Structura actuala a strazilor

La momentul actual in Constanta exista 3-4 strazi radiale importante (importante insemnand ca au minim 3+3 benzi si functioneaza ca intrari/iesiri in/din oras) :

  • Bd. Mamaia – care nu e chiar o poarta de intrare in oras, vine dintr-o directie mai putin circulata (Corbu, Navodari), este chiar clasificat ca drum comunal :)  (DC 86) si se bifurca in doua ramuri : Bd. Lapusneanu care are 3+3 benzi si ajunge pana in centrul rutier, respectiv Bd. Mamaia care are tot 3+3 benzi, merge spre Centru dar se cam infunda intr-o zona de case (Str. IG Duca spre Bd. Ferdinand). La cat de mare e ar fi meritat o legatura mai buna cu alte artere. Plus ca e singurul bulevard din Constanta cu scuar pe mijloc.
  • Bd. Tomis – vine dinspre nord-vest (Tulcea – E87, Harsova – E60 ), are doar 2+2 benzi si ajunge direct in centrul vechi. Prin Bd. Lapusneanu ajunge si in centrul rutier.
  • Bd. IC Bratianu – vine dinspre vest (Cernavoda, Bucuresti), are 3+3 benzi pe o mare portiune, ajunge in centrul rutier si ar ajunge in centrul vechi printr-o artera mai ingusta, Bd. Ferdinand (2+2).
  • Bd. 1 Mai-Sos. Mangaliei – vine dinspre sud (Mangalia – E 87, Negru Voda – E675), are 3+3 benzi pe aproximativ jumatate din lungime si ajunge la Gara si in centrul rutier (chiar daca portiunea dintre Gara si ICIL se cheama 1 Decembrie).

Cam astea sunt „marile” artere ale Constantei. De fapt sunt si (relativ) mici si putine. Bineinteles ca se simte nevoia de a exista mai multe intrari in oras.

Arterele inelare sunt oarecum slab definite (in cazul Constantei inelar inseamna semicircular, asa ca nu o luati ca greseala cand scriu „strada inelara”). Acestea ar fi:

  • Bd. Mamaia (3+3) continuat cu Str. IG Duca (2+2) spre Bd. Ferdinand – nu este propriu-zis un inel. Este o artera aproape semicirculara care inchide aproximativ „centrul” Constantei. Oricum fiecare intelege ce vrea prin „centru”.
  • Str. Ion Ratiu (1+1) cu Str. Poporului (1+1) cu Str. Th. Burada (1+1) – nici acesta nu e propriu-zis un inel. Este doar o strada simpla (sub diverse denumiri) care are continuitate (aproape 5 km) si creaza oarecum un inel in jurul centrului. Nu suporta mult trafic, de aceea e si asa aglomerata.
  • Str. Soveja (3+3) cu Str. Dezrobirii (3+3 majoritar) cu Str. Cumpenei (3+3 majoritar) continuat cu Bd Aurel Vlaicu si Str Caraiman – primul inel propriu-zis. Cam 9 km daca luam in consideratie si capetele (Str. Zorelelor si Bd. Aurel Vlaicu)
  • Bd. Aurel Vlaicu (2+2) – al doilea inel, „varianta” orasului, cel mai lung bulevard din oras, aproape 10 km. In zona de sud intra direct in zona de case/blocuri, nu mai e chiar „varianta ocolitoare”.
  • Centura Constantei (2+2) la nivel de autostrada, intre Port, Lazu si Ovidiu. E urmatoarea „limita” de dezvoltare a orasului.

O harta din Google Maps pe care am evidentiat cu rosu „inelele” Constantei (am folosit rosu indiferent de cate benzi are strada respectiva) (click pe harta pentru o rezolutie mai mare) :

inele2

In principiu toate inelele au ca centru Centrul Vechi (Peninsula), sunt oarecum „paralele” (cu unele exceptii de genul zonei CET/Anda), iar capatul sudic il au intr-o „poarta” a Portului (Poarta 2, 3 si 4). Intre Aurel Vlaicu si centura e o distanta destul de mare, deci ar mai trebuie construite una sau doua strazi inelare (o propunere aici).

Mai jos e o harta (tot de pe Google Maps), pe care am evidentiat principalele artere asa cum exista ele la momentul actual. Rosu inseamna strazi 3+3, portocaliu inseamna strazi 2+2, galben inseamna strazi 1+1 cu o anumita importanta (locala, de legatura etc).

Se observa o oarecare „dezordine”, adica:

  • strazile care se observa bine sunt iesirile catre nord-vest, vest si sud. Aceastea au doar portiuni scurte cu 3+3 benzi (rosu)
  • „varianta” actuala este cu doar 2+2 benzi, o scurta portiune cu 3+3 benzi si trece prin mijlocul cartierelor de locuinte din sud.
  • inelul (Bd Soveja) are portiuni alternative de 3+3 si 2+2 si se uneste cu „varianta” in zona CET
  • capatul dinspre sud al Bd Mamaia nu are o legatura cu alte artere mari.
  • sunt multe strazi de legatura care au doar 1+1 benzi (galbene).
  • sunt foarte putine intrari/iesiri din oras, doar 4 (varianta Ovidiu nu o consider ca iesire, fiind doar 1+1, starea drumului fiind foarte proasta si fara o continuare spre centru)
  • sunt putine strazi cu mai mult de 1+1 benzi. Mamaia, Lapusneanu, Tomis, Bratianu, Mangaliei, Aurel Vlaicu, Soveja si mult mai scurtele Ferdinand si IG Duca. Deci cu indulgenta 9 strazi cu 2+2 si peste (fara centura la nivel de autostrada). De fapt ar mai fi unele strazi care au mai mult de 1+1 benzi dar ori sunt foarte scurte ori nu au legatura cu alte artere ori au doar cate o portiune mai lata, fara o sistematizare bine gandita. De exemplu: Str Industriala, IL Caragiale pe doua portiuni separate, Baba Novac la un capat, Str Obor🙂 , Str Traian in dreptul Primariei, Str Theodor Burada in dreptul Garii, Str Caraiman in dreptul Farului, Bd 1 Mai vechi in capatul dinspre Poarta 5, Str Eliberarii in capatul dinspre Halta, Str Delavrancea in dreptul intersectiei cu Soveja, Str Suceava in zona Boema-Brotacei.

In posturile urmatoare voi incerca sa expun o parte din ideile mele privind rezolvarea problemelor legate de strazile orasului. Oricine este binevenit sa contribuie la imbunatatirea acestor idei prin sugestii, comentarii, corectari. Posturile vor fi editate pentru a cuprinde si sugestiile primite. O parte dintre idei nu au aplicabilitate imediata, presupunand costuri mai mari, dar ar trebui tinut cont de ele pentru viitor. Infrastructura nu se creaza acum pentru probleme care au aparut in ultimii ani, se creaza acum pentru a preintimpina problemele urmatorilor 20 de ani.

Acest articol a fost publicat în Generalitati și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s