prelungirea Bd Soveja – V

Din seria „Strazi noi in Constanta” : o propunere de prelungire a Bd Soveja (continuare, vezi partea IV).

Dupa intersectia cu centura (A4), bulevardul se indreapta spre Cumpana, iesind exact unde se intersecteaza centura Cumpana (de fapt drumul pentru trafic greu ca este cam prin mijlocul satului, nu e deloc „centura”) cu strada principala din Cumpana, langa troita.

Mai sus e o vedere mai cuprinzatoare, mai jos e un zoom pe intersectie. Ca de obicei linia rosie inseamna un sens cu 3 benzi, portocaliu – 2 benzi, galben – o banda, cercul verde – sens giratoriu.

Bulevardul iese (daca se pastreaza directia din imagini) exact in aceasta intersectie (un fel de bifurcatie) de unde se desprinde drumul de trafic greu din Cumpana. Deci face legatura intre Zona Industriala a Constantei (TIR-uri) cu centura Constantei (TIR-uri) si cu „centura” Cumpenei (TIR-uri). Bineinteles ca vor circula si autoturisme/autobuze pe acest drum dar important e ca va exista o legatura pentru traficul greu care nu va mai trece prin localitati. Si la fel de important (sau poate mult mai important pentru cei din Cumpana) este ca va exista o iesire directa la autostrada care scurteaza drumul cu 9km (8-10minute) si o noua legatura cu Constanta, mai rapida si mai scurta (cam cu 3km daca ai treaba in partea vestica, zona industriala, varianta, Maritimo, pe directia centru e cam aceeasi distanta pe ambele rute).

Intersectia ar fi un sens giratoriu cu cinci picioare (intrari) care poate avea o dimensiune foarte mare, cam 100m diametru cu tot cu trotuare, respectiv  80m diametrul cercului inscris sau 60m diamtrul insulei centrale. Trebuie demolate (expropiate) 2 case in partea de vest si un depozit in partea de est, cu un cost relativ scazut. Iar troita poate fi mutata chiar pe insula centrala, ar arata foarte bine.

Se pot face (si chiar e foarte recomandat) benzi separate pentru viraj dreapta pe fiecare strada, trotuare late de 6m si doua benzi in giratoriu. Pentru cei care nu cunosc Cumpana, strada principala e cea care uneste colturile imaginii iar drumul pentru trafic greu e iesirea spre stanga sus care se duce apoi spre stanga jos (prima la dreapta cum vii pe bulevard dinspre Constanta).

Poate la un moment dat (daca nivelul de trafic va creste mult) strada principala din Cumpana se va lati la 2+2 benzi (acum are cam o banda si jumatate pe sens). Este o strada de 20m latime cu tot cu trotuare deci incap 4 benzi de cate 3m (ca pe Bd Ferdinand) si trotuare de 3m cu 1m de spatiu verde intre partea carosabila si partea pietonala). Pana atunci poate ramane asa, doar sa se ingrijeasca mai mult spatiul verde de-a lungul ei (care e destul de generos).

Strada spre sud (in josul imaginii, cu portocaliu) exista acum doar sub forma unei ulite de pamant, nu prea circulata, cam pe jumatate din lungimea propusa. Cealalta jumatate este teren agricol. Avantajele construirii acestei sectiuni ar fi dezvoltarea Cumpenei pe partea rezidentiala spre aceasta zona, care acum este teren agricol, avand o legatura foarte buna cu Constanta, precum si posibila deviere a traficului greu pe aici daca drumul de pe malul canalului (unde ar ajunge aceasta strada) ar fi folosit ca drum de trafic greu (zona „industriala” a Cumpenei se contureaza in partea vestica a localitatii). Daca malul canalului va fi amenajat ca spatiu de promenada (vreodata🙂  ) atunci ar fi o legatura rapida cu aceasta zona.

Cam acesta ar fi in mare proiectul (e cam mult zis „proiect”, mai mult „propunere”) pentru prelungirea Str Soveja spre sud-vest. Avantaje destule (zic eu), costuri relativ reduse (majoritatea e teren agricol si vreo 3 imobile de demolat), o directie aproape dreapta, legaturi multiple, posibilitatea de a fi gandit larg de la inceput (3+3 sau 4+4 benzi in viitor, pista de biciclete, trotuare late, scuar verde pe mijloc cu un potential tramvai rapid intr-un viitor), intersectii doar prin giratorii, tuneluri si poduri (adica viteza sporita).

Bonus : daca vreodata va fi gandit un tramvai rapid intre Cumpana si Constanta (tinand cont ca e cam singura localitate din ZMC care nu are cale ferata deci nu va avea transport public decat cu autobuzul) acesta ar putea urma traseul din imaginea de mai jos (linia violet).

Ar pleca din vestul Cumpenei, pe malul canalului (prin centru nu ar fi loc), apoi pe prelungirea bulevardului Soveja prin Zona Industriala, pana pe Podul Butelii unde ar cobori pe langa calea ferata Constanta-Bucuresti si ar ajunge la Gara (probabil printr-un tunel pe sub Gara). Iar acolo ar avea legatura cu o alta linie de tramvai rapid care ar merge spre Mamaia, probabil singura linie de tramvai usor viabila din Constanta. Dar despre aceasta intr-un alt post🙂  .

Continuare in partea VI.

Acest articol a fost publicat în prelungire Soveja și etichetat , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s