Traseul autobuzului 5R – desfiintat

simplicitypedia mini 2

Autobuzul 5R facea legatura intre hipermarketul Real Sud (+ Metro Sud, Praktiker) si Gara. Pe site-ul RATC traseul autobuzului 5R nici nu era descris. Programul de lucru aproape normal, ca (aproape) toate celelalte autobuze, adica intre 5.20 si 23.30 (Real-ul avand program pana la 23.00), mai putin sambata si duminica cand incep la 5.45, sambata terminand la 23.00 iar duminica la 22.00.

Incepand cu 1 iunie 2014 acest traseu a fost desfiintat (oficial din lipsa de calatori).

autobuz 5r

Iata si hartile traseului (separat pentru dus si intors):

Sensul Gara – Real Sudtraseu autobuz 5r spre real

Pleca din statia Gara de pe Th Burada (langa vaporas), continua pe Str Th Burada, face dreapta pe Bd 1 Mai si il urmeaza pana la iesirea din oras (chiar daca dupa Billa strada se cheama Sos. Mangaliei). La sensul giratoriu spre Cumpana se intoarce si intra in dreptul hipermarketului Real Sud (Auchan City) unde are cap de linie (in fata Praktiker).

Sensul Real Sud – Gara

traseu autobuz 5r spre gara

Pleaca din statia Real Sud (Auchan City) din fata Praktiker, iese in Sos Mangaliei si face dreapta spre Gara. Continua pe aceeasi strada pe la Doraly, Billa (de unde se cheama Bd 1 Mai), Far iar la Gara face stanga pe Theodor Burada si opreste la cap de linie in bucla de intoarcere a autobuzelor 100, 100c, 40c, 43c (si a fostelor 40 si 43).

Deci erau 7 statii pe sensul Gara – Real Sud, cu o distanta intre statii de minim 400m si maxim 1500m (ocolul de la sensul giratoriu de la Real Sud), cu o lungime de 4.9km si o distanta medie intre statii de 820m. Iar pe sensul Real Sud – Gara erau 8 statii, cu o distanta intre statii de minim 200m si maxim 1km, cu o lungime de 4,3km si o distanta medie intre statii de 610m.

Ca distanta intre statii era aproape ok (recomandabil e intre 400 si 500m), ca lungime traseu era scurt, ca destinatii atinse era aproape ok (parerea mea e ca din orice cartier ar trebui sa poti sa ajungi direct la Gara si in Centru, in cazul nostru in centrul vechi, adica Poarta 1, iar acest traseu ajunge doar la Gara) iar ca amenajare a statiilor statea deficitar, ca majoritatea traseelor din Constanta, dealtfel.

Prin amenajare satisfacatoare a unei statii de autobuz inteleg :

  • alveola pentru oprirea autobuzului (ca sa nu incomodeze celelalte autovehicule)
  • statie cu acoperis pentru asteptarea autobuzului cu sau fara banci (acoperisul sa protejeze atat de ploaie cat si de soare, banca e optionala tinand cont ca frecventa autobuzelor ar trebui sa fie ridicata deci timpul de asteptare scurt)
  • harta cu traseele autobuzelor si eventual a obiectivelor turistice
  • casa de bilete sau alta posibilitate de a cumpara bilete care sa functioneze atat ziua (de obicei sunt acele tarabe rosii de ziare care stau deschise cam intre 8 si 17, in functie de vanzatoare) cat si dimineata devreme sau seara tarziu (ori chioscuri de ziare gen Telegraf sau Cuget Liber, ori casa de bilete a RATC).

Prin amenajare „buna” inteleg in plus un loc de procurat ziare (gen taraba care sa fie deschisa ziua) si un chiosc (gen Telegraf sau Cuget Liber) deschis de dimineata devreme pana seara tarziu de unde sa poti sa-ti cumperi macar o apa minerala/suc sau covrigei, tigari etc.

Pentru statiile cap de linie doar pentru coborare nu e necesara o astfel de amenajare, o alveola e suficienta, de aceea nici nu sunt luate in considerare la calcularea procentelor de mai jos. La marea majoritate a statiilor din Constanta prin „amenajare” se intelege (in conceptia Primariei) o tabla cu numele statiei agatata pe un stalp. Sunt cartiere intregi unde nu gasesti un loc de cumparat bilete (mai ales dimineata si seara) iar majoritatea statiilor nu au nici macar un acoperis, calatorii asteptand in soare in canicula sau in ploaie.

Mai jos e un tabel cu situatia amenajarii statiilor de pe traseul 5R la data desfiintarii acestui traseu :

Sensul Gara – Real Sud

Nume statie Alveola Acoperis Bilete ziua Bilete in_rest Ziare Chiosc
Gara (2) da da da da da da
Scafandri (1)  –  –  –  –
Far (1)  – da da da  –
Km 4 (1) da  – da da da da
Doraly_Mall_1  –  –  –  –  –  –
Km 5 (1)  –  –  –  –  –  –
Real Sud  –  /  /  /  /  /
Procent  29%  33% 50%  33% 50%  33%

Sensul Real Sud – Gara

Nume statie Alveola Acoperis Bilete ziua Bilete in_rest Ziare Chiosc
Real Sud
Tiriac Auto
Km 5 (2) da da da da
Doraly_Mall_2
Km. 4 (2)
Far (2)
Scafandri (2)
Gara (1) da / / / / /
Procent 25%  0% 14%  14%  14% 0%

Cu un click pe numele statiei se poate ajunge la un articol dedicat unde sunt detaliate pozitia, amenajarile, harti si fotografii.

Traseul 5R avea un “indice de amenajare a statiilor” de 25% (media aritmetica simpla a procentelor). Erau 9 statii care nu aveau nici un fel de amenajare, doar o tabla cu numele statiei pe un stalp. Erau doar 3 statii de unde poti sa cumperi bilete tot timpul zilei. Pe sensul spre Gara in afara de statia din Km 5 restul nu aveau nici un fel de amenajare.

Traseele altor autobuze RATC din Constanta le gasiti aici.

Sau va puteti gasi un traseu cu mijloacele de transport RATC intre oricare doua puncte din oras pe www.transporturban.ro

Ultimele modificari :

  • 2012 – s-a montat o casa de bilete RATC in statia Km 5 (2)
  • 2012 – s-a amenajat o alveola in statia Km 5 (2)
  • 2012 – s-a desfiintat taraba din statia Doraly Mall (1)
  • 2014 – traseul a fost desfiintat
Acest articol a fost publicat în 3. Trasee desfiintate și etichetat , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s