Pista biciclete Bd Soveja – I

Din seria „Pe bicicleta prin Constanta” : o propunere de pista pentru biciclete.

Prima propunere pentru o pista pentru biciclete este una pe directia bulevardului Soveja (stiu ca acum e doar strada dar in propunerile mele ar fi un bulevard cu 3+3 benzi). „Pe directia” si nu „pe bulevard” inseamna ca in mare va urmari traseul bulevardului dar va fi pe stradute laterale sau prin alte locuri libere iar pe unele portiuni (mici) va fi chiar pe bulevard. De ce e aceasta prima ? Pentru ca mi-a fost mie mai usor🙂, pentru celelalte fiind necesara o documentare un pic mai aprofundata.

Deci, din „reteaua” propusa (cu verde) incep cu cea care urmareste linia strazilor Soveja, Dezrobirii, Cumpenei, Aurel Vlaicu, incepand de la Delfinariu si terminand la Doraly (sau invers, bineinteles). E marcata cu o linie violet.

Incep dinspre Delfinariu, pe sectiuni, cu marcari pe imagini de pe Bing Maps.

Prima sectiune : intre Bd Mamaia si Bd Lapusneanu (marcat cu verde, click pe imagine pentru rezolutie mai mare). Imaginile nu sunt toate la aceeasi scara.

Ar incepe de undeva de langa intrarea la Delfinariu, pe langa Microrezervatie, paralel cu fosta linie de trenulet din parcul Tabacarie – Sat Vacanta (trenulet care va avea un post separat), pe locul pe unde acum este o carare prafuita, apoi prin sau pe langa Gravity Park si pe langa Scoala de scafandri, prin spatele PetromV-ului (pentru a evita traficul) tot pe langa linia de trenulet pana la City Park Mall. Pe langa Mall (pe partea cu Soveja) ar trebui sa ajunga pana in intersectie. Ar fi foarte bine daca s-ar construi o pasarela metalica pentru pista peste intrarea auto in Mall dinspre Soveja. Iar intersectia (mai precis Bd Lapusneanu) ar fi traversata pe langa trecerea de pietoni (se sta la semafor, normal). Deci o sectiune care trebuie doar asfaltata si marcata, fara nici o expropriere, deci relativ ieftin si usor de facut (eventual o pasarela la City Park Mall).

A doua sectiune : intre Bd Lapusneanu si Bd Tomis, probabil cea mai aglomerata sectiune din aceasta pista. Pentru ca blocurile si spatiile comerciale sunt construite foarte aproape de strada nu prea mai este nici spatiu verde daramite spatiu pentru pista. De aceea traseul ar fi unul prin spatele blocurilor.

Astfel nu va fi afectat nici traficul, nici locurile de parcare din piata, nici pietonii, nici spatiul verde. Deci de la traversarea Bd Lapusneanu traseul face dreapta (pe langa trotuar, pe spatiul verde), pe langa aleea care duce printre blocuri, prin parcare, traverseaza Str Adamclisi si intra pe straduta din spatele turnurilor. Pe acolo e un pic cam ingust dar, daca se rezolva masinile parcate aiurea pe spatiu verde sau pe trotuar, nu e o problema. Apoi iese in aleea paralela cu Bd Tomis pe langa dughenele (pardon, spatiile comerciale) construite acolo si ajunge in intersectie, traversand Soveja pe langa trecerea de pietoni spre Posta. La fel, o sectiune destul de ieftina, fara probleme, o parte trebuie asfaltata si marcata (pe langa Bd Lapusneanu) o parte trebuie doar marcata. Si este un traseu departe de tot vacarmul din Piata Tomis III.

A treia sectiune : intre Bd Tomis si Str Stefanita Voda (Galeriile Soveja).

Dupa ce a traversat Soveja trebuie sa traverseze si Bd Tomis si merge o distanta scurta pe strada, de fapt pe locul unde acum parcheaza masini pe strada, pana la Str BP Hasdeu. Intra pe Hasdeu pentru a merge prin spatele blocurilor de pe Soveja, pe aleea chiar de langa blocuri, apoi continua pe Str Serban Voda tot prin spatele blocurilor. Aleea + strada (care au un trafic foarte redus) ar trebui sa aiba sens unic, adica doar o banda pentru masini, una fiind pentru biciclete. Apoi se ajunge la intersectia cu Str Stefanita Voda pe care o traverseaza si continua pe langa cimitirul Anadalchioi. O sectiune foarte ieftina, trebuie doar marcata si puse indicatoare de sens unic. Si se renunta la „parcarea” de pe Soveja din dreptul statiei de autobuz 101.

A patra sectiune :  intre Str Stefanita Voda si Str Delavrancea.

Dupa ce a traversat Str Stefanita Voda merge pe straduta dintre blocuri si cimitir (Ion Alexandrescu, cu trafic foarte scazut) si traverseaza Str Semanatorului. De aici pana la Delavrancea traseul e un compromis, in sensul ca trebuie trasat (si asfaltat) pe spatiul verde pe langa aleea pietonala dintre blocuri. Apoi iese in Str Delavrancea si face stanga pentru a intra pe Str Biruintei. Este o sectiune ieftina care inseamna marcat (si eventual reasfaltat) o parte din strada din spatele blocurilor si apoi asfaltata o noua alee printre blocuri.

Continuare in partea II.

Acest articol a fost publicat în Pe bicicleta și etichetat , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s