Traseul autobuzului 2 – desfiintat

simplicitypedia mini 2

Autobuzul 2 facea legatura intre cartierul Faleza Sud (Poarta 6) si Centru (Poarta 1) via Gara CFR. Potrivit site-ul RATC autobuzul 2 avea 15 statii pe sensul Poarta 1 – Poarta 6 si 14 statii pe sensul invers (inclusiv capetele), avea 13,9 km dus-intors adica o distanta medie intre statii de 515m si dura 55min dus-intors. Program de lucru normal, ca (aproape) toate celelalte autobuze, adica intre 5.15 si 23.00 (mai putin sambata si duminica cand incep la 5.45).

Incepand cu 1 aprilie 2014 traseul 2 a fost comasat cu traseul 43 devenind un singur traseu lung, numit 2-43.

autobuz 2

Iata si hartile traseului (separat pentru dus si intors):

Sensul Poarta 1 – Poarta 6
traseu autobuz 2 spre poarta 6

Pleaca din statia de la Poarta 1 (de la dispecerat), urca pe Str Termele Romane (fost Marinarilor), ocoleste Parcul Fantasio pe Str Traian, Bd Tomis si Bd Ferdinand, apoi continua pe Bd Ferdinand si Str Garii pana la Gara, opreste in statia de langa vaporas pe Str Th Burada, continua pe Bd 1 Mai pana la Far, face stanga pe Str Caraiman si imediat dreapta pe Bd 1 Mai Vechi, face stanga pe Str Petru Cercel si apoi pe Str Brizei pe care o urmeaza aproape pana la capat, cu o mica deviatie pe dupa ultimele blocuri de pe stanga pentru a ajunge la cap de linie langa Poarta 6.

Sensul Poarta 6 – Poarta 1
traseu autobuz 2 spre poarta 1

De la cap de linie de langa Poarta 6 urmeaza strada paralela cu calea ferata (fostul tramvai 104) pana la ultimele blocuri unde face dreapta pe Str Pajurei si imediat stanga pe Bd 1 Mai Vechi. Apoi la Far face stanga pe Caraiman si imediat dreapta pe Bd 1 Mai pana la Gara unde intra pe Str Th Burada si apoi pe Str Garii (unde are si statia), urmeaza Bd Ferdinand pana la Teatrul Fantasio unde face dreapta pe Str Mihai Viteazu, apoi stanga pe Str Traian si imediat dreapta la Poarta 2 pe Str Termele Romane pentru a ajunge pana la Poarta 1, la cap de linie la dispecerat.

Deci erau 16 statii pe sensul Poarta 1 – Poarta 6 (statia facultativa din dreptul Pietei Ovidiu nu era mentionata pe site-ul RATC), cu o distanta intre statii de minim 230m si maxim 800m, cu o lungime de 7,1km si o distanta medie intre statii de 475m. Iar pe sensul Poarta 6 – Poarta 1 erau tot 16 statii (statia facultativa din dreptul ANL-urilor de langa parcul din Faleza Sud si cea din dreptul Pietei Ovidiu nu erau mentionate pe site-ul RATC), cu o distanta intre statii de minim 230m si maxim 950m, cu o lungime de 6,7km si o distanta medie intre statii de 450m. In total 13,8km, cu o distanta medie intre statii de 460m.

Ca distanta intre statii era ok (recomandabil e intre 400 si 500m, vezi ped shed), ca lungime traseu era relativ scurt, ca destinatii atinse era ok (parerea mea e ca din orice cartier ar trebui sa poti sa ajungi direct la Gara si in Centru, in cazul nostru in centrul vechi, adica Poarta 1, iar acest traseu le acoperea pe ambele) iar ca amenajare a statiilor statea deficitar, ca majoritatea traseelor din Constanta, dealtfel.

Prin amenajare satisfacatoare a unei statii de autobuz inteleg :

  • alveola pentru oprirea autobuzului, ca sa nu incomodeze celelalte autovehicule
  • statie cu acoperis pentru asteptarea autobuzului cu sau fara banci, acoperisul sa protejeze atat de ploaie cat si de soare, banca e optionala tinand cont ca frecventa autobuzelor ar trebui sa fie ridicata deci timpul de asteptare scurt
  • harta cu traseele autobuzelor si eventual a obiectivelor turistice
  • casa de bilete sau alta posibilitate de a cumpara bilete care sa functioneze atat ziua (de obicei sunt acele tarabe rosii de ziare care stau deschise cam intre 8 si 17, in functie de vanzatoare) cat si dimineata devreme sau seara tarziu (ori chioscuri de ziare gen Telegraf sau Cuget Liber, ori casa de bilete a RATC).

Prin amenajare „buna” inteleg in plus un loc de procurat ziare (gen taraba care sa fie deschisa ziua) si un chiosc (gen Telegraf sau Cuget Liber) deschis de dimineata devreme pana seara tarziu de unde sa poti sa-ti cumperi macar o apa minerala/suc sau covrigei, tigari etc.

Pentru statiile cap de linie doar pentru coborare nu e necesara o astfel de amenajare, o alveola e suficienta, de aceea nici nu sunt luate in considerare la calcularea procentelor de mai jos. La marea majoritate a statiilor din Constanta prin „amenajare” se intelege (in conceptia Primariei) o tabla cu numele statiei agatata pe un stalp. Sunt cartiere intregi unde nu gasesti un loc de cumparat bilete (mai ales dimineata si seara) iar majoritatea statiilor nu au nici macar un acoperis, calatorii asteptand in soare in canicula sau in ploaie.

Mai jos e un tabel cu situatia amenajarii statiilor de pe traseul 2 la data desfiintarii acestui traseu (click pe statie pentru detalii) :

Sensul Poarta 1 – Poarta 6

Nume statie Alveola Acoperis Bilete ziua Bilete in_rest Ziare Chiosc
Poarta 1 da da da da
Piata Ovidiu (1)
Poarta 2 (1) da
Fantasio (2)
Republica (2) da da
Spital_Municipal da
Gara (2) da da da da da da
Scafandri (1)  –  –  –  –
Far (1)  –  da  da  –  da  –
Camine (1)  –  –  –  –  –  –
Plopilor (1)  –  –  –  –  –
Petru Cercel(1)  –  –  –  –  –  –
Lic. Navrom (1)  –  –  –  –  –  –
Piata Rosie  –  – da da  –  da
Parc Faleza (1)  –  –  –  –  –  –
Poarta 6  –  /  /  /  /  /
Procent  12%  33% 33%  20%  20%  13%

Sensul Poarta 6 – Poarta 1

Nume statie Alveola Acoperis Bilete ziua Bilete in_rest Ziare Chiosc
Poarta 6
Parc Faleza (2)
Liceul Blaga
Lic. Navrom(2) da
Petru Cercel(2) da
Plopilor (2) da
Camine (2)
Far (2)
Scafandri (2)
Gara (3) da da da da
Spital_Municipal da da
Politie da
Republica (1) da da da da
Poarta 2 (2) da da da da da da
Piata Ovidiu (2)
Poarta 1 da  /  /  /  /  /
Procent  31%  27% 27%  7%  27% 20%

Cu un click pe numele statiei se poate ajunge la un articol dedicat unde sunt detaliate pozitia, amenajarile, harti si fotografii.

Traseul 2 avea un „indice de amenajare a statiilor” de 22% (media aritmetica simpla a procentelor). Erau 15 statii care nu aveau nici un fel de amenajare, doar o tabla cu numele statiei pe un stalp. Erau doar 4 statii de unde puteai sa cumperi bilete tot timpul zilei. Dupa Gara spre Faleza Sud exista o singura casa de bilete a RATC-ului, la Piata Rosie. Asa cum exista o singura statie cu acoperis, la Far .

Traseele altor autobuze RATC din Constanta le gasiti aici.

Sau va puteti gasi un traseu cu mijloacele de transport RATC intre oricare doua puncte din oras pe www.transporturban.ro

Ultimele modificari :

  • 2012 – s-a montat o casa de bilete RATC in statia Piata Rosie (Complex)
  • 2012 – statia de coborare de la Poarta 1 a fost desfiintata, fiind folosita statia de urcare
  • 2013 – s-a desfiintat taraba din statia Liceul Navrom (2)
  • 2013 – s-a desfiintat taraba din statia Politie
  • 2013 – s-a desfiintat taraba din statia Poarta 2 (1)
  • 2014 – traseul a fost comasat cu traseul 43, numindu-se „2-43”.
Acest articol a fost publicat în 3. Trasee desfiintate și etichetat , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s