet. Pentru ca apartin, bineinteles, unei firme „pretene” cu „primarili”. Nu-ti convine maxi-taxi ? Iei taxi. Da, ala cu pret impus de Primarie, mai mare cu 30% decat cel din Bucuresti. Pentru ca mare parte apartin unor firme „pretene”. Tot cu „primarili”.

Dar daca iti permiti te duci cu masina ta in club. Si te si intorci tot cu ea. Dupa ce ai baut sau fumaaaat cat ai putut. Mai lovesti doua-trei masini pe drum, mai calci un pieton (ce-o cauta la ora aia pe acolo ? ), mai bagi masina intr-un pom si bagi in spital niste prieteni din masina (sau la morga, cum le e norocul), dar important e ca ajungi acasa, ca vine taticul si te ia.

Auzi tu la „functionaras” : transport public in Mamaia. Si pe deasupra si electric. Pai da, ca aveam transport public in Mamaia. Se chema 47 si mergea de la Pescarie pana la capatul Mamaiei. Sau era si 41 care mergea de la Gara tot pana la capatul Mamaiei. Si unde mai pui ca erau troleibuze. Adica electric. Dar alea erau alte vremuri, acum am evoluat.

Deci, ca o concluzie, „functionarasul” avea dreptate dar nu a putut rezista pilelor „lu’ primarili”. Asa ca se vor construi niste cladiri inalte si urate pe post de parcari, gen Parcarea Verde de la Spitalul Judetean (are „verde” doar in nume, ca nici vopseaua nu e verde macar), se vor construi niste pasarele pe post de aparatori anti-mamici-cu-carucioare, anti-biciclisti, anti-persoane-cu-dizabilitati-in-scaune-cu-rotile (ca „nu dau bine” intr-o statiune „de fitze”) si se vor taia si putinii copaci ramasi ca sa se poata construi pe fiecare coltisor (copacul, dupa cum se stie, nu da spaga).

Toate aceste probleme se puteau rezolva simplu, cu niste autobuze, care nu dureaza doi ani sa fie puse in functiune, nu costa cat parcarile si pasarelele si ar putea aduce si profit. Dar asta intr-un oras cu un alt primar.

Ca sa nu mai lungesc acest post (destul de pesimist) voi detalia in urmatorul articol traseele acestor autobuze, asa cum le-am gandit eu.

Acest articol a fost publicat în De ce ? și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s