Fara Intercity intre Constanta si Bucuresti

Pe aceeasi tema ca si articolul precedent : adio viteza cu trenul pana la Bucuresti. Incepand tot cu 1 februarie CFR a anuntat ca se scoate din circulatie singurul Intercity care lega Constanta de Bucuresti. Argumentele ministrului transportului (pe jos) sunt stupefiante: din cauza furtului de componente intercity-ul facea 4:30h si ca sa nu plateasca cetateanul tarif de intercity pentru mers de personal s-a scos acest tren. Cata grija pentru cetatean !

Deci, s-a facut o investitie de 1 miliard de euro in reabilitarea caii ferate. Reabilitarea, nu construirea de la zero. 1 miliard de euro, adica o gramada foarte mare de bani. De banii astia se ridica de la zero un oras de talia Mangaliei sau Medigidiei. De la zero, adica in camp. Si acum nu mai putem sa ne pazim de hoti. Un intercity ar trebui sa asigure o viteza comerciala de minim 55km/h, conform aceluiasi ministru. Te umfla rasul cand vezi ca mopedul tau poate depasi la viteza intercity-ul. Si pentru ca acest tren nu putea sa tina pasul cu tehnologia vremii, adica acei 55km/h, a fost scos, pentru ca cetateanul sa nu plateasca degeaba diferenta de tarif. Diferenta de tarif intre intercity si interregio (adica cele care au ramas) este de doar 10 lei. Deci nu se putea scadea rangul trenului, trebuia scos de tot. Ma intreb de ce au ramas totusi celelalte trenuri interregio in functiune, cand si acestea merg tot ca personalul. Poate ca ar trebui scoase si acestea, pe acelasi principiu, pentru binele cetateanului.

tren india

Si acum sa analizam un pic cam care este traficul pe aceasta ruta si ce tren s-a scos. Din punct de vedere al constanteanului, majoritatea a deplasarilor catre Bucuresti sunt : plecare de dimineata, rezolvare treburi, intoarcere seara. Nu neaparat in aceeasi seara. De exemplu, studentii pot pleca luni dimineata si se intorc vineri seara. Cum arata orarul trenurilor inainte de aceasta modificare ?

Vorbesc numai de destinatia Bucuresti Nord, nu de Bucuresti Obor unde ajung 3 personaluri (regio). Doar daca esti masochist si iti place sa dormi 5-6 ore in tren cu tiganii pe langa tine pentru a ajunge intr-un loc fara potential (cum ar fi statia Constanta Palas la noi), atunci da, poti sa mergi cu personalul in Obor. Cu rosu si boldat sunt subliniate trenurile cele mai favorabile calatoriei unui constantean la Bucuresti.

Dus  (Constanta -> Bucuresti)                                                  Intors  (Bucuresti -> Constanta)

Tren Constanta plecare Bucuresti sosire Tren Bucuresti plecare Constanta sosire
1582 05:15 08:10 1822 06:15 09:12
582 07:20 09:51   1632 08:30 11:25
1682 13:30 16:10   1681 10:15 12:54
1684 15:40 18:20   1683 14:00 16:35
1631 17:20 20:00   581 16:30 19:04
1821 20:37 23:19   1583 20:10 23:02

Iar dupa decizia CFR de „ajutorare a cetateanului” tabela arata cam asa :

Dus  (Constanta -> Bucuresti)                                                  Intors  (Bucuresti -> Constanta)

Tren Constanta plecare Bucuresti sosire Tren Bucuresti plecare Constanta sosire
1582 05:15 08:10 1822 06:15 09:12
582 07:20 09:51 1632 08:30 11:25
1682 13:30 16:10 1681 10:15 12:54
1684 15:40 18:20 1683 14:00 16:35
1631 17:20 20:00 581 16:30 19:04
1821 20:37 23:19 1583 20:10 23:02

Deci daca ai treaba in Bucuresti ori te scoli pe la 4 si ceva si iei trenul de 05:15 (cand RATC-ul nu circula, deci iei taxiul) si te intorci cu trenul de seara care ajunge la 23:02 (cand poate ai niste sanse sa prinzi un autobuz RATC care se retrage la garaj, cu toate ca ultima cursa ar trebui sa plece la 23:30, deci iar iei taxiul) ori circuli cu „eternele si fascinantele” microbuze/autocare.

A doua lovitura sub centura data CFR-ului pe ruta Constanta.

Oare au avut microbuzistii vreun cuvant de spus in aceasta decizie ? (DEX nou :  „cuvant” = s.n., spaga, lobby, atentie, mita, etc.)

Haideti cu totii la Bucuresti cu microbuzul !

microbuz accident 1

microbuz accident 2

microbuz accident 3

microbuz accident 4

Acest articol a fost publicat în Asa NU, din Constanta și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s