Autobuze noi in Mamaia

Propunere.

Dupa cum ziceam aici, in Mamaia ar trebui (re)introdus transportul public. A existat o linie de troleibuz pe toata lungimea statiunii dar a fost desfiintata de actuala conducere din cauza „facturii prea mari la curentul electric”. Si uite asa am ramas sa ne inghesuim in maxi-taxi-uri ruginite, fara aer conditionat si umplute pana la refuz, pe un traseu unde poti sa faci si doua ore in zilele aglomerate. Iar pe vremuri (nu demult trecute) exista, de exemplu, troleibuzul 41 care te ducea de la Gara pana in capatul de nord al Mamaiei.

Propunerea mea ar fi 3 linii de autobuz care sa inceapa din capatul de nord al statiunii (oricare ar fi el :  Butoaie, Summerland, Fratelli etc.) si sa strabata tot orasul. Adica cu un singur autobuz sa ajungi cam de oriunde din oras pana pe orice plaja din Mamaia (si invers). Ar fi de preferat troleibuze din motive lesne de inteles dar deocamdata folosim ce avem. Cel putin pana schimbam „orientarea”.

Prima linie (sa-i zicem 2E, 2 ca se suprapune partial peste actualul 2 si E de la estival):autobuz Mamaia 1 Ar incepe din nordul Mamaiei, pe langa Satul de Vacanta, pe Bd Lapusneanu, pe la Gara, pe Bd 1 Mai si de aici pe traseul autobuzului 2 pana in Faleza Sud, aproape de Poarta 6. In total un traseu de ~31km dus-intors.

A doua linie (sa-i zicem 5E, din aceleasi considerente):autobuz Mamaia 2 Incepe tot din nordul Mamaiei, pe langa Campus pe Bd Aurel Vlaicu pana la vaporas, apoi pe Bd Tomis pana in Tomis III, pe Str Soveja/Dezrobirii/Cumpenei prin Inel I, Inel II, BIG-Butelii, apoi din nou pe Bd Aurel Vlaicu prin CET si Anda pana la Doraly unde intra pe Sos Mangaliei si apoi face o bucla prin KM 5 pe Str Pandurilor/Mesterul Manole si Hatman Arbore. In total un traseu de ~36km dus-intors.

Si a treia linie (sa-i zicem 48E):autobuz Mamaia 3 Incepe tot din nordul Mamaiei, pe Bd Mamaia pe la Pescarie pe traseul vechiului 41, pe langa Spitalul Militar, pe la Capitol, pe Bd Tomis pana la Grand, apoi pe Ferdinand si urmeaza traseul actualului autobuz 48 pe Bd IC Bratianu pana la cap de linie la Oierie Palas. In total un traseu de ~36km dus-intors.

Si toate trei pe aceeasi harta : autobuz Mamaia toate Aceste autobuze ar trebui :

  • sa circule in sezon, ori intre 15 iunie si 15 septembrie ori intre 1 mai si 1 octombrie (un sezon extins, care anul asta a inceput bine). Daca exista cerere se pot mentine tot timpul anului.
  • sa aiba aer conditionat, traseul fiind destul de lung (de fapt toate autobuzele ar trebui sa aiba).
  • sa aiba bilete separate de cele actuale. De exemplu 3 lei biletul, indiferent de cati km mergi. Sau sa compostezi doua bilete. Dar neaparat sa fie control (sau taxatoare) tot timpul, pentru ca sunt rute predispuse la blatisti (cei care vin doar cu un prosop la plaja).
  • sa fie non-stop. Adica si noaptea. Pentru ca Mamaia nu se inchide la ora 23:00, e non-stop.
  • sa fie, de fapt, troleibuze. Dar asta e un pic mai greu.
  • sa faca traseul in mai putin de o ora. Acum autobuzele de pe rutele actuale parcurg acesta distanta cam in 50 de minute. Deci nu ar fi o problema. Ar surclasa cu mult maxi-taxi-urile care fac 50 de minute doar in oras, fara Mamaia.

Avantaje :

  • ar scadea numarul de masini din Mamaia. De aici si reducerea nevoii de locuri de parcare, de construire de noi parcari sau pasarele. Plus reducerea poluarii.
  • ar oferi un mijloc de transport decent atat constantenilor cat si turistilor, care nu ar mai fi nevoiti sa se inghesuie in maxi-taxi sau sa dea o caruta de bani pe taxi (minim 30 lei pentru un traseu complet sau cel putin 50 lei noaptea).
  • ar ajuta si angajatii din Mamaia (majoritatea locuiesc in Constanta) pe drumul spre locul de munca, sa nu mai schimbe mai multe mijloace de transport sau sa nu mai ajunga la serviciu gata transpirati.
  • ar scadea numarul de accidente, mai ales noaptea. Astfel nu s-ar mai duce toti in club sau la terasa cu masina si dupa cateva (multe) pahare sa se urce la volan. Asa ar creste si numarul de clienti ai teraselor, multa lume renuntand la a bea cateva beri pe o terasa in Mamaia din cauza costului foarte mare al taxiului, de multe ori mai mare decat al consumatiei. Iar maxi-taxi se cam retrage in jur de ora 22:00 in functie de cheful soferului. Poate va mai amintiti de Porsche-ul Cayenne din Mamaia care acum cativa ani a intrat cu 200km/h intr-un copac si mai multi tineri au murit arsi de vii incarcerati in masina.DSC00002
  • si ar fi foarte ieftin de implementat.

Dar ei trebuie sa se gandeasca la parcari supraetajate si pasarele SF construite de o firma de gunoieri. Inainte de ’89 nu erau nici atatea masini, nici atatea parcari, etajate sau nu, nici atatea pasarele. Si totusi statiunea era plina si eleganta. Si era plina cu oameni mai „de calitate”, multi dintre ei straini, nu cu cocalari si pitzipoance ca azi.

Acest articol a fost publicat în Autobuze și etichetat , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s