prelungirea Bd Soveja – I

Din seria „Strazi noi in Constanta” : o propunere de prelungire a Bd Soveja.

Prima strada noua pe care as face-o si care e neaparat necesara (si sincer nu stiu de ce nu a fost gandita pana acum) este un bulevard care sa uneasca sud-vestul orasului cu centura (A4), ca in imaginea de mai jos (linia rosie+portocalie).

De ce ? Pentru ca :

  • in primul rand iesirile din oras sunt foarte putine si trebuie inmultite.
  • spre sud-vest nu exista nici o strada cat de cat importanta (de la Bd Bratianu pana la Sos. Mangaliei)
  • nu exista o legatura intre centura si Zona Industriala, pentru TIR-uri. De fapt exista dar sunt slabe. Bd Bratianu trece printr-o zona de case pe o lungime de 1.5km unde are doar 2+2 benzi iar Bd. Aurel Vlaicu (continuat cu soseaua Mangaliei ) trece printre blocuri si case pe o lungime de aproape 4 km, tot pe 2+2 benzi.
  • se creaza o noua legatura cu Cumpana, mai scurta cu 3km (spre Zona Industriala si zona de Vest)
  • Cumpana va avea iesire la centura/autostrada (scurteaza drumul cu 9km)
  • reduce mult traficul greu de pe Sos. Mangaliei si Bd Aurel Vlaicu (zona CET), trafic redus in parte deja de construirea centurii.

Va fi o prelungire a Str Soveja. Str Soveja ar trebui sa aiba acest nume pe toata lungimea ei, incepand de la malul marii si pana in Zona Industriala (cu acelasi nume pana in Cumpana sau pana la centura). Acum aceasta are mai multe nume : Str Zorelelor intre malul marii si Delfinariu (vechea strada Soveja e undeva printre blocuri), Str Soveja pana la Primo/Academia Navala, Str Dezrobirii pana la Pod Butelii, Str Cumpenei pana la CET si apoi Str Industriala. Si ar trebui sa fie numit bulevard in loc de strada, avand o latime destul de mare (3+3 benzi in mare parte) si o lungime considerabila (7 km pana la CET, 11km pana la centura, 14km pana la canal). (intr-un post separat voi scrie si despre optimizarea Str Soveja).

Acest bulevard Soveja ar trebui sa arate ca un bulevard si nu ca o sosea spre o zona industriala. Ar fi o noua intrare in oras, nu tin neaparat sa i se puna vaporas la intrare🙂 , care duce nu doar catre Zona Industriala ci si spre zone de locuinte, toata zona de sud, CET, Anda, Km 5, Faleza Sud etc. sau spre Pod Butelii, Inel 2 etc. Deci ar trebui sa aiba initial 3+3 benzi de cate 3.5m, cu rezervare de teren de acum pentru 4+4 (pentru o eventuala banda de parcare), pentru ca tot bulevardul ar fi construit pe teren liber, foarte ieftin (fata de un bulevard din centrul orasului). Trotuarele ar trebui sa aiba standardul de 6m pe fiecare parte si, macar acum cand un bulevard e facut de la zero, sa aiba si o pista de biciclete (pe o singura parte, de 3m). Nu stiu cat de oportuna ar fi si o linie de tramvai rapid pe mijloc: in mod normal ar trebui sa continue pe Bd Soveja spre Delfinariu si ajungem la situatia dinainte cand traficul era sufocat din cauza acestor linii sau ar putea foarte bine sa coboare de pe Podul Butelii pe langa calea ferata si sa ajunga la Gara. Si atunci, da, ar fi o legatura rapida intre Gara (un nod de transport) si Zona Industriala (ca loc de munca) sau Cumpana (spre care acum merg niste microbuze arhipline de calatori, cu un pret al biletului exagerat de mare). Ramane de vazut daca e fezabil sau nu tramvaiul. Pana atunci poate ar fi bine sa fie un scuar pe mijloc, ca pe Bd Mamaia, care poate fi folosit mai tarziu de catre tramvai sau poate ramane spatiu verde (sau poate fi tramvai pe spatiu verde).

Deci un bulevard larg cu maxim 4+4 benzi (una de parcare), trotuare de 6m, pista de biciclete si scuar pe mijloc. In total 50m latime.

In posturile urmatoare voi detalia fiecare sectiune in parte (4 sectiuni). Partea II.

Later edit : cineva scria intr-un comentariu pe acest blog despre folosirea scuarului de pe mijlocul bulevardelor (cele care au, bineinteles) ca loc de promenada, cu alei, spatiu verde, pomi, banci. Iar ca exemplu era dat un  bulevard (strada) din Campulung Muscel. Dupa ce m-am documentat un pic, atat despre strada din Campulung Muscel (oras de aproape 10 ori mai mic decat Constanta, ca populatie), cat si despre altele de acest gen din Romania (un exemplu mai apropiat ar fi Bd Independentei din Braila, cu un scuar foarte foarte generos), am ajuns la aceeasi concluzie cu comentatorul, si anume ca este o idee foarte buna. Deci, acolo unde se poate, ar fi foarte bine de folosit acel scuar ca spatiu pietonal verde. Ar fi ca un parc foarte lung si ar putea include si pista de biciclete. In Constanta, pe bulevardele existente, se poate doar pe Bd Mamaia. Dar noile bulevarde care vor fi construite (vreodata) ar fi bine sa aiba acel scuar (de ex. aceasta prelungire a Bd Soveja). Intr-un post viitor voi detalia/dezvolta aceasta idee. Orice propuneri sunt binevenite.

Acest articol a fost publicat în prelungire Soveja și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la prelungirea Bd Soveja – I

  1. ana cujerean spune:

    bine gindit, dar se va face?

  2. simplicityct spune:

    Deocamdata are sanse foarte foarte mici, este doar o propunere a mea, nu e un proiect oficial. Daca lasam in continuare sa decida pentru noi pensionarii care asteapta puiul si malaiul atunci sigur NU se va face, decat daca ar avea de o parte si de alta cate o suta de cluburi de pensionari. Daca ne implicam (in orice fel), atunci sansele cresc. (apropo, nu tin partea nici unui partid, doar cred ca nu ne indreptam intr-o directia buna).

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s