prelungirea Bd Soveja – IV

Din seria „Strazi noi in Constanta” : o propunere de prelungire a Bd Soveja (continuare, vezi partea III).

Urmatoarea sectiune a prelungirii Soveja : dupa Sere isi continua directia spre centura pe un teren extravilan agricol (ieftin). Si urmeaza probabil cea mai scumpa si mai problematica parte a acestui bulevard : intersectia cu centura. Intersectia ar fi formata dintr-un pod al bulevardului peste centura cu legaturi pentru fiecare sens al centurii.

De ce e problematica ? Pentru ca nu prea ar respecta cu strictete standardele actuale privind intrarile/iesirile de pe autostrada (centura). Pentru iesirile de pe bulevard nu e o problema distanta, doar pentru cele de pe centura. Aceste iesiri trebuie semnalizate in mod normal cu 3km inainte. Adica dupa ultima iesire sau intrare cei care circula pe autostrada (respectiv cei care tocmai au intrat pe autostrada) sa aiba indicatoare cu 3km inainte de urmatoarea iesire.

Pe sensul dinspre Lazu semnalizarea iesirii spre Bd Soveja nu e o problema pentru ca ultima intrare/iesire este chiar la Lazu, deci la ~3km. Pe acelasi sens (spre nord) apare prima problema : de la terminarea intrarii de pe Bd Soveja pe centura (deci de unde se termina banda de accelerare) mai sunt doar ~1300m pana la bifurcatia A2-A4 (spre vest si nord).  Deci o distanta relativ scurta pentru cei care intra de pe bulevard si vor sa se incadreze stanga pentru directia Bucuresti. Ar trebui sa traverseze cele doua benzi care merg spre Ovidiu ca sa ajunga pe a treia (sau a patra) care merge spre Bucuresti. Nu e nici usor (mai ales pentru TIR-uri) dar nici foarte dificil : a se vedea imaginea de mai jos, pe centura Salonicului (mai aproape de Romania), unde intre punctele A si B sunt doar 230m (cu tot cu banda de accelerare/decelerare). Deci nu e standard dar se poate, fara impedimente majore.

A doua problema : pe sensul spre Lazu. De la unirea benzilor dinspre Ovidiu si Bucuresti pana la iesirea spre bulevard sunt numai 900m (inclusiv benzile de decelerare/accelerare). La fel, e mai dificil pentru cei care vin dinspre Bucuresti sa traverseze cele doua benzi care vin dinspre Ovidiu si sa se incadreze pe banda de iesire spre bulevard. Ca idee, distanta intre unirea A2 si A4 pe sensul spre Ovidiu este tot la 900m de „trifoiul” de la intersectia A4 cu DN3 (spre nord). Deci nu e ceva foarte greu.

Intrarea de pe bulevard pe sensul spre Lazu nu pune nici o problema, urmatoarea iesire fiind la 3km (Lazu).

Toata intersectia s-ar putea muta cu maxim 500m mai la sud, langa podul spre Cumpana, daca ar fi nevoie. Eu am ales pozitia acesta pentru a pastra drumul drept (ca fiind cel mai scurt si mai usor).

Celor care spun ca tipul de intersectie folosit, adica cu buclele intr-o parte fata de modelul trifoi cu 4 foi cum e la intersectia cu DN3/Valu Traian, este ineficient si produce ambuteiaje le dau exemplu iesirea de pe Autostrada Soarelui pe Centura Bucuresti : mult mai aglomerata si totusi fara probleme. A se vedea imaginile de mai jos, la aceasi scara, doar rotite un pic pentru a pastra directia (sus e intersectia A2-Centura Bucuresti, jos e intersectia A4-Soveja).

Mai departe bulevardul se indreapta spre Cumpana. In partea a cincea🙂

Acest articol a fost publicat în prelungire Soveja și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la prelungirea Bd Soveja – IV

  1. Aici ai gresit un pic nodul rutier. Ai desenat un fel de half cloverleaf caruia ii lipsesc insa 2 bretele. In plus tinand cont ca vorbesti de un bulevard larg care va prelua pe viitor traficul dintr-o serie intreaga de cartiere noi singura solutie este un full cloverleaf.

  2. simplicityct spune:

    Nodul e intentionat desenat doar half, in primul rand datorita apropierii de intersectia A2-A4. Iar daca jumatatea de trifoi de pe centura Bucuresti (cu care l-am comparat mai sus) face fata traficului fara probleme atunci cred ca si acesta va face fata fara probleme. Si vorba aia : „Da Doamne sa nu avem traficul din Bucuresti”.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s