Bd Mamaia – partea II

Din seria „Strazi optimizate in Constanta” : propuneri pentru Bd Mamaia (continuare, vezi partea I).

A doua modificare pe care as face-o bulevardului ar fi in zona Delfinariu, la intersectia cu Str. Soveja. Acum este un semafor (oarecum mai bun decat intermitentul de dinainte) care isi face cat de cat treaba pentru traficul actual. Pentru traficul viitor, cat si pentru un trafic mai rapid acum, trebuie facute niste modificari.

Propunerea ar fi in imaginea de mai jos. Ca de obicei linia rosie inseamna un sens de 3 benzi, linia portocalie inseamna doua benzi pe sens, linia galbena inseamna o banda pe sens, linia alba inseamna o banda de parcare, cercul verde e un giratoriu iar linia albastra inseamna un sens de 2 benzi prin tunel pe sub intersectie. Tunelul propriu-zis (partea acoperita) trebuie sa fie doar cat tine intersectia, pana dupa trecerile de pietoni, restul e partea descoperita.

Bd Mamaia propunere 2

Aici trebuie facute mai multe modificari.

In primul rand e vorba de un tunel pe sub giratoriu. Asta inseamna ca partea carosabila va trebui largita. Largita inseamna ca din 3+3 benzi (din care cate una pentru parcare) se vor face 2+2 care intra prin tunel si 2+2 care se duc in giratoriu, adica in jur de 28m latime (acum are 22m). Chiar aproape de intersectie se poate face si o banda separata pentru dreapta.

Spre Pescarie este loc de largit, mai ales pe partea cu Delfinariu, iar McDrive s-ar putea sa fie repozitionat, in functie de proiectul final.

Spre centru e un pic mai dificil de largit, acum partea carosabila avand 24m (inclusiv scuarul), dar se pot face benzile mai inguste, de 3m (ca pe Ferdinand) in loc de 3.5m, si trotuarele mai inguste.

Spre Str Soveja mai trebuie „umblat” putin la McDrive si la trotuarul si parcarea din fata cladirii ING.

Spre Str Zorelelor ar trebui in primul rand demolata extinderea de la parterul blocului de pe colt, unde este acum o sala de jocuri de noroc. Indiferent ca e legala sau nu extinderea,  e necesara pentru largire. A doua cladire demolata e cea de pe coltul opus McDrive-ului. Nu ca ar fi ilegala, doar ca este necesara pentru largirea intersectiei. Pentru Str Zorelelor am si o alta propunere, de extindere, mult mai costisitoare, care va fi prezentata in categoria „Bd Soveja”.

Sensul giratoriu are un diametru de 65m cu tot cu trotuare (de la coltul blocului pana la cladirea ING, acestea sunt limitele, pe diagonala cealalta se poate largi/demola fara costuri uriase). Daca trotuarele au 4m (normalul pentru o strada 2+2 inseamna ca diametrul cercului inscris este de 57m, deci in limitele normale. O banda in sens are 4.5m si sunt doua benzi rezulta ca insula centrala ramane cu un diametru de 39m daca nu se construieste banda de dreapta separata, respectiv 30m daca se construieste banda de dreapta separata (adica mai mare decat cel de la Camp (Eliberarii cu Dezrobirii), care are insula de 18m). De mentionat ca giratoriul de la Camp este destul de lent si din cauza benzilor inguste : chiar daca sunt 3 in giratoriu (nerecomandat) acestea au 8-9m in total, fata de recomandarea de 13.5m, si nu au banda separata pentru dreapta.

De ce nu 3 benzi in giratoriu ? Pentru ca pe Bd Mamaia raman 2+2 benzi la suprafata (2+2 sunt prin tunel), Str Zorelelor are o singura banda, iar Str Soveja chiar daca are 3+3 benzi, nu se duc toate 3 inainte spre Zorelelor sau stanga spre Pescarie. O parte (mare) din trafic face dreapta spre centru, iar aici trebuie o banda separata pentru dreapta, daca nu la fiecare colt, atunci macar aici.

Tunelul are in total 370m lungime, din care 120m partea acoperita si 125m cu 125m coborarea si urcarea. Asta pentru o panta lina. Ca termen de comparatie tunelul de la Piata Unirii din Bucuresti are 800m in total din care cate 120m coborarea si urcarea, deci cu pante comparabile.

Ca rezumat : un giratoriu cu centrul de 30m diametru, cu 2 benzi de 4.5m in sens, cu banda separata de dreapta si cu trotuare de 4m, pe sub care trece un tunel cu 2+2 benzi de 125+120+125m lungime pe directia Bd Mamaia. Rezolva atat o trecere foarte rapida, fara nici un fel de oprire pe directia nord-sud, cat si treceri rapide in alte directii printr-un sens giratoriu suficient de mare.

Orice comentarii si sugestii sunt binevenite

Urmeaza partea III.

Acest articol a fost publicat în 1. Bd Mamaia și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Bd Mamaia – partea II

  1. Adi Rad spune:

    de la Delfinariu si pana in Mamaia nu prea se poate face nici un tunel, nivelul panzei freatice in zona asta este prea aproape de suprafata. Daca (poate) iti aduci aminte, inainte sa se construiasca McDrive la Delfinariu in locul respectiv era o balta imensa care nu prea disparea decat cand era caldura mare.
    In punctul asta (intersectia de la Delfinariu) se aduna apele pluviale cam de prin tot cartierul faleza nord (din cate stiu exista si o instalatie colectoare destul de mare ingropata aici in zona).

    Alta cauza a baltii respective era tocmai panza freatica care de jur-imprejurul lacului Tabacarie si a microrezervatiei de la Delfinariu este f. aproape de suprafata (cam 1-2-3 metri adancime). Cand s-au construit in anii 80′ blocurile de pe bd. Mamaia de aici de la Delfinariu si pana la Liceul Energetic a fost o adevarata aventura sa se faca hidroizolatia pentru fundatii.

    Nu ai cum sa faci un tunel normal in conditiile astea decat daca il proiectezi si construiesti ca sa fie (practic) subacvatic.

  2. simplicityct spune:

    Da, stiu ca panza freatica este foarte aproape de suprafata in acea zona. Este chiar si un fel de vale in care s-a creat lacul Tabacarie iar apa (de ploaie) isi continua cursul ei natural, spre vale. Dupa cum ai zis si tu, in zona (mai precis la intersectia Soveja cu Chiliei si pe stradutele apropiate) la fiecare ploaie mai marisoara se face „lac” si se blocheaza circulatia. La fel se intampla si la Dacia si pe Bd 1 Mai intre Gara si Far.
    Nu a zis nimeni ca o sa fie floare la ureche constructia tunelului (asta nu inseamna ca trebuie sa fie super scump). Poate acum pare un pic SF acest tunel. Dar sa nu uitam ca acum 25 ani se construia Pasajul Unirii in Bucuresti pe langa Dambovita, pe vremea cand nu existau atatea masini (si a fost construit intr-o luna). Sau ca una din liniile de metrou din Piata Unirii e construita la acelasi nivel cu Dambovita. Sau ca autostrada suspendata a lui Oprescu se va construi pe sub Lacul Herastrau. Sau de Canalul Manecii. Deci se poate. Trebuie gandite acum si facute pentru urmatorii 20-30 de ani.
    Multumesc ca ti-ai facut timp sa citesti acest blog.

  3. Nu se poate face tunel acolo si dintr-un alt motiv, legat tot de panza freatica. Imediat dupa McDrive pe Soveja se afla un put de colectare al RAJA. Nu poti sa faci tunel pentru ca ar afecta calitatea apei care e colectata din cauz aunui aflux mare de impuritati. Ar fi nevoie de lucrari de deviere/canalizare a panzei freatice cu niste costuri imense care nu situ daca s-ar justifica.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s