Pista biciclete Bd Soveja – III

Din seria „Pe bicicleta prin Constanta” : o propunere de pista pentru biciclete (continuare, vezi partea II).

Sectiunea a noua : intre CET/OMV si Str Varful cu Dor. 

Dupa ce traverseaza Bd Aurel Vlaicu pista ar merge pe langa gardul CET (oarecum departe de traficul de pe bulevard) pana la intrarea in CET. De aici ar trebui negociat cu CET-ul (care apartine de Electrocentrale Bucuresti, deci nu e al Primariei, dar e de stat) pentru a ceda o alee de 3 pana la 6m latime (cu amenajari laterale) care acum e spatiu verde in interiorul CET-ului, pe langa gardul acestuia. La un moment dat aceasta „alee” (care acum nu exista ca alee) trece foarte aproape de unul dintre turnurile CET-ului dar se poate devia un pic. Deci si aici s-ar putea sa fie vorba de niste bani pentru terenul respectiv (un primar destept ar negocia sa fie gratis, fiind tot de stat si fiind pentru un scop „verde”). Si mai trebuie si asfaltata de la zero, acum fiind spatiu verde. Apoi pista ajunge in Str Varful cu Dor (care trebuie largita la 2+2 benzi+trotuare, dar intr-un alt post), merge putin pe trotuarul dinspre CET (sau poate pe langa trotuar, pe 2-3m cedati de CET🙂  ) si traverseaza spre Str Ion Ursu. O sectiune per total relativ scumpa care inseamna expropriere (sau poate nu) si asfaltare+amenajare.

Sectiunea a zecea : intre CET (Varful cu Dor) si unitatea militara (Str Campinei). 

Una din cele mai simple si mai drepte sectiuni. Si probabil cea mai ieftina, trebuie doar marcata. Dupa ce traverseaza Str Varful cu Dor intra pe Str Ion Ursu, o strada linistita printre case (in general) care trebuie transformata in sens unic, o banda pentru masini si una pentru biciclete. Si ajunge la unitatea militara din Km 4-5.

Sectiunea a unsprezecea : intre Str Campinei si Doraly.

Traseul va ocoli unitatea militara pe Str Campinei (straduta din spatele blocurilor de pe Aurel Vlaicu). Aceasta este o straduta cu trafic redus, plina de canalizari, folosita ca parcare. Are si un „trotuar” spre unitatea militara, folosit tot ca parcare neamenajata. Acel trotuar ar trebui transformat in pista pentru biciclete (si atunci s-ar reduce numarul locurilor de parcare) sau strada ar trebui transformata in sens unic cu o banda pentru masini si una pentru biciclete (si atunci ar ramane locurile de parcare). O varianta si mai buna ar fi o negociere cu unitatea militara (MApN) pentru cedarea unei „alei” de 3m pe langa gardul unitatii (si mutarea gardului mai spre interior, normal). Asta presupunand ca am avea un primar destept. Dupa ce trece pe langa unitatea militara traverseaza Str Prelungirea Liliacului (alt exemplu de strada cu mai multe denumiri pe portiuni diferite : Prelungirea Liliacului, Str Liliacului si apoi Str Lanului) pe langa trecerea de pietoni si intra  printre blocuri, pe langa o alee pietonala si apoi prin spatele unei parcari. O sectiune care trebuie asfaltata, marcata si amenajata. Apoi ajunge la Bd Aurel Vlaicu/Sos Mangaliei/Doraly unde ar trebui sa aiba o legatura cu o viitoare pista pentru biciclete pe directia Soselei Mangaliei.

Cam asa ar trebui sa arate o pista pentru biciclete pe directia Delfinariu – Tomis III-Academia Navala – Pod Butelii – CET – Doraly. Este o pista fara investitii enorme, cum apar alte piste in proiecte europene, se poate face din resurse proprii (asfalt, vopsea si indicatoare), relativ repede si ar fi departe de traficul aglomerat de pe bulevard, departe de noxe si zgomot, in general pe strazi linistite care ii dau biciclistului o anumita siguranta. Un traseu linistit si sigur pana la destinatie (bine…pana aproape de destinatie🙂  ). Un traseu de 9.5 km.

Si o harta cu traseul exact al pistei pentru biciclete propuse : 

 

Later edit : Mai jos sunt doua imagini pentru comentariul nr 2

Imaginea 1

Imaginea 2

Acest articol a fost publicat în Pe bicicleta și etichetat , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Pista biciclete Bd Soveja – III

  1. Demir spune:

    Tu vorbesti serios? Nu o sa vezi in viata ta , in lumea asta o pista atat de intortocheata si lipsita de logica…imi pare rau sa iti zic dar te-ai complicat prea mult😦

  2. simplicityct spune:

    As fi preferat un comentariu constructiv, o alternativa, o alta propunere, un contraargument…orice altceva dar nu un „nu se poate” sec fara nici o argumentatie. Poate tu ai fi preferat sa mergi cu bicicleta direct pe bulevard, cot la cot cu vehiculul din imaginea 1 de mai sus(le-am adaugat la postare ca nu merg adaugate in comentarii). Sau poate pur si simplu gresesc eu. Eu si cu cretinii aia din Vancouver, de exemplu, care au gandit pista lor de biciclete ca in imaginea 2 de mai sus (partea din dreapta, cea ingrosata cu verde, spre care indica sagetile galbene). Te mai astept pe aici, cu comentarii. Argumentate. Si poate cu propuneri.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s