Traseul autobuzului 5 – desfiintat

simplicitypedia mini 2

Autobuzul 5 facea legatura intre cartierul Km 5 (Sere, ICRAL) si Centru (Poarta 2) via Gara CFR. Potrivit site-ul RATC autobuzul 5 avea 16 statii pe sensul Poarta 2 – Sere si 18 statii pe sensul invers (inclusiv capetele), avea in total 16,2 km adica o distanta medie intre statii de 506m si dura 55min dus-intors. Program de lucru normal, ca (aproape) toate celelalte autobuze, adica intre 5.15 si 23.00 (mai putin sambata si duminica cand soferii se trezesc mai tarziu si incep la 5.45).

Incepand cu 1 aprilie 2014 traseul 5 a fost comasat cu traseul 40 devenind un singur traseu lung, numit 5-40.

autobuz 5

Iata si hartile (separat pentru dus si intors):

Sensul Poarta 2 – Sere
traseu autobuz 5 spre sere

Pleaca din statia de la Poarta 2, ocoleste Parcul Fantasio pe Str Traian, Bd Tomis si Bd Ferdinand, apoi continua pe Bd Ferdinand si Str Garii pana la Gara, opreste in statia de langa vaporas pe Str Th Burada, continua pe Bd 1 Mai pe la Far, Billa, Doraly, face dreapta pe Str Pandurului si continua pe Str Democratiei pentru a face stanga pe Str Vf cu Dor unde are cap de linie si dispecerat (inainte de intrarea in Sere).

Sensul Sere – Poarta 2
traseu autobuz 5 spre centru

De la cap de linie de langa Sere (pe Str Vf cu Dor) face dreapta pe Democratiei, continua pe Str Pandurului, face dreapta pe Str Mesterul Manole si stanga pe Str Hatman Arbore. La iesirea in Sos Mangaliei face dreapta, ocoleste sensul giratoriu dinspre Cumpana si se intoarce spre oras urmand Sos Mangaliei pana la Billa si apoi Bd 1 Mai pana la Gara unde intra pe Str Th Burada si apoi pe Str Garii (unde are si statia). Urmeaza Bd Ferdinand pana la Teatrul Fantasio unde face dreapta pe Str Mihai Viteazu, apoi stanga pe Str Traian si opreste dupa Poarta 2 , langa Curtea de Apel (tot pe Str Traian) unde are cap de linie fara pauza.

Deci erau 16 statii pe sensul Poarta 2 – Sere, cu o distanta intre statii de minim 220m si maxim 950m, cu o lungime de 7,6km si o distanta medie intre statii de 506m. Iar pe sensul Sere – Poarta 2 erau 19 statii (statia de langa Real Sud, din dreptul Tiriac Auto nu  era mentionata pe site-ul RATC), cu o distanta intre statii de minim 250m si maxim 1km (ocolul pana la sensul giratoriu de la bifurcatia spre Cumpana nu l-am luat in calcul), cu o lungime de 9,9km si o distanta medie intre statii de 550m.

Ca distanta intre statii era ok (recomandabil e intre 400 si 500m), ca lungime traseu era relativ scurt, ca destinatii atinse era aproape ok (parerea mea e ca din orice cartier ar trebui sa poti sa ajungi direct la Gara si in Centru, in cazul nostru in centrul vechi, adica Poarta 1, iar acest traseu ajunge la Gara si la Poarta 2) iar ca amenajare a statiilor statea deficitar, ca majoritatea traseelor din Constanta, dealtfel. Nu prea ii inteleg rostul ocolului pana la giratoriul dinspre Cumpana doar pentru a opri in statia de la Real Sud atat timp cat exista un 5R care oprea in acea statie, chiar daca nu ajungea in centru. Inseamna un ocol de 1,5km. O alta „deficienta” ar fi ca nu cobora pana la Poarta 1, fiind nevoie sa iei un alt autobuz pentru a ajunge acolo.

Prin amenajare satisfacatoare a unei statii de autobuz inteleg :

  • alveola pentru oprirea autobuzului (ca sa nu incomodeze celelalte autovehicule),
  • statie cu acoperis pentru asteptarea autobuzului cu sau fara banci (acoperisul sa protejeze atat de ploaie cat si de soare, banca e optionala tinand cont ca frecventa autobuzelor ar trebui sa fie ridicata deci timpul de asteptare scurt),
  • harta cu traseele autobuzelor si eventual a obiectivelor turistice,
  • casa de bilete sau alta posibilitate de a cumpara bilete care sa functioneze atat ziua (de obicei sunt acele tarabe rosii de ziare care stau deschise cam intre 8 si 17, in functie de vanzatoare) cat si dimineata devreme sau seara tarziu (ori chioscuri de ziare gen Telegraf sau Cuget Liber, ori casa de bilete a RATC).

Prin amenajare „buna” inteleg in plus un loc de procurat ziare (gen taraba care sa fie deschisa ziua) si un chiosc (gen Telegraf sau Cuget Liber) deschis de dimineata devreme pana seara tarziu de unde sa poti sa-ti cumperi macar o apa minerala/suc sau covrigei, tigari etc.

Pentru statiile cap de linie doar pentru coborare nu e necesara o astfel de amenajare, o alveola e suficienta, de aceea nici nu sunt luate in considerare la calcularea procentelor de mai jos. La marea majoritate a statiilor din Constanta prin „amenajare” se intelege (in conceptia Primariei) o tabla cu numele statiei agatata pe un stalp. Sunt cartiere intregi unde nu gasesti un loc de cumparat bilete (mai ales dimineata si seara) iar majoritatea statiilor nu au nici macar un acoperis, calatorii asteptand in soare in canicula sau in ploaie.

Mai jos e un tabel cu situatia amenajarii statiilor de pe traseul 5 la data desfiintarii acestuia (click pe statie pentru detalii) :

Sensul Poarta 2 – Sere

Nume statie Alveola Acoperis Bilete ziua Bilete in_rest Ziare Chiosc
Poarta 2 (1) da da da
Fantasio (2)
Republica (2) da da
Spital Mun. (2) da
Gara (2) da da da da da da
Scafandri (1)  –  –  –  –
Far (1)  – da da  – da  –
Km. 4 (1) da  – da da da da
Doraly Mall (1)  –  – da  – da  –
Pandurului  –  –  –  –  –  –
Liliacului  –  –  –  –  –  –
Scoala   –  –  –  –  –  –
Angro (1)  –  –  –  –  –  –
Sos.din Vii(1)  –  –  –  –  –  –
Varful_cu_Dor(1)  –  –  –  –  –  –
Sere (1)  –  /  /  /  /  /
Procent  12%  27% 40%  20%  40%  20%

Sensul Sere – Poarta 2

Nume statie Alveola Acoperis Bilete ziua Bilete in_rest Ziare Chiosc
Sere (2) da da
Varful cu Dor (2)
Sos. din Vii (2)
Angro (2)
Scoala 17
Mesterul_Manole
Hatman Arbore
Soarelui
Tiriac Auto
Km. 5 (2) da da da da
Doraly Mall (2)
Km. 4 (2)
Far (2)  –  –  –  –
Scafandri (2)  –  –  –  –  –
Gara (3)  da  da da  – da  –
Spital Mun. (1)  –  – da  – da  –
Politie  –  da da  – da  –
Republica (1)  da  da da  – da  –
Poarta 2 (1)  –  / / / / /
Procent  16%  17% 28%  11%  28% 0%

Cu un click pe numele statiei se poate ajunge la un articol dedicat unde sunt detaliate pozitia, amenajarile, harti si fotografii.

Traseul 5 avea un “indice de amenajare a statiilor” de 22% (media aritmetica simpla a procentelor). Dupa cum se vede procentele sunt foarte mici, fiind ridicate de statiile din centru, care mai aveau cate o taraba sau un chiosc pe langa ele, dar asta nu e meritul RATC. Erau 20 statii care nu aveau nici un fel de amenajare, doar o tabla cu numele statiei pe un stalp. Erau doar 4 statii de unde sa poti sa cumperi bilete tot timpul zilei. Dupa Billa spre Sere nu mai exista nici o casa de bilete a RATC-ului, cu exceptia celei proaspat montate in Km 5, unde au facut si o alveola cu ocazia asfaltarii trotuarului. Asa cum nu mai exista nici o statie cu acoperis.

Traseele altor autobuze RATC din Constanta le gasiti aici.

Sau va puteti gasi un traseu cu mijloacele de transport RATC intre oricare doua puncte din oras pe www.transporturban.ro.

Ultimele modificari :

  • 2013 –  RATC a montat o casa de bilete in statia Km. 5 pe sensul de mers spre Poarta 2 si a fost amenajata o alveola
Acest articol a fost publicat în 3. Trasee desfiintate și etichetat , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Traseul autobuzului 5 – desfiintat

  1. Lazar spune:

    Foarte tare pagina cu trasee tineo tat asa vreu sa zic car trebui al- de nea pastaie Mazare sati dea un premiu pentru munca depusa . Sunt din GL si cautam un traseu dar nu gasem nimic care sa ma lamuresca, pana ce am dat pagina ta e super pe intelesul tuturor

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s