Pista biciclete Bd Soveja – II

Din seria „Pe bicicleta prin Constanta” : o propunere de pista pentru biciclete (continuare, vezi partea I).

A cincea sectiune :  intre Str Delavrancea si Academia Navala.

Dupa ce a traversat Delavrancea pista urmeaza traseul strazii Biruintei, o strada linistita intre blocuri si case. Aceasta are acum 1+1 benzi si trebuie transformata in sens unic cu o banda pentru masini si o banda pentru biciclete. Traverseaza Str Baba Novac (ori chiar in dreptul strazii Biruintei ori pe langa trecerea de pietoni de la semafor, in functie de trafic), continua pe Str Biruintei (care se infunda) si face dreapta pe Str Randunelelor iesind in bulevard dupa 130m. Pe bulevard (aici se numeste Str Dezrobirii) au mai ramas de demolat niste case pentru largirea partii carosabile dar procesul dureaza. In ideea ca vor fi demolate si aceste case (doua) pista va merge pe sau pe langa trotuar spre Str Cutezatorilor. Pe aceasta sectiune trebuie doar marcata pista pentru biciclete, tot traseul fiind pe o strada cu trafic redus (presupunand ca cele doua case vor fi demolate in procesul de largire a bulevardului si nu special pentru pista). Deci foarte ieftin si aici.

Sectiunea a sasea : intre Academia Navala si Str Eliberarii. 

Pista continua prin spatele statiei de autobuz 102, pe Str Cutezatorilor printre blocuri. Str Cutezatorilor trebuie si ea transformata in strada cu sens, o pista pentru masini si una pentru biciclete. Acum este cam aglomerata, nu de trafic ci de masinile parcate pe unde se poate. Apoi traverseaza Str Eliberarii. Este o sectiune care trebuie doar marcata, deci foarte ieftina. Trebuie acordata o atentie sporita (din partea politiei) pentru a nu permite locatarilor din zona sa parcheze pe pista pentru biciclete.

Sectiunea a sasea : intre Str Eliberarii si Bd IC Bratianu. 

Dupa ce traverseaza Str Eliberarii urmeaza traseul unor strazi linistite printre case. Acestea sunt in ordine : pe Str Gladiolei, traverseaza Str Amzacea, pe Str Ostrov, traverseaza Str Nicolae Milescu si pe Str St.O. Iosif. Acestea trebuie transformate in strazi cu sens unic, o banda pentru masini si o banda pentru biciclete. Apoi iese printre blocuri in intersectia de la Pod Butelii (BIG). Traseul trebuie doar marcat, deci foarte ieftin.

Sectiunea a saptea : intre IC Bratianu si Medeea.

Probabil cea mai scumpa sectiune, implicand construirea unui pod (pasarele) peste calea ferata. Prima data trebuie sa traverseze Bd IC Bratianu pe langa trecerea de pietoni si apoi strada care va duce la Corall. Exista un proiect cu sanse de realizare in viitorul foarte apropiat de construire a unui sens giratoriu in aceasta intersectie. O idee foarte buna (eu sunt adeptul sensurilor giratorii), ramane de vazut cum va fi pusa in aplicare si cat va costa (sper sa fie finantata de Cora si nu de Primarie). Dupa construirea acestui giratoriu va fi si mai usor de traversat intersectia.

Intr-o alta propunere a mea, de largirea a Str Cumpenei (peste podul de la butelii) pentru a forma un singur bulevard lung, bulevardul Soveja, acest pod ar fi fost largit pentru a cuprinde 3+3 benzi, 2 trotuare de cate 3m latime si o pista pentru biciclete. Daca s-ar pune in aplicare aceasta propunere costul pentru pasarela aferenta pistei pentru biciclete ar fi inclus in largirea podului.  Daca nu, atunci trebuie construita aceasta pasarela (metalica) peste calea ferata pe o lungime de ~300m (ca termen de comparatie pasarela peste calea ferata intre Km 4-5 si Faleza Sud, intre Doraly si Navrom, are ~50m). Dupa ce traverseaza calea ferata pista coboara in lungul acesteia pana la nivelul solului. Este o sectiune (relativ) scumpa dar pana la strangerea fondurilor se poate folosi actualul pod rutier in starea in care este acum.

Sectiunea a opta : intre Medeea si CET (de fapt intre piciorul podului dinspre Medeea si intersectia de la CET/OMV, ca sa fiu mai exact). 

Traseul pe aceasta sectiune nu poate sa fie pe Str Cumpenei pentru ca nu este destul de larga (exista si o propunere de largire dar intr-un alt post, viitor) de aceea va urma un traseu mai neobisnuit, sa-i zic. Paralel cu Str Cumpenei, intre service-ul Arrow si Meconst exista un spatiu nefolosit, ca o alee, de 12-15m latime, acum plina de balarii si copaci. Banuiesc ca apartine cuiva (adica nu Primariei) deci ar trebui expropriata si amenajata. Expropriata inseamna ca la o latime de 6m, sa zic, (3m pista si 3m amenajari pe laterale, gen copaci, gard viu, etc) si la o lungime de ~350m inseamna 2.100mp cu un pret de maxim 100eur/mp (sincer cred ca e mai putin), adica ~210.000 eur. Aleea trebuie asfaltata si obligatoriu luminata, fiind o zona prin spatele unor hale industriale. Seara sunt putini care ar indrazni sa mearga pe acolo pe intuneric.

Apoi pista ajunge in Str Spiru Haret (continuarea strazii Pelicanului, alt exemplu in care aceeasi strada poarta nume diferite pe portiuni alaturate), ocoleste biserica (acum in constructie) si intra pe Str Eugen Tanta (paralela cu Cumpenei). Aceasta strada trebuie transformata in sens unic, o banda pentru masini si una pentru biciclete. Ajunge pe la blocurile de garsoniere (unde ar trebui sa fie o gramada de viitori utilizatori ai acestei piste) si iese in intersectia de la CET/OMV traversand Bd Aurel Vlaicu. Per total este o sectiune cu o jumatate mai scumpa (expropriere+asfaltare+amenajare) si o jumatate foarte ieftina (doar marcare).

Continuare in partea III.

Acest articol a fost publicat în Pe bicicleta și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s