Autobuz RATC in port

Din seria de propuneri de viitoare rute pentru transportul public in Constanta : o linie de autobuz (de fapt doua) in port.

Toata lumea din Constanta stie cat de mare este portul si cata lume munceste in el. Sunt putine firme care asigura transportul muncitorilor din oras catre danele din port iar marea majoritate merg pe jos prin port. La fel si toti marinarii (militari) care au de mers 1,5km pe jos la dus si tot atat la intors (de la Poarta 1, cea mai apropiata statie de autobuz). Alta varianta este sa mergi cu masina (daca o ai) dar si asa costa, 21 lei pe zi intrarea in port sau un abonament de 100 si ceva de lei pe luna (cel putin asa erau tarifele cand am fost eu ultima data, poate s-au mai modificat intre timp).

Deci un traseu al RATC ar fi binevenit in port. Clienti ar fi, strazile sunt in stare buna, autobuze exista, nu inteleg de ce nu s-a introdus pana acum (de fapt inteleg, ca nu binele omului de rand este pe primul plan ci alte interese, dar ma fac ca nu inteleg).

Un prim traseu ar lega zonele cele mai circulate din port, de la Poarta 1 la Poarta 6, ajungand, normal, si pana in danele militare, cam dupa urmatoarea schita (marcat cu albastru) :

Ar pleca de undeva din zona danelor militare (capatul din dreapta sus, pentru cei care nu cunosc bine portul), chiar din interiorul danelor din zona fregatelor sau Marasesti ori de pe dig daca nu s-ar permite accesul autobuzelor in zona militara. Apoi traseul ar trece prin urmatoarele puncte/statii:

  • Gara Maritima
  • Poarta 1 (Navlomar, duty-free, Gara Maritima Veche)
  • Poarta 2 (in dreptul pasarelei/strazii, nu chiar exact la Poarta 2)
  • Poarta 3 (la piciorul Podului, nu pe scurtatura dintre Bursa veche si Centrala electrica)
  • silozurile Anghel Saligny
  • Poarta 4 (in dreptul pasarelei si al Santierului Naval)
  • bucla din dreptul Portii 5
  • Poarta 5
  • in dreptul terminalului de containere (in dreptul Billa)
  • inainte de Poarta 6 (in dreptul Pietei Rosii din Faleza Sud)
  • Poarta 6 (cu iesire din port pentru a putea intoarce)
  • platforma Oil Terminal
  • cap de linie in capatul platformei Oil Terminal, langa farul de semnalizare pentru intrarea in port

Ar avea putin peste 11km pe sens si in jur de 14 statii. Ar fi un traseu normal ca lungime, nu ca actualele trasee (scurte) ale RATC. Ar fi cam cat un traseu nord-sud in Constanta, de la Sat-Vacanta pana la Praktiker. Capatul dinspre Oil Terminal probabil ar fi mai putin circulat dar ar trebui mentinut, sunt destule persoane care muncesc acolo. Nu atinge chiar toate zonele, celelalte fiind deservite de o a doua linie de autobuz.

Aceasta a doua linie de autobuz ar avea un traseu mult mai lung si ar lega portul Constanta Nord de portul Constanta Sud-Agigea (bineinteles, cand va fi gata noul pod peste canal). In partea de nord ar urma acelasi traseu ca prima linie, fiind mai multi calatori (si neexistand alte rute), ca in schita de mai jos  (cu rosu):

Dupa cum ziceam, in partea de nord ar avea acelasi traseu ca si prima linie pana la Poarta 5, plecand din dreptul danelor militare si trecand pe la Poarta 1,2,3 si 4.  Mai departe ar avea urmatoarele puncte/statii:

  • bucla din dreptul Portii 5
  • posibil urcare pe pod pana la Poarta 5 si revenire
  • SOCEP (terminalul de cereale)
  • terminalul de containere
  • Frial
  • in dreptul platformei Oil Terminal
  • Poarta 6 (cu iesire din port pentru a putea intoarce)
  • Poarta 7
  • Poarta 8 / Oil Terminal / Statia CFR Agigea Nord
  • Sanatoriul Agigea / intersectia cu centura A4 / „cartierul” Sanatoriu
  • Poarta 9 / pod peste Canalul Dunare-Marea Neagra
  • NSS
  • Poarta 10
  • Maersk (coborare de pe pod)
  • terminalul de containere (cladirea administrativa) / ferryboat

Ar avea cam 17km pe sens si in jur de 22 statii. Este o lungime normala pentru un traseu care iese din oras, „pre-orasenesc”, cum i se zice in unele locuri, sau „metropolitan”, mai nou. Ar atinge cam toate punctele importante din port, atat din nord cat si din sud si (printre altele) ar asigura o legatura cu orasul si celor care locuiesc in „cartierul” de langa fostul Sanatoriu de boli dermato-venerice Agigea. Acest „cartier” este deservit acum de linia 13b dar „deservit” este foarte mult spus, fiind doar 4 (patru !!!) curse pe zi. Nu sunt foarte multi oameni acolo, dar figureaza ca fiind in orasul Constanta si sunt si acolo copii care trebuie sa ajunga la scoala si oameni care trebuie sa ajunga la serviciu. Dar acest al doilea traseu va putea lucra la capacitate maxima doar atunci cand va fi gata viitorul pod rutier peste canal (pana atunci ar putea sa mearga doar pana la Poarta 9 sau sa traverseze canalul peste actualul pod de la Agigea si sa revina in port pe langa lacul Agigea, numai ca drumul este intr-o stare deplorabila, neasfaltat).

Acest articol a fost publicat în Autobuze și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Autobuz RATC in port

  1. cristi spune:

    suna foarte frumos sa vedem cand se pune in aplicare

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s