Bd Mamaia – partea I

Din seria „Strazi optimizate in Constanta” : propuneri pentru Bd Mamaia.

Cum ar trebui sa arate Bd Mamaia. Fiind probabil cel mai frumos bulevard din Constanta (asta din cauza scuarului de pe mijloc si a faptului ca are 3+3 benzi) ar trebui sa devina o artera principala si rapida. Aici voi scrie despre partea din Bd Mamaia cuprinsa in oras, deci nu de cea din statiunea Mamaia. Pe tot parcursul bulevardului acesta ar trebui sa aiba 2+2 benzi, plus o banda de parcare, rapida si cu legaturi bune cu celelalte bulevarde. Cum nu exista loc pentru noi parcari si nu trebuie sa reducem din trotuarele si asa subdimensionate deja rezulta ca una dintre benzi trebuie destinata parcarii. Cine vrea mai multe locuri de parcare decat are in fata imobilului sa-si amenajeze parcare, nu pe trotuar ci in cadrul lotului lor de teren, lotul unde, de obicei, au construit pe toata suprafata lui.

In plus, pentru scuarul de pe mijloc mai am o propunere, pe care o voi scrie mai tarziu la „Transportul public”.

Deci prima modificare a bulevardului ar fi in zona Pescarie, ca in imaginea de mai jos (linia rosie inseamna un sens de mers cu 3 benzi, linia portocalie inseamna un sens cu 2 benzi, linia galbena inseamna un senscu o banda, linia alba inseamna o banda de parcare iar cercul verde e un sens giratoriu).

Bd Mamaia propunere 1

Chiar in zona unde intorcea 40-ul trebuie un sens giratoriu unde se va intersecta cu viitoarea sosea de coasta. Nu stiu daca exact acolo se va termina soseaua de coasta dar acolo cred eu ca ar fi cel mai bine. Bineinteles cu demolarea cladirii construita (abuziv, cred eu) in locul de intoarcere al 40-ului. Este loc destul pentru un sens giratoriu, minim 60m diametru (al cercului inscris), nu e nici o alta cladire care trebuie demolata iar terenul ar trebui sa fie al Primariei. Cu benzi separate pentru viraj la dreapta (cum e la giratoriul de la Oxford, pe partea cu OMV). Un tunel pe sub giratoriu pe directia bulevardului nu e recomandat din cauza apropierii de apa (lacul si marea). In plus capatul dinspre Mamaia al tunelului ar iesi dincolo de bariera si ar cam incurca traficul si deruta soferii (in caz ca va mai fi bariera, care nu era un lucru deloc rau). E cea mai ieftina si mai simpla modificare adusa bulevardului. Si, bineinteles, isi va avea rostul doar cand se va construi soseaua de coasta.

Urmeaza partea II.

Acest articol a fost publicat în 1. Bd Mamaia și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s