Autobuzele din Constanta

simplicitypedia mini 2

In Constanta RATC (Regia Autonoma de Transport in Comun) este societatea care se ocupa de transportul public (de stat) de persoane. In acest moment (2012) nu mai are in folosinta decat autobuze.
Ca o trasatura a liniilor RATC se remarca faptul ca sunt scurte. Nu se poate ajunge dintr-un capat in altul al orasului cu acelasi autobuz. Alta trasatura ar fi pretul destul de mare : 1.5 lei pentru o calatorie (din iulie 2013, dupa greva salariatilor RATC, anterior fusese 1.75 lei), in comparatie, de exemplu, cu Bucuresti unde liniile sunt mai lungi si pretul este de 1.3 lei. Si o a treia trasatura : sunt multe zone din oras care nu au legatura directa cu Gara, care ar trebui sa reprezinte legatura orasului cu restul tarii.

Deci, traseele RATC functionale momentan in Constanta sunt urmatoarele, in ordinea numerelor :

  • 1
  • 2-43
  • 3, 3B, 3R
  • 5-40
  • 13B
  • 40C, 40Mamaia
  • 42
  • 43C, 43M
  • 44
  • 48
  • 51
  • 100, 100C, 100Mamaia
  • 101C, 101M
  • 102, 102N, 102Mamaia
  • Constanta City Tour (traseu turistic estival)

Trasee desfiintate in perioada recenta (dupa 1989) :

  • 2
  • 2B
  • 4
  • 5
  • 5B
  • 5R
  • 40
  • 43
  • 49
  • 100E
  • 101B
  • 102E
  • 103
  • 104
  • 105
  • Litoral Tour (traseu turistic estival)
  • lista in lucru

Cu un click pe numele autobuzului se poate ajunge la un articol dedicat (daca exista) unde sunt detaliate traseul, statiile si dotarile lor, harti sau fotografii.

12 trasee principale, unele dintre ele cu diverse prelungiri (23 in total, din care 3 doar estivale) plus un traseu turistic estival. Literele de dupa numere au in general anumite semnificatii : “R” vine de la Real Hypermarket (Nord si Sud), “M” vine de la Maritimo Mall, “C” vine de la Carrefour (43, 100) sau de la Campus (40) sau de la Centru (101), “E” vine de la Estival (merge pana in Mamaia pe timpul verii) iar “N” vine de la cartierul Faleza Nord. “B” vine de la “barat”, o modalitate de a desemna un traseu secundar care se suprapune in mare parte peste un traseu principal, avand de obicei un capat modificat sau un traseu mai scurt. Se “bara” numarul cu o linie oblica (slash).

Un abonament pe toate liniile costa 110 lei, pe doua linii 80 lei iar pentru o singura linie 55 lei (scumpe in comparatie cu Bucuresti unde un abonament pe toate liniile costa 50 lei, mai ieftin decat un abonament pe o singura linie in Constanta). Mai nou, din 2012,  exista si un abonament de o zi (5 lei) sau o saptamana (24 lei), valabile pe toate liniile. Autobuzele RATC functioneaza in sistem de autotaxare, mai putin traseele turistice estivale unde se pot cumpara bilete numai din autobuz, la un pret de 4 lei/calatorie.

Au reducere de 50% elevii. Nu sunt inclusi aici studentii, masteranzii sau cei de la scolile postliceale. Iar elevii (deci clasele I-XII) primesc reducere doar daca sunt caz social, adica daca primesc subventie pentru caldura. In schimb calatoresc gratuit pe toate liniile pe tot parcursul zilei pensionarii (cu pensii sub 850 lei), veteranii, revolutionarii, deportatii, stramutatii.

Mai puteti citi despre:

  • istoria transportului public in Constanta
  • parcul auto al RATC

Sau va puteti gasi un traseu intre oricare doua puncte din oras pe www.transporturban.ro

Bibliografie
Acest articol a fost publicat în 1. Generalitati și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s